نجفی قدسی: اهتمام دارالقرآن امام علی (ع)، تحقق منویات مقام معظم رهبری است
پنجشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۴
بازدید: ۳۶۴
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
اهتمام دارالقرآن امام علی (ع)، تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه برنامه های قرآنی و تربیت 10 میلیون حافظ است. مرتضی نجفی‌قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع) ضمن قرائت پیام آیت‌الله العظمی نوری همدانی، به بیان گزارشی در خصوص روند این دوره از مسابقات پرداخت و گفت:

اهتمام دارالقرآن امام علی (ع)، تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه برنامه های قرآنی و تربیت 10 میلیون حافظ است.

مرتضی نجفی‌قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع) ضمن قرائت پیام آیت‌الله العظمی نوری همدانی، به بیان گزارشی در خصوص روند این دوره از مسابقات پرداخت و گفت: دارالقرآن امام علی(ع) در مسیر تکاملش توفیقات روزافزونی داشته است که از جمله آن برپایی این دوره از مسابقات بوده است.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات دو هزار و 600 نفر ثبت نام داشته‌اند که از این تعداد 310 نفر از حفاظ کل، 55 حافظ خردسال و 265 حافظ در رشته حفظ 20 جزء، 450 حافظ در رشته حفظ 10 جرء، 440 حافظ در رشته حفظ پنج جزء، 250 حافظ در رشته حفظ دو جزء و 260 قاری در رشته ترتیل و 525 قاری در رشته قرائت ترتیل ثبت نام کرده‌اند.

نجفی‌قدسی اظهار کرد: اکثریت ثبت‌نام‌کنندگان در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرده‌اند و برخی نیز به‌دلیل سرما و یا شرایط جوی نامناسب و یا اشتغال به تحصیل، امکان حضور پیدا نکردند.

وی ادامه داد: دارالقرآن امام علی(ع) تنها به برگزاری مسابقات قرآن بسنده نکرده است بلکه وظیفه اصلی‌اش را گسترش جلسات قرآن و آموزش قرآن به جوانان و نوجوانان قرار داده است.

وجود 18500 قرآن‌آموز در دارالقرآن‌های امام علی(ع) در سطح کشور

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) اضافه کرد: بر این اساس این دارالقرآن در 17 استان، 22 شهر و 37 شعبه فعالیت می‌کند که تاکنون 18 هزار و 500 قرآن‌آموز در آن حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات فوق با همکاری اساتید و داوران بین‌المللی و کشوری و با حضور علاقه‌مندانی از سراسر کشور برگزار شده است، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در مسیر اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فعالیت‌های قرآنی و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و پرورش حافظان و قاریان قرآن فعال هستیم.

نجفی‌قدسی عنوان کرد: گسترش جلسات حفظ قرآن در سراسر کشور در این راستاست و امیدواریم با ورود مردم در این صحنه، این جریان قرآنی آن قوت خودشان را پیدا کند و آن اهداف قرآنی ایشان محقق شود.

وی تصریح کرد: با پشتیبانی مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) موجب شد این مسابقات در این عرصه وسیع و به صورت بزرگترین مسابقات قرآن غیردولتی برگزار شود.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری ایکنا

گزارش تصویری نفحات

-----------------------

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری فارس

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری ایرنا

---------------------

روزنامه اعتدال(ص1)

روزنامه اعتدال(pdf صفحه 1)

روزنامه اعتدال(ص3)

روزنامه اعتدال(pdf صفحه 3)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(pdf)

روزنامه رسالت (14 بهمن Pdf)

روزنامه رسالت (15 بهمن Pdf)

روزنامه جوان

هفته نامه افق حوزه(صفحه 2)

--------------------

سایت سازمان تبلیغات اسلامی

سایت جوان آنلاین

سایت خبری ندای گیلان

سایت رودبارنیوز

 

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما