مفسرین و مترجمین باید تاریخ قرآن را بدانند
پنجشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازدید: ۴۰۸
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
آیت الله خزعلی: مفسرین و مترجمین باید تاریخ قرآن را بدانند؛ چرا که فهم صحیح تاریخ نزول سوره های قرآن  موجب می شود که آنان دچار اشتباه نشوند. به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله ابوالقاسم خزعلی، شب گذشته یازدهم اردیبهشت ماه در دومین مجمع حافظان قرآن کریم که در دارالقران علامه

آیت الله خزعلی:

مفسرین و مترجمین باید تاریخ قرآن را بدانند؛ چرا که فهم صحیح تاریخ نزول سوره های قرآن  موجب می شود که آنان دچار اشتباه نشوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله ابوالقاسم خزعلی، شب گذشته یازدهم اردیبهشت ماه در دومین مجمع حافظان قرآن کریم که در دارالقران علامه طباطبائی(بیت مرحوم علامه)، در قم برگزار شد با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، اظهارداشت : همان طور که صدیقه طاهره(س) دارای کرامات و معجزات است، حضرت فاطمه معصومه(س) نیز دارای کرامت های فراوانی است که باید مردم و به ویژه طلاب قدر و منزلت این بانوی با کرامت را بدانند .

رییس هیئت امناء بنیاد بین المللی غدیر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مردم ایران اسلامی با حرکت امام خمینی(ره) به عزت رسیدند، تاکید کرد : هر کس با نظام اسلامی موافق است، با او تولی داریم و هر کس مخالف باشد، از او تبری می جوییم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس علما و بیداری اسلامی در تهران، یادآور شد: بیانات راهگشای معظم له با استقبال علمای برجسته جهان اسلام مواجه شد؛ به طوری که همه شرکت کنندگان مبهوت سخنان ایشان شدند .

آیت الله خزعلی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود راجع به تمدن اسلامی مسائل مهمی بیان کردند که همه باید بیدار باشند و برای تحقق تمدن اسلامی تلاش کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف به ویژه در بیداری ملت ها تاثیر گذار بوده است، ابراز داشت: امروز همه نگاه ها متوجه جمهوری اسلامی ایران است؛ بنابراین باید به مسئولیت های و تکالیف خود به درستی عمل کنیم.

رییس هیئت امناء بنیاد بین المللی غدیر همچنین با اشاره به لزوم آشنایی با شان نزول سوره های قرآن، خاطرنشان کرد: مفسرین و مترجمین باید تاریخ قرآن را بدانند؛ چرا که فهم صحیح تاریخ نزول سوره های قرآن  موجب می شود که آنان دچار اشتباه نشوند.

 

بازتاب این خبر در رسانه ها :

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری  رسا

پایگاه خبری ولی امر

روزنامه رسالت

هفته نامه حوزه

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما