مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی: بیت علامه طباطبایی مورد توجه بزرگان و اعاظم حوزه است
یکشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۳
بازدید: ۵۳۷
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: بیت علامه طباطبایی که تبدیل به دارالقرآن شده، ماوای بزرگان و اعاظم حوزه است. به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مرتضی نجفی قدسی عصر  امروز ، شانزدهم آذر ماه، در نشست قرآنی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به آیه «فی بیوت اذن الله ان ترفع ...»

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: بیت علامه طباطبایی که تبدیل به دارالقرآن شده، ماوای بزرگان و اعاظم حوزه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مرتضی نجفی قدسی عصر  امروز ، شانزدهم آذر ماه، در نشست قرآنی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به آیه «فی بیوت اذن الله ان ترفع ...» گفت: بیت انبیای الهی، و اهل بیت(ع) مشمول این آیه هستند.

وی افزود: روزی که این منزل برای تاسیس دارالقرآن خریداری شد، آیت الله  العظمی سبحانی دستور دادند که این آیه در این بیت به دیوار نصب شود و گفتند که حق است که این آیه بر این خانه درج شود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به زندگی 13ساله آخر عمر علامه در این منزل اظهارکرد: علامه عمر خود را در تنگنای مالی زندگی کردند، ولی این بیت پس از فروش یکی از قطعات ملک ایشان خریداری شد به دست مبارک علامه نیز مهندسی شده است.

وی گفت: محل تدریس علامه طباطبایی در همین بیت بوده است و در این منزل اتاقی است که حضرات آیات  جوادی آملی، مکارم، نوری، حسن زاه آملی، شهید مطهری و شهید مفتح و... نزد علامه تلمذ کرده اند.

نجفی خاطرنشان کرد: برنامه های اصلی این بیت بیشتر صبغه تفسیری دارد و جلسات علمی و تخصصی قرآنی در سطوح مختلف حوزه در این مکان برگزار شده و می شود.

 وی افزود: برگزاری همایش ها و نشست های علمی با حضور مراجع و آیات عظام از جمله برنامه های این مراسم است و در هر مناسبت بزرگان حضور در این مکان، حضور و به ایراد سخن پرداخته اند.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری فارس

خبرگزاری رسا

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری ایسنا

قم نیوز

روزنامه اعتدال

سایت خبری وارث

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما