شرکت 6 هزار طلبه در پنجمین دوره مسابقات قرآن و حدیث
جمعه, ۱ دی ۱۳۹۱
بازدید: ۲۸۷
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به این که پنجمین دوره مسابقات قرآن و حدیث در رشته های تفسیر، علوم حدیث، حفظ، قرائت و ترتیل برگزار شد، از شرکت حدود 6 هزار طلبه در این دوره از مسابقات خبر داد.  به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی، شب گذشته در مراسم

معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به این که پنجمین دوره مسابقات قرآن و حدیث در رشته های تفسیر، علوم حدیث، حفظ، قرائت و ترتیل برگزار شد، از شرکت حدود 6 هزار طلبه در این دوره از مسابقات خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی، شب گذشته در مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت حوزه های علمیه، در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم، با اعلام این خبر اظهار داشت: این معاونت علاوه بر برگزاری برنامه های مختلف تربیت اخلاقی و فرهنگی، در راستای ارتقای سطح تربیتی خانواده های طلاب، برنامه های  قرآن و حدیثی را نیز در دستورکار قرار داده است.

وی، یکی از مهم ترین برنامه های تهذیبی را برگزاری مسابقات قرآن و حدیث در حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: از سال 88 این مسابقات آغاز شده و امسال پنجمین دوره آن را در رشته های تفسیر، علوم حدیث، حفظ و دو رشته قرائت و ترتیل قرآن کریم برگزار کردیم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که مرحله استانی نیز در دو رشته حفظ و ترتیل قرآن کریم در نیمه اسفندماه سال 92 به صورت کتبی و شفاهی برگزار شد، تصریح کرد: برگزیدگان استانی نیز روز گذشته در قم حضور یافتند و در واقع مرحله نهایی مسابقات را به صورت کشوری برگزار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین‌خانی با اشاره به این که حدود 6 هزار طلبه در این دوره از مسابقات شرکت کردند، خاطرنشان کرد: مسابقات تفسیر و علوم حدیث نیز پنجشنبه، یازدهم اردیبهشت به صورت سراسری برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به مهم ترین ویژگی های پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت حوزه های علمیه، افزود: در تمامی مراحل این مسابقات توجه ویژه به ترجمه و مفاهیم آیات قرآن شده است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات در استان های سراسر کشور، اظهار داشت: این مسئله ضمن افزایش توان استان ها، موجب حضور طلاب شهرستانی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی با بیان اینکه در پنجمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حفظ یک و پنج جزء نیز اضافه شد و مورد استقبال طلاب قرار گرفت، تصریح کرد: همچنین امتیازهای این دوره مسابقات به شکل کیفی بود و زمینه عدالت بیشتر را فراهم کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: زمینه گسترش فعالیت های قرآنی و حدیثی در حوزه های علمیه فراهم شود.

 

 

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری ایکنا

گزارش تصویری خبرگزاری حوزه

گزارش تصویری خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری رسا

خبرگزاری جمهوری اسلامی

واحد مرکزی خبر

خبرگزاری مهر

خبرگزاری مهر -2

خبرگزاری فارس

خبرگزاری تسنیم

روزنامه رسالت

خبرگزاری آریا

شفقنا

قم نیوز

پایگاه خبری مذهبی عقیق

روزنامه اعتدال

پایگاه خبری آینده روشن


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما