حجت الاسلام والمسلمین خزائلی: کرسی های تفسیر در حوزه رونق گرفته است
پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴
بازدید: ۱,۲۷۵
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
دبیر دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم از برگزاری انتخابات مجمع عالی تفسیر قرآن کریم خبر داد و گفت: انتخابات این مجمع در پایان سال برگزار خواهد شد و امیدواریم مورد استقبال و مشارکت همه اساتید تفسیر قرار بگیرد. حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خزائلی شامگاه چهارشنبه 27

دبیر دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم از برگزاری انتخابات مجمع عالی تفسیر قرآن کریم خبر داد و گفت: انتخابات این مجمع در پایان سال برگزار خواهد شد و امیدواریم مورد استقبال و مشارکت همه اساتید تفسیر قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خزائلی شامگاه چهارشنبه 27 آبان، در دومین شب دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن کریم در آیات متعددی بیانگر عظمت و محتوای بسیار عالی خود است، اظهار داشت: قرآن براساس تدبر، تفکر و تفقه ما را به شناخت و عمل به خود دعوت می کند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم مبنی بر اینکه حاملان قرآن، عارفان بهشت هستند، تصریح کرد: علامه طباطبایی(ره) عارف به معنای واقعی بود و بهره گیری از مبانی عظیم قرآن کریم موجب شد که ایشان عظمت یابند.

دبیر دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم در بخشی از سخنان خود با اشاره به فداکاری های رزمندگان اسلام، ابراز داشت: کسانی که جهاد کرده و به تامین امنیت ما می پردازند و در مرزهای جمهوری اسلامی جانبازی می کنند، به تعبیر نبی مکرم اسلام پیشگامان اهل بهشت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین خزائلی همچنین با تقدیر از خدمات شایسته مرحوم آیت الله مویدی قمی، اظهار داشت: هنگامی که از این استاد برجسته تفسیر با این علمیت و سابقه برای حضور در مجمع عالی تفسیر دعوت به عمل آمد، ایشان متواضعانه پذیرفتند و واقعا کمال جدیت و صمیمیت و فروتنی را از خود نشان دادند.

وی در ادامه با اشاره به سابقه تاسیس چهل ساله مجمع عالی تفسیر قرآن کریم، گفت: این مجمع با کمترین بضاعت اما با بیشترین حمایت تاسیس شده است.

این استاد تفسیر حوزه، افزود: قرآن کریم ما را به حمایت خود وعده داده است چرا که این نور، همگان را به سوی خود جذب و جلب می کند.

دبیر دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم با اشاره به اعزام 30 تن از اساتید تفسیر به استان های کشور، گفت: این اساتید با موفقیت در مجامع علمی، دانشگاهی و حوزوی تدریس و تفسیر قرآن داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین خزائلی با بیان اینکه مجمع عالی تفسیر قرآن کریم مورد حمایت مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری می باشد، ابراز داشت: حضرت آیت الله مکارم تاکید داشتند برای سال آینده باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که به هراستانی، سه مفسر اعزام شود و حداقل صد مفسر توانمند تبلیغی داشته باشید.

وی در ادامه به دعوت از اساتید توانمند حوزه در راستای تبلیغ و تفسیر قرآن کریم پرداخت و گفت: از توانمندی و ظرفیت اساتیدی که می توانند در استان های بزرگ کشور به قرآن خدمت کنند، استفاده خواهیم کرد.

دبیر دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم همچنین به کرسی های متعدد تفسیر قرآن در حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: حدود 405 درس تفسیر در حوزه علمیه قم برقرار است که مایه افتخار حوزویان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خزائلی با تاکید بر اینکه برگزاری کرسی های تفسیر قرآن کریم همچنان رو به گسترش است، ابراز داشت: اساتید حوزه بخشی از زمان درس خود را به تفسیر اختصاص دهند تا در سال آینده شاهد برگزاری هزار درس تفسیر در حوزه علمیه قم باشیم.

وی در پایان از برگزاری انتخابات مجمع عالی تفسیر قرآن کریم خبر داد و گفت: انتخابات این مجمع در پایان سال برگزار خواهد شد و امیدواریم مورد استقبال و مشارکت همه اساتید تفسیر قرار بگیرد.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

 گزارش تصویری حوزه

گزارش فیلمی از حوزه

گزارش تصویری جماران

گزارش تصویری مشرق نیوز

گزارش تصویری رسا

گزارش تصویری تسنیم

گزارش تصویری شفقنا

 

 -----------------------------------------------------

روزنامه اعتدال (صفحه 1)

روزنامه اعتدال (صفحه 3)

روزنامه 19 دی (صفحه اول)

روزنامه 19 دی (صفحه ششم)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه ایران

روزنامه جوان (صفحه 12)

روزنامه جوان (صفحه 13)

روزنامه رسالت

روزنامه مردم سالاری(pdf)

روزنامه مردم سالاری

روزنامه ابتکار

روزنامه جهان اقتصاد(صفحه 9)

هفته نامه افق حوزه (صفحات یک و سه)

-----------------------------------------------------

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری مهر

خبرگزاری رسا

خبرگزاری خبرآنلاین

خبرگزاری ایلنا

خبرگزاری ایلنا قم

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری ایکنا

----------------------------------

سایت خبری ایران آنلاین

سایت خبری پزواکسایت خبری اخبار ایران

سایت خبری صاحب خبر

 سایت خبری هداناسایت خبری ویستا

سایت خبری بهترین های روز سایت خبری آی پی نیسایت خبری 100 نیوز

 

 

 

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
نقدی بر اظهارات نماینده اصفهان/ ترکیه ای که من دیدم!

 ​در پی اظهارات یکى از نمایندگان اصفهان که هر مردی در ترکیه به طور متوسط با ۱۵ زن رابطه جنسی دارد! مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی با انتقاد از چنین اظهارات سخیف و نادرستی تأکید کرد این گزاره غلط و خلاف واقع است و طرح چنین سخنانی بسا موجب شکاف بین دو ملت بزرگ ایران و ترکیه خواهد شد! 

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما