حجت الاسلام ارباب سلیمانی: بیت علامه طباطبایی به مرکز نشر فرهنگ قرآن کریم تبدیل شده است
یکشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۴
بازدید: ۳۶۸
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: علامه طباطبایی با وجود اینکه یکی از بزرگترین مفسران قرآن کریم بودند و جایگاه والایی از لحاظ علمی داشتند اما بسیار متواضع بودند و گاهی عبایشان را برای شاگردانشان پهن می‌کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: علامه طباطبایی با وجود اینکه یکی از بزرگترین مفسران قرآن کریم بودند و جایگاه والایی از لحاظ علمی داشتند اما بسیار متواضع بودند و گاهی عبایشان را برای شاگردانشان پهن می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی شامگاه یکشنبه 15 آذر ماه ، در جلسه ستاد اجرایی مسابقات مدهامتان که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد گفت: علامه طباطبایی با وجود اینکه یکی از بزرگترین مفسران قرآن کریم بودند و جایگاه والایی از لحاظ علمی داشتند اما بسیار متواضع بودند و گاهی عبایشان را برای شاگردانشان پهن می‌کردند.

وی افزود: مهربانی و دل رحمی از دیگر ویژگی‌های بارز ایشان بود و نوع رفتارشان با همسر و فرزندان زبان زد خاص و عام است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تقدیر از مسئولان بیت علامه طباطبایی ابراز کرد: پیش از این، بیت علامه متروک بود و درحال از بین رفتن بود اما به همت شما خادمان قرآن و اهل بیت اکنون این مکان به مرکز نشر فرهنگ قرآن کریم تبدیل شده و منشأ برکات زیادی است.

وی با بیان اینکه خدمت به قرآن یک توفیق الهی است، تأکید کرد: هرکس به میزان توفیقی که از جانب خدا نصیبش می‌شود می‌تواند به فعالیت‌های قرآنی بپردازد و باید از درگاه خدا توفیق این خدمات را خواستار شویم تا بتوانیم راه بزرگانی همچون علامه طباطبایی را ادامه دهیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم عمل به قرآن تصریح کرد: علم به قرآن و آشنایی با مفاهیم آن امر خوب و مبارکی است و هر کسی می‌تواند آن را تحصیل کند اما آنچه مسئله جامعه امروز است عمل به قرآن است.

وی ادامه داد: قرآن شاه کلید حل تمام مشکلات بشر است اما اینکه شاهد وجود مشکلات مختلف در جامعه هستیم علت اصلی آن عمل نکردن به قرآن است.

ارباب سلیمانی با تاکید بر نقش جامعة المصطفی در ترویج فرهنگ قرآن گفت: جامعة الصطفی با داشتن تعداد زیادی از طلاب غیر ایرانی ظرفیت بزرگی برای اعزام مبلغ به خارج از کشور و تبلیغ جهانی فرهنگ قرآن کریم دارد و باید ازاین ظرفیت به بهترین شکل استفاده کند.

وی اضافه کرد: مسابقات قرآنی مسجدمحور مدهامتان ظرفیت جهانی شدن دارد چرا که به عنوان مثال فقط در کشور ترکیه 108هزار مسجد وجود دارد و علاوه بر آن اگر مجموع مساجد کشورهای اسلامی را در نظر بگیریم به رقم بسیار بالاتری می‌رسیم بنابراین با توجه به پیشینه مسجدمحوری این مسابقات قرآنی، باید در پی جهانی کردن آن باشیم.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری فارس

خبرگزاری شبستان 1

خبرگزاری شبستان 2

خبرگزاری برنا 1

خبرگزاری برنا 2

-----------------

روزنامه صبح اقتصاد(صفحه 4)

روزنامه جمهوری اسلامی

----------------

 

 

 

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
نقدی بر اظهارات نماینده اصفهان/ ترکیه ای که من دیدم!

 ​در پی اظهارات یکى از نمایندگان اصفهان که هر مردی در ترکیه به طور متوسط با ۱۵ زن رابطه جنسی دارد! مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی با انتقاد از چنین اظهارات سخیف و نادرستی تأکید کرد این گزاره غلط و خلاف واقع است و طرح چنین سخنانی بسا موجب شکاف بین دو ملت بزرگ ایران و ترکیه خواهد شد! 

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما