برگزاری کارگاه مهارت های بیان تفسیر در بیت علامه طباطبایی (ره)
جمعه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازدید: ۴۵۵
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
برگزاری کارگاه مهارت های بیان تفسیر در بیت علامه طباطبایی (ره) مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه با همکاری موسسه قرآنی "تمهید" در بیت معنوی و نورانی علامه طباطبایی (ره)  کارگاه مهارت های بیان تفسیر را برگزار نمود. حجه الاسلام محسن قمرزاده مدیر موسسه قرآنی تمهید در این باره

برگزاری کارگاه مهارت های بیان تفسیر در بیت علامه طباطبایی (ره)

مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه با همکاری موسسه قرآنی "تمهید" در بیت معنوی و نورانی علامه طباطبایی (ره)  کارگاه مهارت های بیان تفسیر را برگزار نمود.

حجه الاسلام محسن قمرزاده مدیر موسسه قرآنی تمهید در این باره گفت:افراد شرکت کننده در این کارگاه متشکل از بیست و پنج نفر منتخب رشته تخصصی تفسیر حوزه بودند که در یک فرآیند علمی گزینش شدند  وکارگاه آموزش نیز توسط حجت الاسلام و المسلمین استاد بهجت پور (صاحب تفسیر همگام با وحی) اجرا گردید.

وی درباره مواردی که استاد بهجت پور در این کارگاه مطرح کردند٬ اینگونه توضیح داد که مطالب مطرح شده توسط استاد پیرامون تفکیک اصطلاحات تفسیر٬تطبیق و تأویل.. و عدم خلط آن برای مخاطبین به فهم تفسیر بود ، همچنین بحث های مقدماتی سوره٬ اعم از غرض ، محتوا و شناسه سورها از دیگر موارد مطرح شده در این جلسات بود که ثمره نهایی این کارگاه آموزشی، مجهز ساختن طلاب با چگونگی ارائه تفسیر ساختارمند هر یک از سورها منجر میشود و در ضمن دانش پژوهان تفسیر باچگونگی استفاده ی  مبنایی و کاربردی تفاسیر نیز در ضمن کارگاه آشنا شدند.

مدیر موسسه قرآنی تمهید در ادامه عنوان کرد که از شاخصه های این کارگاه محیط معنوی بیت علامه طباطبایی (ره) بود که بارها استاد دوره و طلاب را به ذکر یاد علامه و تأثیر بی بدیل ایشان در عرصه تفسیر و علوم قرآن سوق می داد .

حجه الاسلام قمرزاده در پایان از مسولین اداره کننده دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) به سبب میزبانی خوب و آماده سازی امکانات در بیت صاحب المیزان و نیز از همکاری مجدانه مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه تشکر نمود.

لازم به ذکر است کارگاه مهارت های بیان تفسیر در یک دوره فشرده 16 ساعته درطی مدت دو هفته در دارالقرآن علامه طباطبایی(قدس سره) برگزار شد .

بازتاب این خبر در رسانه ها :

 خبرگزاری رسا

 خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری حوزه

 

 

 

 

 

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما