آیت الله ممدوحی: عزت نفس علامه طباطبایی برای همه سرمشق است
جمعه, ۲۹ آبان ۱۳۹۴
بازدید: ۱۰۳۵
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
عضو خبرگان رهبری گفت: هنگامی که علامه طباطبایی در شهر تبریز زندگی می‌کرد، بخش اعظم اموالش را از دشت داد و ولی هیچ گاه اجازه نداد، این فقر، عزت ایشان را کم کند و همیشه خدا را در ذهن و جان خود داشتند که باید برای همه ما یک الگو و سرمشق باشد. آیت الله حسن ممدوحی، شامگاه پنج شنبه 28

عضو خبرگان رهبری گفت: هنگامی که علامه طباطبایی در شهر تبریز زندگی می‌کرد، بخش اعظم اموالش را از دشت داد و ولی هیچ گاه اجازه نداد، این فقر، عزت ایشان را کم کند و همیشه خدا را در ذهن و جان خود داشتند که باید برای همه ما یک الگو و سرمشق باشد.

آیت الله حسن ممدوحی، شامگاه پنج شنبه 28 آبان ماه، در مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: یکی از بزرگترین شخصیت های علمی جهان اسلام و تشیع در عصر حاضر، علامه طباطبایی بودند.

وی افزود: مرحوم علامه طباطبایی شخصیت کم نظیری بود که زندگی سراسر پرخیر و برکتی داشتند و از لحظه لحظه زندگی خود برای دفاع از دین و مبانی قرآنی و الهی بهره بردند.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با این مطلب که مرحوم علامه آثار بی نظیری از خود به جای گذاشتند، گفت: علامه طباطبایی اعتقاد راسخی به مبانی ولایی و امامت داشتند، به حدی که به تشریح مبانی قرآنی در کلام ائمه(ع) می پرداختند؛ ایشان می فرمود،کلام قرآنی امام علی(ع) مثل ماه در میان کلامتشان می درخشید.

 وی خاطرنشان کرد: از دلایلی که علامه را در میان نامداران تاریخ علم و حوزه این چنین درخشنده کرده است، مشی و سلوک بزرگان حوزه در تحمل مشقات زندگی و کار بی وقفه و اخلاص و تعهد و... بود.

 این استاد حوزه بیان کرد: این مفسر شهیر، این آثار بی نظیر را در شرایطی به رشته تحریر در آوردند که سالهای زیادی از زندگی خویش را با فقر و غربت سپری کردند.

 وی گفت: علامه طباطبایی در زمانی که برای تحصیل به حوزه علمیه نجف رفتند، برای سپری کردن زندگی رنج بسیاری کشیدند و با این همه مشقت و زحمت این روح بزرگ را پرورش دادند تا این چنین ما را بر سر این خوان پرنعمت از نعمات الهی میهمان کنند.

 آیت الله ممدوحی بیان کرد: تمام زندگی حضرت علامه برای ما یک الگو است؛ ایشان از افرادی بودند که با رحلت خود خسارت بسیار بزرگی به حوزه و جامعه علمی ما وارد کردند که این مساله نشان دهنده عظمت و بزرگی این عالم اخلاقی و ربانی بود.

 وی گفت: هنگامی که علامه طباطبایی در شهر تبریز زندگی می‌کرد، بخش اعظم اموالش را از دشت داد و ولی هیچ گاه اجازه نداد، این فقر، عزت ایشان را کم کند و همیشه خدا را در ذهن و جان خود داشتند که باید برای همه ما یک الگو و سرمشق باشد.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری شفقنا

گزارش تصویری حوزه

گزارش تصویری جماران

گزارش تصویری ابنا

گزارش تصویری مشرق نیوز

گزارش تصویری ایکنا

گزارش تصویری رسا

گزارش تصویری ایسنا

گزارش تصویری تسنیم

گزارش تصویری میزان

گزارش تصویری ایلنا

گزارش تصویری باشگاه خبرنگاران جوان

 ------------------------------------------

روزنامه اعتدال (صفحه 1)

روزنامه اعتدال (صفحه 3)

روزنامه 19 دی (صفحه اول)

روزنامه 19 دی (صفحه ششم)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه ایران

روزنامه جوان (صفحه 12)

روزنامه جوان (صفحه 13)

روزنامه رسالت

روزنامه مردم سالاری(pdf)

روزنامه مردم سالاری

روزنامه ابتکارروزنامه جهان اقتصاد(صفحه 9)

هفته نامه افق حوزه (صفحات یک و سه)

------------------------------------------

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری مهر

خبرگزاری مهر قم

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری ابنا

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری ایلنا

خبرگزاری خبرآنلاین

خبرگزاری برنا

-----------------------------------------

سایت خبری جوان آنلاین

سایت خبری ایران آنلاین

سایت خبری شهدای ایران

سایت خبری گفتمان شیعه

سایت خبری پژواک

سایت خبری ساتور

پایگاه خبری هدانا

پایگاه خبری صاحب خبر

وب سایت واضح

سایت خبری پرسمی

سایت خبری قطره

شبکه خبری ایرانیان

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما