آغاز رقابت ۲۴۰۰ قاری و حافظ در مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)
سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۳
بازدید: ۳۲۳
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
هشتمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع معظم تقلید با شرکت 2400 قاری و حافظ ممتاز قرآن در مرکز فرهنگی شهدای هفتم تیر«سرچشمه» واقع در سرچشمه تهران در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن آغاز شد.  مرتضی نجفی‌قدسی مسئول

هشتمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع معظم تقلید با شرکت 2400 قاری و حافظ ممتاز قرآن در مرکز فرهنگی شهدای هفتم تیر«سرچشمه» واقع در سرچشمه تهران در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن آغاز شد.

 مرتضی نجفی‌قدسی مسئول دارالقرآن امام علی(ع) با اعلام این مطلب اظهار داشت: در این مسابقات که در رشته‌های حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ده جزء، حفظ 5 جزء، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم برگزار می‌شود، قاریان و حافظان ممتاز از سراسر کشور در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای آن و همچنین در دو گروه جداگانه خواهران و برادران در دو هفته پیاپی به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: ثبت‌نام این دوره از مسابقات صرفاً به صورت اینترنتی بود و پس از اینکه به چهار هزار نفر از نخبگان قرآنی کشور پیامک برگزاری این مسابقات ارسال گردید، بلافاصله در مدت ده روز تعیین شده برای ثبت نام، بیش از دو هزار و 400 نفر داوطلب شرکت در این مسابقات شدند.

نجفی قدسی افزود: در این مسابقات حدوداً یک‌هزار نفر از داوطلبان در بخش برادران و یک‌هزار و چهارصد نفر در بخش خواهران ثبت نام کرده‌اند که در مجموع حدود 300 نفر در رشته حفظ کل قرآن، 315 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 580 نفر در رشته حفظ 10 جزء، 570 نفر در رشته حفظ 5 جزء، 350 نفر در رشته ترتیل خوانی و 340 نفر در رشته قرائت قرآن شرکت دارند.

وی اضافه کرد: حضور شهرستانی‌ها در این مسابقات بسیار چشمگیر است و این مهم درحالی است که این دارالقرآن امکانی برای اسکان آنها ندارد و صرفاً برگزاری مسابقات و اهدای جوایز را برعهده دارد. در این مسابقات در بخش خواهران 455 نفر از شهرستان‌ها و 945 نفر از استان‌های تهران و البرز حضور دارند و در بخش برادران نیز 420 نفر از استان‌های البرز و تهران و حدود 580 نفر از شهرستان‌ها حضور خواهند داشت.

نجفی قدسی اضافه کرد: به منظور تسهیل حضور داوطلبان در مسابقات، برنامه زمانبندی مسابقات در سایت دارالقرآن علامه طباطبایی (www.dqat.ir) اعلام شده است ، البته مسابقات خواهران به علت افزایش تعداد آنها، یک روز زودتر از موعد مقرر یعنی از سی‌ام دی ماه آغاز شد و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه یکم بهمن ماه ویژه داوطلبان تهران و کرج و پنجشنبه و جمعه ویژه داوطلبان شهرستانی خواهد بود.

وی افزود: مسابقات برادران نیز طی روزها هشتم تا دهم بهمن ماه برگزار خواهد شد که روز چهارشنبه هشتم بهمن ویژه استان‌های تهران و البرز خواهد بود و روزهای پنجشنبه و جمعه نهم و دهم بهمن ویژه داوطلبان شهرستانی از سایر استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

نجفی قدسی درخصوص هیأت داوری این مسابقات نیز اظهار داشت: شش گروه داوری از اساتید برجسته قرآنی کشور، داوری مسابقات را در بخش برادران و همچنین شش گروه از نخبگان داوران خانم‌ها، هیئت داوری بخش خواهران مسابقات را تشکیل می‌دهند که به طور همزمان در شش نقطه و محل مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (یادمان شهدای هفتم تیر) واقع در میدان بهارستان، سرچشمه این مسابقات برگزار خواهد شد.

مراسم اختتامیه این مسابقات نیز شامگاه جمعه سوم بهمن ویژه مسابقات خواهران و شامگاه جمعه دهم بهمن ماه ویژه مسابقات برادران با حضور برخی شخصیت‌های کشوری و با تجلیل از نفرات اول تا سوم رشته‌های مختلف برگزار خواهد شد.

نجفی قدسی درخصوص جوایز این مسابقات نیز اعلام کرد: مجموع جوایز نفرات برتر این مسابقات به اضافه هدایای نقدی که به حافظان و قاریان و تالیان قرآن اهداء خواهد شد، بالغ بر سه میلیارد ریال است و احتمال افزایش آن نیز وجود دارد. جزئیات و اطلاعات تکمیلی مربوط به این مسابقات پیوسته در سایت دارالقرآن علامه طباطبایی درج خواهد شد و داوطلبان با اطلاع‌رسانی این سایت همراه باشند.

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری مهر

خبرگزاری جمهوری اسلامی

خبرگزاری فارس

وب سایت جامع قرآنی ایکا

سایت خبری بسیج پرس

پایگاه فرهنگی سرچشمه

سایت واضح

روزنامه اعتدال

روزنامه جمهوری اسلامی

خبرگزاری شبستان

روزنامه اطلاعات


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما