تحصیل سالانه بیش از 200 طلبه در دوره‌های بیان تفسیر دارالقرآن
چهارشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۸
بازدید: ۱۲۱۳
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با بیان اینکه کلاس‌های مختلف تفسیری و حوزوی در این دارالقرآن دنبال می‌شود، گفت: دوره‌های یک ساله مهارت‌های بیان تفسیر با حضور 200 نفر از طلاب هر ساله با تدریس اساتید برجسته حوزه در این مجموعه برگزار می‌شود. مرتضی نجفی قدسی ظهر سه شنبه دوم

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با بیان اینکه کلاس‌های مختلف تفسیری و حوزوی در این دارالقرآن دنبال می‌شود، گفت: دوره‌های یک ساله مهارت‌های بیان تفسیر با حضور 200 نفر از طلاب هر ساله با تدریس اساتید برجسته حوزه در این مجموعه برگزار می‌شود.

مرتضی نجفی قدسی ظهر سه شنبه دوم مهر در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه ما فعالیت دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) را از آخرین بیت این شخصیت دینی آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: بیت علامه را خریداری و بازسازی کرده و به نام این شخصیت فعالیت‌‌های قرآنی را گسترش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه کلاس‌های مختلف تفسیری و حوزوی در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) دنبال می‌شود، اضافه کرد: دوره‌های یک ساله مهارت‌های بیان تفسیر نیز با همکاری ستاد تفسیر قرآن کریم تحت اشراف حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با حضور بیش از 200 نفر از طلاب فاضلی که پایه دهم حوزه را گذرانده اند هر ساله با تدریس اساتید برجسته حوزه در این مجموعه برگزار می‌شود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به فعالیت‌های دارالقرآن امام علی(ع) تصریح کرد: این مجموعه نیز بزرگترین مسابقات کشوری حفظ و قرائت قرآن را با حضور هزاران نفر از قاریان و حافظان ممتاز کشور در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار می‌کند.

وی از حمایت‌های مراجع تقلید از دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) یاد کرد و گفت: این افراد نگاهی ویژه به بیت و دارالقرآن این شخصیت بزرگوار دارند و در برنامه‌های مختلف این مجموعه مکررا حضور یافته و به ایراد سخن پرداخته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه موقت قم و تولیت آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، نیز در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم طی سخنانی اظهار کرد: یاد خداوند متعال در همه حال خوب است اما در رویارویی با جبهه دشمن اهمیت بیشتری دارد که امروز نیز مبتلا با آن هستیم و این یکی از درس‌های مهم قرآنی است.

وی با تاکید بر اینکه کار قرآنی ما باید زنده و پویا و متناسب با زمان باشد، اضافه کرد: محصول مؤسسات قرآنی در جامعه علاوه بر جمع نخبگان و فرهیختگان باید بر عموم مردم نیز تاثیرگذار باشد؛ ایستادگی ما در برابر دشمن وابسته به یاد خداوند متعال، کلام الله و پرداختن به سبک زندگی قرانی است.

رئیس شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم خاطرنشان کرد: امروز مرزبندی هوشمندانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را داریم که اگر این مرزبندی نبود نمی‌توانستیم دشمن را از دوست تشخیص دهیم.
آیت‌الله سعیدی یادآور شد: خروجی فعالیت‌های قرآنی که هیچ منافاتی با خواسته‌های مستکبران جهان نداشته باشد کاربردی ندارد چراکه قرآن و عترت باید متناسب با نیازهای زمان در میان مردم ترویج شود تا زمینه‌‌ای باشد برای ظهور امام زمان(عج)، همانطور که در دفاع مقدس رزمندگان با این نگاه ایثار و جهاد خود را دنبال کردند.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری فارس

خبرگزاری برنا

خبرگزاری ابنا

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری رسا

-----------------

روزنامه اقتصادملی

------------------

سایت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)

سایت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)2

سایت صاحب خبر

سایت نیوزپارسی

سایت خبرپو

سایت قطره

سایت خبربان

سایت خبری

سایت تی نیوز

سایت خبروان

سایت شهربیست

 

 

 

 

 


بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
ساختن حوزه‌هاي لاکچري چرا؟!

در پي حرف و حديث‌هاي مربوط به حوزه علميه لاکچري اُزگل و حواشي آن، مرتضي نجفي قدسي در يادداشتي ضمن بيان اين مطالب، چنين نوشته است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما