پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی) :
پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۲
بازدید: ۳۳۰
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
به هفتمین دوره مسابقات حفظ و قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم دارالقرآن امام علی(ع)    بسم الله الرحمن الرحیم تشکیل این جلسه با شکوه و قرآنی را به همه شما عزیزان و همه دست اندرکاران صمیمانه تبریک می گویم و یقین دارم از جلساتی است که خداوند متعال آن را دوست دارد و سبب خشنودی خاطر

به هفتمین دوره مسابقات حفظ و قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم دارالقرآن امام علی(ع)

 

 بسم الله الرحمن الرحیم

تشکیل این جلسه با شکوه و قرآنی را به همه شما عزیزان و همه دست اندرکاران صمیمانه تبریک می گویم و یقین دارم از جلساتی است که خداوند متعال آن را دوست دارد و سبب خشنودی خاطر ولی عصر(ارواحنافداء) می باشد و هر کار قرآنی دارای همین ویژگی هاست مخصوصا کاری با وسعت برنامه این جلسه با شکوه .

می دانیم بزرگ ترین معجزه پیامبر اسلام قرآن است و مهم ترین سند حقانیت اسلام و برترین برنامه زندگی سعادت بخش انسان ها می باشد .

پیغمبر اکرم (ص) در گفتار حکیمانه اش می فرماید : "علیکم بالقرآن فاتخذوه امامأ و قائدأ ، بر شما باد که چنگ به دامان قرآن بزنید و آن را پیشوا و رهبر خود قرار دهید " .

امیر مومنان علی (ع) در یک کلام پرمعنا می فرماید : " ان الله سبحانه تجلی لهم فی کتابه من غیر أن یکونوا رأوه بما أراهم من قدرته ، خداوند در قرآن مجید از طریق نشان دادن قدرتش تجلی فرموده بی آن که مردم او را ببینند " .

قدرت نمایی خداوند در قرآن چنان است که هر زمان در باره آن دانشمندان غور و مطالعه کنند به حقایق بیشتری می رسند ، گذشت زمان هرگز آن را کهنه نمی کند و تلاوت آن همیشه لذت بخش و مطالعه و دقت در آن همیشه پرفائده و نورانی است .

قرآن شجره طیبه ای است که ریشه های آن در اعماق جهان اسلام فرو رفته و شاخه های آن برفراز آسمان هاست . تمام جهان بشریت می توانند در سایه این شجره طیبه قرار گیرند و از میوه های آن هر زمان بهره مند شوند .

حفظ قرآن دل و جان را نورانی می کند و تلاوت آن به انسان نور و صفا می بخشد و آهنگ ترتیل آن روح را در آسمان معنویت به پرواز در می آورد و شادی می آفریند .

بسیار خوشبختیم که در پرتو نظام جمهوری اسلامی ، قرآن در جامعه ما رونق بسیار بیشتری گرفته و در هر گوشه، حافظان و قاریان توانا به چشم می خورد . حضور قرآن در جامعه نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده ولی هنوز تا رسیدن به حدّ لازم راه بسیاری در پیش داریم .

اما نباید فراموش کرد که قرآن مجید قبل از همه اینها برنامه عمل است ، امیر مومنان در آخرین وصایای خود فرمود : " الله الله فی القرآن لا یسبقنکم بالعمل به غیرکم ، مسلمانان خدارا خدارا در باره قرآن به شما می گویم مبادا دیگران با عمل به قرآن بر شما پیشی گیرند و شما تنها به ظاهر قرآن مشغول باشید " .

امیدوارم تمام شما عزیزان این کلام امیر مومنان را آویزه گوش کنید و هر روز برنامه عملی خود را از قرآن بگیرید .

بحمدالله به وسیله بانی خیّر،جوائز خوبی برای حافظان و قاریان و ترتیل خوانان در نظر گرفته شده است ولی بالاتر از این جایزه ها ، جوایز الهی است که در دنیا برکت به زندگی شما می بخشد و در قیامت به حاملان قرآن گفته می شود : " بخوانید و به درجات بالاتر و بالاتر عروج کنید " . خداوند این توفیق را برای همه شما عزیزان مستدام بدارد .

باز هم از شما عزیزان و از همه دست اندرکاران مخصوصا جناب آقای انصاری و حاج آقا نجفی به خاطر تشکیل این جلسات نورانی تشکر می کنم .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

1392/9/21

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری ایکنا



بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما