پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)
یکشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
بازدید: ۲۶۶
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
  هرگاه اصول «برادری»، «صلح» و «محبت» در جهان بنا شود، دنیا چهره دیگری پیدا می‌کند  آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به حافظان قرآن نوشت: عزیزان من سعی کنید قرآن و تعلیمات گرانبهایش در تار و پود زندگی فردی و اجتماعی شما وارد شود و حافظان قرآن الگوهای عملی تعلیمات قرآن باشند که

 

هرگاه اصول «برادری»، «صلح» و «محبت» در جهان بنا شود، دنیا چهره دیگری پیدا می‌کند

 آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به حافظان قرآن نوشت: عزیزان من سعی کنید قرآن و تعلیمات گرانبهایش در تار و پود زندگی فردی و اجتماعی شما وارد شود و حافظان قرآن الگوهای عملی تعلیمات قرآن باشند که این خود بهترین تبلیغ اسلام و قرآن است.

متن پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی) در افتتاحیه مسابقات سراسری دار القرآن امام علی (ع) قرائت شد. متن پیام به شرح ذیل می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم


بهترین سلام و درود خدا به شما عزیزانی که گرد مشعل فروزان قرآن اجتماع کرده‌اید تا روح و جان خود را در پرتو آن روشن سازید، نثار می‌کنم و از خداوند بزرگ موفقیت و سربلندی همه شما و تمام دست‌اندرکاران و شخصیت‌های محترمی که در تشکیل این محفل بزرگ مسابقات سراسری قرآن کریم سهیم هستید خواستارم.
برادران و خواهران عزیز، قرآن کتابی است که دوست و دشمن، مسلمان و غیر مسلمان بر عظمت ان اعتراف دارد. شبلی شُمَیّل دانشمند مادی عرب‌زبان، اشعار بلندی دربارة قرآن دارد که ترجمه دو بیت از آن چنین است:«من اگرچه به آیین این پیامبر ایمان نیاورده‌ام ولی آیا می‌توانم ایمان خود را به عظمت آیاتی که آورده است کتمان کنم؟ پیامبر اسلام معارف و دانش‌هایی همراه با قرآن خود، برای جامعه اسلامی اورده که اگر به آن عمل کنند، عمران و آبادی و سربلندی و عظمت نصیب آنان خواهد شد.»
به راستی همان‌گونه که این دانشمند غیر مسلمان گفته اگر مسلمین قدر قرآن را بدانند و تلاوت و حفظ آن را مقدمه‌ای برای اندیشیدن، و اندیشیدن آن را مقدمه‌ای برای به کار بستن و عمل کردن قرار دهند به یقین نه تنها در بُعد معنویت که در بُعد پیشرفت‌های مادی نیز پیشرفت خیره‌کننده‌ای خواهند داشت.
لازم است بدانیم پیام‌های قرآن خطاب به تمام خداپرستان جهان است، قران می گوید:« يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ ادْخُلُواْ فِي السِّلْمِ كَآفَّةً وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ»؛ ای افراد با ایمان همگی در صلح و صفا و دوستی وارد شوید و از گام‌های شیطان که سعی در ایجاد نفاق و تفرقه میان شما دارد پیروی نکنید.
به کار بستن همین پیام‌ چهره جهان اسلام را دگرگون می کند و در جای دیگر می فرماید:« إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ؛ همه افراد با ایمان برادر یکدیگرند هرگاه بین برادران اختلافی رخ دهد در اصلاح آن بکوشید». نه این‌که با گرفتن دستور از دشمنان، بنزین بر آتش بریزید.
و نیزمی‌فرماید:« وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ أَلْقَى إِلَيْكُمُ السَّلاَمَ لَسْتَ مُؤْمِنًا؛ کسی که از در صلح درآید دست او را بفشارید و نگویید تو اهل ایمان نیستی».
هرگاه دنیای ما بر اساس این سه اصل یعنی برادری و صلح و محبت بنا شود چهره دیگری خواهد داشت. عزیزان من سعی کنید قرآن و تعلیمات گرانبهایش در تار و پود زندگی فردی و اجتماعی شما وارد شود و حافظان قرآن الگوهای عملی تعلیمات قرآن باشند که این خود بهترین تبلیغ اسلام و قرآن است. همیشه در سایة قرآن موفق و پیروز باشید.
بار دیگر از همة شما عزیزان و هیئت مؤسس مخصوصا جناب آقای حاج انصاری و حاج نجفی تشکر می‌کنم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.


لازم به ذکر است این متن در مراسم افتتاحیة مسابقات سراسری قرآن، صبح امروز سه‌شنبه سی‌ام دی‌ماه 93 در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر «سرچشمه» توسط آقای مرتضی نجفی قدسی مسئول دارالقرآن‌های امام علی (علیه السلام) و علامه طباطبایی(رض) قرائت شد. این مسابقات با شرکت 2400 نفر از قاریان و حافظان ممتاز کشور به مدت ده روز ادامه خواهد داشت.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری تسنیم

 خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری جمهوری اسلامی

خبرگزاری مهر

خبرگزاری رسا

روزنامه اعتدال

 روزنامه جمهوری اسلامی

سایت خبری بسیج پرس

وب سایت جامعه قرآنی ایکا

روزنامه اطلاعات

روزنامه رسالت

روزنامه مردم سالاری

روزنامه تجارت


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما