پیام آیت الله مکارم شیرازی به ششمین مجمع عمومی انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم
پنجشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
بازدید: ۲۵۰
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: نشر تعلیمات قرآن نیازمند بهره‌گیری از تمام وسائل روز است گروه حوزه‌های علمیه: این مرجع تقلید در پیامی بیان کرد: اگر ما وظیفه خود را در نشر تعلیمات قرآن انجام دهیم و از تمام وسائل روز در این راه استفاده کنیم، منبع نورانی قرآن در دنیای ظلمانی

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: نشر تعلیمات قرآن نیازمند بهره‌گیری از تمام وسائل روز است

گروه حوزه‌های علمیه: این مرجع تقلید در پیامی بیان کرد: اگر ما وظیفه خود را در نشر تعلیمات قرآن انجام دهیم و از تمام وسائل روز در این راه استفاده کنیم، منبع نورانی قرآن در دنیای ظلمانی راه‌گشا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) آیت‎الله‎‏العظمی مکارم شیرازی، چهارشنبه، 9 بهمن‌ماه، در پیامی به ششمین مجمع عمومی انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، بیان کرد: هر چه برادران عزیز حجاب‌ها را از رخ قرآن بیشتر کنار بزنند و نورافشانی قرآن بیشتر گردد، امید نجات بشریت بیشتر خواهد شد. هر چه به این منبع نور نزدیک‌تر گردد، روح و جان خود آنها نیز نورانیت بیشتری پیدا می‌کند. «و جعلنا له نوراً یمشی به فی الناس»؛ عزیزان! در دنیایی زندگی می‌کنیم که ابرهای ظلمانی آن را پوشانده؛ ظلمت کفر و فساد اخلاق و ظلمت ظلم و بیدادگری و غصب حقوق انسان‌ها و ملت‌ها. در چنین دنیایی منبع نورانی قرآن می‌تواند مشکل‌گشا باشد، هرگاه ما وظیفه خود را در نشر تعلیمات آن انجام دهیم و از تمام وسائل روز در این راه استفاده کنیم.

بنا بر این گزارش متن کامل پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است: قبل از هر چیز تشکیل این جلسه نورانی را در این بیت شریف، بیت بزرگ مفسر قرآن مجید، مرحوم علامه طباطبایی به شما اساتید محترم و قرآن‌پژوهان تبریک می‌گویم و امیدوارم در سایه قرآن مجید سربلند و سعادتمند و موفق باشید. قرآن مجید بهترین معرف خویش است، در یک جا می‌فرماید: «قَدْ جَاءکُم مِّنَ اللّهِ نُورٌ وَکِتَابٌ مُّبِینٌ یَهْدِی بِهِ اللّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلاَمِ وَیُخْرِجُهُم مِّنِ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ» آری! قرآن نور است و نورافشانی می‌کند و پرده‌های ظلمت را کنار می‌زند، راه‌های امن و سلام معنوی و مادی را نشان می‌دهد به همین دلیل هر چه به قرآن نزدیک‌تر شویم نورانیت تازه و بیشتری وجود ما را فرا می‌گیرد؛ فکر ما نورانی می‌شود و چشم و زبان و قلب ما نورانی می‌شود؛ می‌دانیم نور زیباترین و پربرکت‌ترین و مفیدترین اشیاء در عالم ماده است، اگر نور آفتاب نباشد نه بارانی می‌بارد و نه درختی سبز می‌شود، نه گلی می‌خندد و نه میوه‌ای می‌رسد و نه حتی موجود زنده‌‌ای بر صفحه زمین باقی خواهد ماند. به همین دلیل مهمترین موضوعات عالم معنا به نور تشبیه می‌شود. جالب اینکه هم فرستنده قرآن نور عالم هستی است «الله نور السماوات الارض» هم آورنده قرآن «خلقکم الله انواراً فجعلکم بعرشه محدقین» هم کلام خدا نور است «قد جاء کم من الله نور و کتاب مبین» و هم سرمنزل مقصود، نور است. بنابراین، هر چه برادران عزیز حجاب‌ها را از رخ قرآن بیشتر کنار بزنند و نورافشانی قرآن بیشتر گردد، امید نجات بشریت بیشتر خواهد شد. هر چه به این منبع نور نزدیک‌تر گردد، روح و جان خود آنها نیز نورانیت بیشتری پیدا می‌کند. «و جعلنا له نوراً یمشی به فی الناس»؛ عزیزان! در دنیایی زندگی می‌کنیم که ابرهای ظلمانی آن را پوشانده؛ ظلمت کفر و فساد اخلاق و ظلمت ظلم و بیدادگری و غصب حقوق انسان‌ها و ملت‌ها. در چنین دنیایی منبع نورانی قرآن می‌تواند مشکل‌گشا باشد و ما نیز وظیفه خود را در نشر تعلیمات آن انجام دهیم و از تمام وسائل روز در این راه استفاده کنیم. در ضمن باید روی موضوعات قرآنی مانند نور و ظلمت، هدایت و ضلالت، سکینه و آرامش، امن و سلام تأمل و دقت بیشتری شود و به صورت موضوعی این عناوین دنبال گردد و درهای تازه‌ای به روی همگان به وسیله شما عزیزان از این طریق گشوده شود.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری ایکنا

شفقنا

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری فارس

خبرگزاری رسا

روزنامه رسالت

روزنامه جوان

خبرگزاری نسیم

روزنامه صبح اقتصاد صفحه 4

روزنامه انگلیسی ایران نیوز صفحه 4

روزنامه جمهوری اسلامی

نشریه افق حوزه


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما