مراسم سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی برگزار شد
پنجشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۵
بازدید: ۴۲۳
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
مراسم بزرگداشت سی و ششمین سالگرد ارتحال عالم ربانی، علامه طباطبایی(ره) به همراه دومین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با رویکرد قرآن و ارتباطات برگزار شد. مراسم بزرگداشت سی و ششمین سالگرد ارتحال عالم ربانی، مفسر کبیر قرآن علامه طباطبایی(ره) شامگاه پنجشنبه (20

مراسم بزرگداشت سی و ششمین سالگرد ارتحال عالم ربانی، علامه طباطبایی(ره) به همراه دومین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با رویکرد قرآن و ارتباطات برگزار شد.

مراسم بزرگداشت سی و ششمین سالگرد ارتحال عالم ربانی، مفسر کبیر قرآن علامه طباطبایی(ره) شامگاه پنجشنبه (20 آبان ماه) در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.

در این مراسم که به همراه برگزاری دومین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با رویکرد قرآن و ارتباطات به همت این انجمن علمی بود، افراد برجسته ای از جمله حضرت آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سید محمدجواد علوی بروجردی نوه مرحوم حضرت آیت الله بروجردی و استاد درس خارج حوزه علمیه، آیت الله نجم الدین مروجی طبسی و آیت الله دوستی زنجانی از استادان درس خارج و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور داشتند.

همچنین در این مراسم می توان به حضور حجج اسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی رییس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم، عباس رفعتی استاد درس خارج و رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی، محمدصالح مازنی استاد حوزه و مدیرگروه نیازسنجی پژوهش حوزه های علمیه و سید علیرضا تکیه­ ای رییس ستاد اعتکاف اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در این مراسم با اشاره به ضرورت تبلیغ در دنیای امروز، اظهار داشت: امروزه تبلیغ از رنگ و بوی سنتی خود فاصله گرفته و وارد فضای جدیدی شده است و به ویژه در دنیای امروز لزوم فعالیت علمی و تبلیغی در فضاهای مجازی بیشتر به چشم می خورد.

در ادامه این مراسم آیت الله نجم الدین مروجی طبسی نیز به چالش های امروز حوزه اشاره کرد و تلاش گسترده در حوزه های مختلف قرآنی از جمله تبیین آیه ولایت، رد دلالت آیات بر مطالب غیرصحیح، آیات الاحکام و تفسیر به روز خواستار شد.

آیت الله علوی بروجردی نیز اصلی ترین مشکل حوزه های علمیه در جهان امروز را توجه کم به تبلیغ دانست و تأکید کرد: باید مراجع و بزرگان حوزه علمیه از مبلغان حمایت بهتر و بیشتری داشته باشند و زمینه را برای استقرار طلاب در شهرستان ها فراهم کنند چراکه هرچه حضور روحانیان در شهرهای مختلف بیشتر باشد ورود شبهات به اذهان مردم کمتر می شود.

در بخش پایانی سخنرانی های این مراسم حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز به چالش های موجود در فضای تبلیغی اشاره کرد و بیان داشت: سه موضوع مهم در بحث تبلیغ وجود دارد؛ نخست فضاهای مجازی است که در کنار فواید زیاد باید فکری برای مفاسد آن بشود و دوم تلاش برای کم شدن تمرکز طلاب در قم، سوم آموزش فن خطابه به همه طلاب حتی مبلغان قدیمی است که باید توجه زیادی به این مسأله بشود.

در پایان این مراسم؛ از آیت الله علوی بروجردی به واسطه سال‌ها تلاش در عرصه تبلیغ و ترویج معارف دینی، آیت الله نجم الدین مروجی طبسی به سبب فعالیتهای تبلیغی گسترده و نشر معارف اسلامی در داخل و خارج کشور، از مرحوم فرج الله سلحشور به خاطر تولید آثار هنری قرآنی از جمله سریال یوسف پیامبر(ص) با حضور خانواده آن مرحوم و مرحوم سید علی اکبر پرورش به واسطه خدمات شایسته وی قبل و بعد از انقلاب در حوزه تبلیغ معارف اسلامی در شهر‌های مختلف با حضور خانواده آن مرحوم ، تجلیل شد و به این افراد هدایایی از طرف حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اهدا شد.

 

بازتاب خبر در رسانه ها:

گزارش تصویری حوزه

گزارش تصویری مهر

گزارش تصویری شفقنا

----------------------

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری رسا

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری شباب

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری فرهنگ رضوی

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری برنا

خبرگزاری تابناک قم

----------------------

روزنامه اعتدال

روزنامه اعتدال(Pdf)

روزنامه 19دی

روزنامه 19دی(Pdf)

روزنامه رسالت

روزنامه رسالت(Pdf)

هفته نامه افق حوزه

هفته نامه افق حوزه(Pdf)

روزنامه انگلیسی ایران نیوز(ص4)(Pdf)

---------------------

سایت تی نیوز

سایت خبروان

سایت قطره

سایت خبرفارسی

سایت بهترین های روز

 سایت قم نیوز

سایت احسن الحدیث

سایت تفسیرنیوز

سایت شیعه شفقنا

سایت تیتردان

 سایت آکاایران

سایت خبرزنده

سایت خبرچه

سایت اصولگرا

سایت دنیای خبر

سایت خبر24

 سایت جنبش جوان

 سایت سرویس خبری

سایت خنده سرا

سایت دبلیوخبر

سایت چندخبر

سایت صاحب خبر

 سایت سرزه

سایت ملکوت

سایت بتانیوز

سایت مانیتور شفقنا

سایت خبرجو

 سایت اسپلی

سایت جی نیوز

سایت جوونی

سایت ایران نیوز

سایت موریکس

سایت قم نا

سایت بیست نیست

سایت راسخون




بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما