مجمع طلاب حافظ قرآن کریم تشکیل می‌شود
یکشنبه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازدید: ۳۵۸
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، از تشکیل مجمع طلاب حافظ کل قرآن کریم حوزه علمیه قم و برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی قرآنی خبر داد.   مرتضی نجفی‌ قدسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر، هدف از راه اندازی دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) را احیای نام و آثار

مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، از تشکیل مجمع طلاب حافظ کل قرآن کریم حوزه علمیه قم و برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی قرآنی خبر داد. 


 مرتضی نجفی‌ قدسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر، هدف از راه اندازی دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) را احیای نام و آثار این مفسر برجسته عنوان کرد و گفت: این دارالقرآن به منظور ارتقا سطح حفظ و کیفیت بخشی به قرائت و ترتیل‌خوانی طلاب حافظ و قاری قرآن، برنامه های تخصصی مختلفی را اجرا و یا در دستور کار دارد.

وی، گردهمایی اساتید تفسیر حوزه علمیه قم در 21 فروردین ماه را از جمله برنامه های دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برشمرد و ادامه داد: در این نشست، اساتید تفسیر از رهنمودهای آیت الله العظمی سبحانی بهره مند شدند.

مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، برگزاری اولین نشست تخصصی ویژه طلاب حافظ کل قرآن را یکی دیگر از برنامه‌ها ذکر کرد و افزود: در این نشست با دعوت از بیش از 350 طلبه حافظ کل قرآن کریم، اساتید برجسته‌ای چون شهریار پرهیزگار و حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدی پرچوی پیرامون راهکارهای ارتقا سطح حفظ و قرائت، به بیان نظرات خود خواهند پرداخت.

نجفی خاطرنشان کرد: نشست طلاب حافظ کل قرآن، روز دوشنبه، دوم اردیبهشت ماه، بعد از نماز مغرب و عشا در محل دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار می‌شود.

مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، برگزاری کارگاه‌ های تخصصی "روش بیان تفسیر قرآن" ویژه قرآن پژوهان سطوح 3 و 4 مرکز تخصصی تفیسر و علوم قرآنی حوزه را از دیگر برنامه ‌ها اعلام کرد و ابراز داشت: اولین کارگاه تخصصی چهارشنبه، 28 فروردین ماه برگزار شد؛ این برنامه به مدت 5 هفته ادامه دارد و حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محسن قرائتی به عنوان استاد به تدریس موضوعات مرتبط می پردازد.

وی با اشاره به ابراز خرسندی مراجع عظام تقلید از تبدیل بیت مرحوم علامه طباطبایی‌(ره) به دارالقرآن، یادآور شد: در دیدار‌هایی که با مراجع عظام تقلید از جمله آیات عظام مکارم‌شیرازی، سبحانی، جوادی‌آملی و... داشته‌ایم، این بزرگواران عنایات ویژه‌ای به دارالقرآن داشته و تاکید فرموده‌اند که فعالیت‌ها باید متناسب با شأن و نام مرحوم علامه باشد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی‌(ره) همچنین از تشکیل مجمع طلاب حافظ کل قرآن کریم خبر داد و گفت: تشکیل این تشکل قرآنی یکی از برنامه‌هایی است که پیگیر آن هستیم.

گفتنی است، بیت علامه طباطبایی(ره) در مساحت 850 متر مربع و با مهندسی خود مرحوم علامه بنا گردیده که بر اساس توصیه برخی از مراجع عظام تقلید، پس از مرمت و بازسازی،  در 25 آبان ماه 1391 با حضور آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی و سبحانی، آیت الله رسولی محلاتی به نمایندگی از مقام معظم رهبری و دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، به عنوان دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) افتتاح شد.

 بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری قرآنی ایران ایکنا

روزنامه جمهوری اسلامی


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما