قره‌ شیخلو: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) نمادی از مشارکت‌های مردمی در حوزه قرآن است
پنجشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۴
بازدید: ۳۹۴
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
رئیس هیأت داوران مسابقات سراسری قرآن دارالقرآن امام علی(ع)، این رقابت‌ها را که توسط یک خیر برگزار می‌شود، نمادی از مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های قرآنی برشمرد. مهدی قره‌شیخلو، رئیس هیئت داوران این دوره از مسابقات ضمن تبریک سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تشکر

رئیس هیأت داوران مسابقات سراسری قرآن دارالقرآن امام علی(ع)، این رقابت‌ها را که توسط یک خیر برگزار می‌شود، نمادی از مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های قرآنی برشمرد.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس هیئت داوران این دوره از مسابقات ضمن تبریک سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تشکر از تمامی افرادی که در برپایی این مسابقات همکاری داشته‌اند و همچنین از هیئت داوران، گفت: به‌دلیل کثرت شرکت‌کنندگان، داوری در 9 گروه و با حضور 40 نفر از اساتید و پیشکسوتان قرآنی انجام شده است.

وی ادامه داد: این مسابقات، نمادی از ظرفیت و مشارکت مردمی در حوزه فعالیت قرآنی بدون اینکه ریالی از بودجه‌های دولتی مصرف شود، است. در این مسابقه تمامی هزینه‌ها توسط فردی خیّر و قرآنی هزینه می‌شود که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس سازمان دارالقرآن‌ اظهار کرد: چقدر خوب است که انسان‌هایی که دارای تمکن مالی هستند آن را در جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده کنند.

توسعه مفهومی قرآن

وی با اشاره به ضرورت توسعه مسابقات قرآن در سطح کشور، عنوان کرد: گاهی برخی از افراد اشکال وارد می‌کنند که برپایی مسابقات قرآن چه فایده‌ای دارد؟ حال آنکه موجب شناسایی ظرفیت‌ها و معرفی آن به جامعه اسلامی می‌شود.

قره‌شیخلو با اشاره به ضرورت و توجه به توسعه آموزش‌های عمومی و تخصصی در سطح کشور، بیان کرد: این امر تکمیل‌کننده کار تبلیغی مسابقات است.

وی ادامه داد: در استان‌ها نیاز به توسعه آموزش قرآن داریم و همچنین نیاز به اعزام اساتید داریم که امیدواریم دارالقرآن امام علی(ع) در این بخش هم محکم‌تر از گذشته به فعالیت‌هایش ادامه دهد.

رئیس هیئت داوران این دوره از مسابقات اظهار کرد: همانطور که در پیام آیت‌الله العظمی نور‌ی همدانی نیز تأکید شده بود ضرورت توجه به مفاهیم و اصول قرآنی و توسعه آن در جامعه و دعوت مردم به استفاده از این اصول و نسخه‌های قرآنی در زندگی‌ آنها مهم است به عبارت دیگر همان سبک زندگی قرآنی ـ اسلامی است.

وی ادامه داد: ما نیاز داریم که اصول قرآنی در زندگیمان رنگ و بوی بیشتری داشته باشد و عملکرد، گفتار و فکرمان به برکت قرآن نورانی شود. وظیفه جامعه قرآنی و افرادی که در حوزه قرائت، حفظ و مفاهیم و سایر حوزه‌های مرتبط با قرآن فعالیت می‌کنند، اولین انتظار از آنها کمک به توسعه مفهومی قرآن در جامعه است.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری ایکنا

گزارش تصویری نفحات

-----------------------

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری فارس

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری ایرنا

----------------------

روزنامه اعتدال(ص1)

روزنامه اعتدال(pdf صفحه 1)

روزنامه اعتدال(ص3)

روزنامه اعتدال(pdf صفحه 3)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(pdf)

روزنامه رسالت (14 بهمن Pdf)

روزنامه رسالت (15 بهمن Pdf)

روزنامه جوان

هفته نامه افق حوزه(صفحه 2)

----------------------

سایت سازمان تبلیغات اسلامی

سایت جوان آنلاین

سایت خبری ندای گیلان

سایت رودبارنیوز

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما