عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامه مدرسین: تفسیر بیش از پیش مورد توجه حوزه علمیه باشد
جمعه, ۷ آبان ۱۳۹۵
بازدید: ۳۰۸
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
حجت الاسلام فاطمی ابهری با بیان این که کار برای خدا سختی هایی دارد که باید تحمل کرد، گفت: مسأله تفسیر باید بیش پیش در حوزه های علمیه مورد توجه باشد که می تواند منشأ بسیاری ازخیرات شود. حجت الاسلام سید محمد فاطمی ابهری عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پنج

حجت الاسلام فاطمی ابهری با بیان این که کار برای خدا سختی هایی دارد که باید تحمل کرد، گفت: مسأله تفسیر باید بیش پیش در حوزه های علمیه مورد توجه باشد که می تواند منشأ بسیاری ازخیرات شود.

حجت الاسلام سید محمد فاطمی ابهری عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پنج شنبه شب (ششم آبان ماه) در نشست هم اندیشی اساتید تفسیر حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، ضرورت جامعه امروزی را داشتن رویکرد تفسیری عنوان کرد.

وی افزود: خوشبختانه حرکت بزرگی در تاریخ حوزه علمیه تحقق پیدا کرده است، زمانی وقتی به مراجع مراجعه می کردند و مفسر خواسته بودند مراجع می گفتند که متأسفانه ما به اندازه انگشتان دست مفسر نداریم اما خوشبختانه این حرکت و جنبش در حوزه زنده و بالنده قم اتفاق افتاد و وضعیت به گونه ای دیگر شد.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که به فضل الهی رویکرد بسیاری از افراد قرآنی و تفسیری شد، اظهار داشت: این سبب افتخار است که امروز با یک فراخوان کوچک برای اعزام مفسر کسانی که توامند هستند اعلام آمادگی می کنند.

وی ادامه داد: باید دست به دست یکدیگر بدهیم و با همت طلاب و فضلا باید قرآن را در متن زندگی خود و جامعه جاری کنیم و این آب زلال در عمق جان ما و همه جامعه باید سریان داشته باشد، برای فراگیر شدن باید اراده لازم را داشته باشیم و در میدان تلاش کنیم.

حجت الاسلام فاطمی ابهری با بیان این که با تلاش لازم می توان از ظرفیت های عظیم قرآن کریم استفاده کرد، ابراز داشت: قرآن ظرفیت های بسیاری دارد که باید از آن ها استفاده شود، اساتید تفسیر تمامی سختی های تبلیغ و سفر را به جان می خرند تا به وظیفه الهی خود عمل کنند.

وی عنوان کرد: گلایه گذاری را باید کنار گذاشت، سعی داریم که کاستی های برنامه ها کاهش پیدا کند؛ کار برای خدا سختی هایی دارد که باید تحمل کرد، مسأله تفسیر باید بیش پیش در حوزه های علمیه مورد توجه باشد که می تواند منشأ بسیاری ازخیرات شود.

 

بازتاب خبر درر سانه ها:

خبرگزاری رسا1

خبرگزاری رسا2

----------------------

روزنامه اعتدال

روزنامه اعتدال(Pdf)

روزنامه اعتدال (ص4)

روزنامه اعتدال (ص4)(Pdf)

روزنامه رسالت

روزنامه رسالت(Pdf)

هفته نامه افق حوزه

---------------------

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما