شعبه بیت شهید مدرس دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب(ع) در تهران افتتاح شد
سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
بازدید: ۵۵۱
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
مراسم افتتاحیه شعبه بیت شهید مدرس دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب(ع)، عصر سه‎شنبه 16 شهریوربا حضور حجت‎الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران، مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، مسئولان دارالقرآن امام علی(ع) و تعدادی از قاریان ممتاز و بین‎المللی کشور

مراسم افتتاحیه شعبه بیت شهید مدرس دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب(ع)، عصر سهشنبه 16 شهریوربا حضور حجتالاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران، مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، مسئولان دارالقرآن امام علی(ع) و تعدادی از قاریان ممتاز و بینالمللی کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران عصر سه شنبه ۱۶ شهریورماه، در مراسم افتتاحیه شعبه «بیت شهید مدرس» دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب(ع)، به تشریح جایگاه علمی و سیاسی این شهید گرانقدر پرداخت و تصریح کرد: شهید مدرس یک فقیه و اندیشمند در حوزه فقه، فلسفه و عرفان بود و به لحاظ علمی هم‎ردیف آیت‎الله نائینی(ره) بوده است. ایشان فقیهی استکبارستیز و مبارز بود به طوری که دولت زمان ایشان هنگامی که قصد داشت قراردادی را با کشور انگلیس منعقد کند ایشان چنین قراردادی را نپذیرفتند و آن را لغو کردند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: علمای نجف در آن زمان برای نظارت بر مصوبات مجلس ۵ فقیه طراز اول را انتخاب کرده بودند که به لحاظ علمی و سیاسی شهید مدرس در جایگاه اول قرار داشت. همچنین وی احیاگر و خط‎شکن عرصه سیاست دینی بودند و بین دین و سیاست ارتباط برقرار کردند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از اینکه قاریان جوان و نوجوان ما در این سطح تلاوت قرآن می‌کنند موجب خرسندی است و امیدوارم بیت شهید مدرس که شعبه‌ای از دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب(ع) است کانون تعلیم و تربیت اسلامی شود و پشتوانه انقلاب اسلامی و مرکزی برای نجات جوانان در جامعه باشد.

بنابراین گزارش، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب(ع) در این مراسم، ضمن تبیین جایگاه شهید مدرس به فعالیت دارالقرآن امام علی(ع) پرداخت و گفت: در ادامه فعالیت‌های این دارالقرآن افتخار داشته‌ایم خانه شهید مدرس را در این زمینه احیا کنیم و از این پس این بیت شریف یکی از شعب دارالقرآن امام علی ابن ابیطاب(ع) خواهد بود و استاد سبزعلی متولی برگزاری جلسات قرآن در این بیت شریف خواهد بود.

وی با اشاره به مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) افزود: در دوره جدید مسابقات که برای خواهران از تاریخ ۳۰ شهریور تا ۲ مهر برگزار می‌شود، شاهد رکورد شکنی در ثبت نام بوده‌ایم. به طوری که ۵ هزار و ۲۰۰ نفر از خواهران در این دوره ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۵۰۰ نفر حافظ کل قرآن، ۵۲۰ نفر حافظ ۲۰ جزء، هزار و ۱۷۵ حفظ ده جزء، هزار و ۳۵۰ نفر حفظ ۵ جزء، هزار و ۳۰۰ نفر حفظ دو جزء، ۹۰ نفر ترتیل و ۲۰۰ نفر در رشته تحقیق شرکت کرده‌اند. همچنین از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از تهران و مابقی از سایر شهرستان‌ها هستند.

همچنین در این مراسم قاریان ممتاز و بین‌المللی از جمله حامد شاکر نژاد، سعید پرویزی و قاریان نوجوان علی فیضی حافظ کل قرآن و نهج‎البلاغه به اجرا برنامه پرداختند.

یاد آور می‌شود جلسات قرآن دارالقرآن امام علی ابن ابیطاب(ع) شعبه بیت شهید مدرس از هفته آینده روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۸ تا اذان مغرب و عشاء توسط استاد محمدحسین سبزعلی برگزار می‌شود و قرآن‎آموزان مهمان سفره اطعام قرآنی می‌باشند.

خانه شهید مدرس بیش از 80 سال به صورت متروکه در جنوب تهران واقع شده بود که باهمت حاج علی اکبر انصاری دانسفهانی وفرزندانش اکنون تبدیل به دارالقرآن وموزه ای دیدنی شده است.
علاقه مندان  می توانند همه روزه ازساعت 8 الی 16 برای بازدید به نشانی خیابان ری، خیابان امین حضور، خیابان جاویدی، کوچه مدرس ، پلاک 5 مراجعه نمایند.

 

بازتاب خبر در رسانه ها:

گزارش تصویری پایش

گزارش تصویری مشرق نیوز

------------------

خبرگزاری ایکنا 1

خبرگزاری ایکنا 2

خبرگزاری تسنیم 1

خبرگزاری تسنیم 2

خبرگزاری فارس

خبرگزاری آریانیوز

-----------------

روزنامه کیهان

روزنامه کیهان(Pdf)

-----------------

سایت خبری اتقان نیوز

سایت صاحب خبر

سایت نیویدار

سایت هدهد نیوز

سایت دبلیو خبر

سایت تی نیوز

سایت خبر وان

سایت مانیتور شفقنا

سایت پرسیار

سایت خبرچه

سایت آکاایران

سایت همه جو

سایت نیوزگراب

سایت شیعه شفقنا

سایت خبرفارسی

سایت قطره

سایت نیوزسام

سایت اخبارجو

سایت کهلیک

سایت موریکس

سایت نیوز

سایت بیست نیست

سایت کافه خبر

سایت لیست اخبار

سایت اسپلی

سایت پارسی نیوز

سایت وان نیوز

سایت دکه

سایت ایراتو

سایت چندخبر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما