سیره علامه طباطبایی(ره) در ماه رمضان
چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳
بازدید: ۳۶۹
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
علامه طباطبایی(ره) تمام شب های ماه رمضان را احیا می گرفت و هیچ شبی از این ماه الهی را استراحت نمی کرد و به تهجد و شب زنده داری می پرداخت.  به گزارش خبرگزاری حوزه، مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، شامگاه سه شنبه در این گردهمایی، با اشاره به این که بزرگان دین

علامه طباطبایی(ره) تمام شب های ماه رمضان را احیا می گرفت و هیچ شبی از این ماه الهی را استراحت نمی کرد و به تهجد و شب زنده داری می پرداخت. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، شامگاه سه شنبه در این گردهمایی، با اشاره به این که بزرگان دین همواره از فرصت ماه مبارک رمضان به بهترین نحو استفاده می کردند، گفت: آیت الله علوی بروجردی برای بنده نقل کرد "علامه طباطبایی(ره) در تمام شب های ماه رمضان در این بیت احیا داشت و هیچ شبی از این ماه الهی را استراحت نمی کرد و به تهجد و شب زنده داری می پرداخت".

وی با بیان این که بخش زیادی از تفسیر گرانقدر المیزان در این بیت نگاشته شده است، تصریح کرد: علامه طباطبایی(ره) در این بیت شریف، سالیان سال دروس مختلف برگزار می کردند و مراجع تقلید امروز از شاگردان ایشان محسوب می شوند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با اشاره به این که کمتر بیتی پیدا می شود منشأ تشعشات انوار الهی بوده باشد، ابراز داشت: بی تردید بیوت شریف آیت الله شیخ عبدالکریم حائری، آیت الله العظمی بروجردی و علامه طباطبایی(ره) از بیوتی هستند که به سبب تهجد و عبادت خداوند از خیر و برکت الهی لبریز هستند.

نجفی قدسی با بیان این که دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) پس از گذشت حدود 18 ماه از آغاز راه اندازی، شاهد برنامه های بسیار گسترده ای بود، تصریح کرد: انشاءالله با برنامه ریزی های صورت گرفته و برگزاری جلسات متعدد با علما و بزرگان، به دنبال افزایش برنامه های قرآنی در این بیت شریف هستیم.

وی با اشاره به این که دارالقرآن علامه طباطبایی تاکنون میزبان همایش های متعدد تفسیری، نشست های علمی تفسیری با حضور آیات عظام بوده است، اظهار داشت: خدا را شاکریم که برنامه های قرآنی را زیر سایه مراجع عظام تقلید برگزار کردیم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در پایان با بیان این که حضرات آیات سبحانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی و نوری همدانی نسبت به این بیت شریف و برنامه های قرآنی این مرکز توجه ویژه دارند، ابراز داشت: خداوند را شاکریم که این حرکت قرآنی با اقبال بزرگان مواجه شده است و انشاءالله در آینده نیز از پشتیبانی های علما برخوردار خواهیم بود.

لازم به ذکر است در این مراسم که در محضر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزار شد ، حضرات آیات علوی بروجردی ، سید جواد گلپایگانی ، فاضل لنکرانی ، مویدی قمی ، هادوی تهرانی ، واعظ موسوی و جمع کثیری از علماء ، فضلا و مفسرین قرآن کریم حضور داشتند .

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری حوزه

سایت خبری صاحب

روزنامه جمهوری اسلامی


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما