ثبت قرآن به عنوان برترین کتاب آسمانی یونسکو
یکشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازدید: ۳۵۴
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ثبت قرآن به عنوان برترین کتاب آسمانی یونسکو رئيس دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم گفت: يونسکو قرآن را نخستين و برترين کتاب آسماني در ليست خود قرار داده است و اين امر اهميت قرآن كريم را در بين ديگر كتب آسماني نشان مي‌دهد. به گزارش خبرگزاري

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

ثبت قرآن به عنوان برترین کتاب آسمانی یونسکو

رئيس دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم گفت: يونسکو قرآن را نخستين و برترين کتاب آسماني در ليست خود قرار داده است و اين امر اهميت قرآن كريم را در بين ديگر كتب آسماني نشان مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري حوزه، حجت الاسلام والمسلمين دكتر احمد عابدي روز يكشنبه (22ارديبهشت)در همايش بصيرت قرآني ويژه دانشجويان دانشکده سما که در دارالقرآن علامه طباطبايي در قم برگزار شد، با بيان اينکه معارف قرآن در هيچ کتاب وجود ندارد، افزود: قرائت آيات اين کتاب در تقويت هوش و استعداد آدمي تاثيرگذار است و تجربه‌هاي فراواني در اين زمينه وجود دارد.

رئيس دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم با اشاره به اينكه قرآن «غذاي روح» انسان است، ادامه داد: غذاي جسم از نوع ماديات مي‌باشد و شنيدها و گفتارها هم غذاي روح هستند؛ بطوري که هر چقدر انسان قرآن گوش دهد به خرد و هوش او افزود ه مي‌شود.

حجت الاسلام والمسلمين دكتر عابدي ادامه داد: افرادي که داراي بيماري دل باشند نمي‌توانند از قرآن بهره ببرند همچنان که انسان مريض نمي‌تواند از بسياري غذاها استفاده کند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به سيره زندگي علامه طباطبايي اشاره و ابراز کرد:مرحوم علامه طباطبائي زماني که شروع به نگارش تفسير الميزان نمودند حتي بعد از انتشار آن مستاجر بودند ولي در دهه آخر عمرشان اين خانه را خريدند و امروز اين بنا جايگاه با اهميتي است.

رئيس دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم با بيان اينکه علامه طباطبايي حتي در دوران پيري هم احترام فراواني براي ديگران حتي کودکان قائل بودند گفت: اين مفسر بزرگ قرآن در مقابل افراد کم سن و سال هم از جاي بر مي‌خاست و آنها را تکريم مي‌کرد.

وي در پايان با اشاره به فرارسيدن ماه مبارک رجب خاطرنشان کرد: سه گونه سال مختلف وجود دارد؛ سال شمسي، قمري و سال سير و سلوک. چنانچه کسي بخواهد سال سير و سلوکي براي خود داشته باشد بايد از ماه رمضان شروع کند و رجب و شعبان هم مقدمه ماه رمضان است و فضيلت فراواني دارند به طوري که اگر کسي عبادت خالصانه در اين ماه‌ها داشته باشد سير و سلوکش در رمضان به اوج خواهد رسيد.

 

بازتاب این خبر در رسانه ها :

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری بین المللی قرآن ( ایکنا )

گزارش تصویری ایکنا

خبرگزاری فارس

گزارش دوم ایکنا

گزارش سوم ایکنا

خبرگزارس رسا

گزارش تصویری رسا

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه رسالت


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
نقدی بر اظهارات نماینده اصفهان/ ترکیه ای که من دیدم!

 ​در پی اظهارات یکى از نمایندگان اصفهان که هر مردی در ترکیه به طور متوسط با ۱۵ زن رابطه جنسی دارد! مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی با انتقاد از چنین اظهارات سخیف و نادرستی تأکید کرد این گزاره غلط و خلاف واقع است و طرح چنین سخنانی بسا موجب شکاف بین دو ملت بزرگ ایران و ترکیه خواهد شد! 

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما