تاکید آیت الله استادی برلزوم اهتمام بیشتر طلاب به امر تفسیر قرآن
پنجشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
بازدید: ۲۹۲
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
گروه حوزه‌های علمیه: دبیر شورای عالی حوزه علمیه با بیان این که عنایت به تفسیر از نکات مورد تاکید است، عنوان کرد: طلاب باید به این عرصه توجه بیشتری داشته باشند؛ در تفسیر روایی می‌توان اجتهاد کرد و با نگاهی مجتهدانه به بررسی آیات و روایات پرداخت. به گزارش خبرگزاری

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر شورای عالی حوزه علمیه با بیان این که عنایت به تفسیر از نکات مورد تاکید است، عنوان کرد: طلاب باید به این عرصه توجه بیشتری داشته باشند؛ در تفسیر روایی می‌توان اجتهاد کرد و با نگاهی مجتهدانه به بررسی آیات و روایات پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‏‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‎الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه علمیه شامگاه چهارشنبه، 9 بهمن‌ماه، در ششمین مجمع عمومی انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: علامه طباطبایی(ره) دارای خصوصیات برجسته اخلاقی و عرفانی بودند که در میان بزرگان و علما و حتی عوام مردم زبانزد است. وی افزود: کم توقعی، تواضع و احترام به مردم از مهمترین جلوه‎های شخصیت اجتماعی ایشان بود؛ ایشان در ایام عزاداری در یک روضه بسیار کوچک در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) حضور می‎‏یافتند و حتی یک بار نیز نماز جماعت ایشان و حضور در بین مردم قطع نشد. دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، بیان کرد: یکی از آسیب‌های اهل علم، متوقع بودن است؛ این گونه رفتارها عالم‌ساز است و سبک زندگی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند نیز همین شکل از زندگی است؛ زیرا روحانیون باید الگوی خود را پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) قرار دهند. آیت‎الله استادی افزود: مرحوم علامه، همیشه سعی می‎کردند که مثل مردم عادی زندگی کنند؛ آنچه که همه را مات و مبهوت خود کرده بود، ساده‌زیستی عجیب ایشان در عین این همه کرامات اخلاقی و معنوی بود. وی افزود: با شناخت صحیح الگوی رفتاری و مشی علمی و عملی مرحوم علامه می‏توانیم به الگویی شایسته برای پیمودن مسیر طلبگی و قرآن‌پژوهی برسیم. دبیر شورای عالی حوزه‎های علمیه گفت: البته اخیراً گروهی به دنبال اشکال‌گیری از المیزان هستند ولی باید خطاب به این افراد گفت که این تفسیر توسط یک شخص نوشته شده و اگر هم اشکالی در آن هست نباید همه جا بیان شود بلکه باید بی سر و صدا اشکالات را تصحیح کرد. وی عنوان کرد: طلاب باید حرمت لباس مقدس روحانیت را حفظ کنند و هیچ گاه نباید این قداست را نادیده بگیرند؛ طلاب باید خود را در مسیری قرار دهند که امام زمان(عج) از آنها انتظار دارد. آیت‌الله استادی با بیان این که عنایت به تفسیر از نکات مورد تاکید است، عنوان کرد: یکی از کارهایی که باید در حوزه انجام شود، تفسیر است و طلاب باید به این عرصه توجه بیشتری داشته باشند؛ در تفسیر روایی می‌توان اجتهاد کرد و با نگاهی مجتهدانه به بررسی آیات و روایات پرداخت.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری حوزه

شفقنا

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری فارس

خبرگزاری رسا

خبرگزاری رسا

روزنامه رسالت

روزنامه جوان

روزنامه صبح اقتصاد صفحه 4

روزنامه انگلیسی ایران نیوز صفحه 4

روزنامه جمهوری اسلامی

خبرگزاری نسیم

نشریه افق حوزه


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما