بیانیة مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی جعفر سبحانی
جمعه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازدید: ۲۶۵
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
بیانیة مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی جعفر سبحانی در محکومیت هتک حرمت " حجربن عدی " صحابة پیامبراسلام(ص) درسوریه بسم الله الرحمن الرحیم وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ حادثة تلخ و دلخراش و دردآور که از رسانه ها شنیده شد، نشانة عداوت عاملان

بیانیة مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی جعفر سبحانی در محکومیت

هتک حرمت " حجربن عدی " صحابة پیامبراسلام(ص) درسوریه

بسم الله الرحمن الرحیم

وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ

حادثة تلخ و دلخراش و دردآور که از رسانه ها شنیده شد، نشانة عداوت عاملان با پیامبر بزرگوار اسلام(ص)  و یاران با وفای اوست. هتک حرمت و نبش قبر صحابی بزرگوار پیامبر (ص) ، یعنی حجر بن عدی قلوب مسلمانان جهان را جریحه دار ساخت.

شقاوت و سنگدلی به جایی رسیده است که قبر انسانی که جام شهادت را در 14 قرن قبل نوشیده است،  هتک حرمت شود و جنازة او را از قبر بیرون آورند و خدا می داند بعدا چه شده است.

تاریخ، حجر بن عدی را از یاران پیامبر(ص) می داند و می گوید او همراه با یارانش در مَرَج عَذرای دمشق، جام شهادت نوشیده و فدای ولای امیرمؤمنان (ع)  شده است. 

گروه تکفیری که نه تنها به مسلمانان رحم نمی کند، بلکه به قبور یاران پیامبر(ص) نیز احترام نمی گذارد،باید بداند این عمل زشت و دور از انسانیّت که همة علمای اسلام آن را کاری حرام و قبیح می شمارند، نشانة دوری این گروه از اسلام و وابستگی به جهان کفر است. 

بر علمای اسلام در تمام کشورها لازم است که به طرق گوناگون، جلوی این نوع بی حرمتی ها را بگیرند و عاملان این جنایت را مجازات کنند. در غیر این صورت، این بی حرمتی ها گسترش پیدا کرده و دیگر قابل کنترل نخواهد بود.

ما این حادثة ناگوار را به حضرت ولی عصر و علمای اسلام در تمام بلاد و مسلمانان جهان و مردم  مظلوم سوریه تسلیت گفته،از خداوند بزرگ خواهانیم شر این توطئه گران را به خودشان باز گرداند.

 قم مؤسسة امام صادق (ع)

جعفر سبحانی

سیزدهم اردیبهشت ماه  سال نود و دو شمسی


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما