با سخنراني دو مرجع تقليد،
یکشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
بازدید: ۳۱۶
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
دهمين گردهمايي اساتيد تفسير قرآن در قم برگزار مي‌شود مدير دارالقرآن علامه طباطبايي از برگزاري گردهمايي دوروزه اساتيد تفسير قرآن سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم در روزهاي 17 و 18 ارديبهشت ماه، با سخنراني آيات عظام جوادي آملي و سبحاني خبر داد. مرتضي نجفي قدسي در گفت وگو با

دهمين گردهمايي اساتيد تفسير قرآن در قم برگزار مي‌شود

مدير دارالقرآن علامه طباطبايي از برگزاري گردهمايي دوروزه اساتيد تفسير قرآن سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم در روزهاي 17 و 18 ارديبهشت ماه، با سخنراني آيات عظام جوادي آملي و سبحاني خبر داد.
مرتضي نجفي قدسي در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري حوزه، با اشاره به اين كه دارالقرآن علامه طباطبايي(ره) در بيت شريف اين عالم تشكيل شده است، اظهار داشت: اين مركز به ترويج فرهنگ قرآن كريم اهتمام دارد.
وي با بيان اين كه علامه طباطبايي(ره) بخش‌هاي كثيري از تفسير الميزان را در اين بيت شريف، به نگارش درآورده اند، تصريح كرد: بسياري از بزرگان اذعان دارند روح حضرت علامه در اين محيط و فضا حاكم است و معنويت خاصي بر فضاي اين دارالقرآن حاكم است.
مدير دارالقرآن علامه طباطبايي(ره) با اشاره به مهم‌ترين برنامه‌هاي اين مركز قرآني از زمان تاسيس تاكنون، ابراز داشت: برگزاري همايش‌ها، نشست‌هاي علمي، كارگاه‌ها و كلاس‌هاي آموزشي بيان مفاهيم و علوم قرآن بخشي از برنامه‌هاي اين مركز قرآني بوده است.
نجفي قدسي همچنين تصريح كرد: تربيت حافظان قرآني و ارتقاي سطح توانمندي طلاب در رشته‌هاي ترتيل، قرائت و حفظ قرآن و نيز متشكل كردن جامعه اساتيد علوم تفسير حوزه بخش ديگري از برنامه‌هاي اجرايي در اين بيت شريف بوده است.
وي با اشاره به برگزاري مراسم اختتاميه مسابقات قرآن و حديث حوزه‌هاي علميه در بيت شريف علامه طباطبايي(ره)، خاطرنشان كرد: در اين مراسم معنوي از برگزيدگان قرآني حوزه توسط آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي و آيت‌الله مقتدايي تجليل شد.
تقدير از حمايت‌هاي مراجع عظام
مدير دارالقرآن علامه طباطبايي(ره) با قدرداني از مراجع عظام تقليد و علما به دليل حمايت‌هاي معنوي از اين مركز قرآني، ابراز داشت: در اكثر برنامه‌هاي برگزار شده در بيت علامه طباطبايي، مراجع معظم تقليد و علماي طراز اول حضور يافته و به ايراد سخن پرداخته‌اند و اگر سخنان اين بزرگان را جمع آوري كنيم، چندجلد كتاب ارزنده علمي در باب معارف قرآني و اسلامي نشر مي‌يابد.
جزئيات برنامه‌هاي گردهمايي
نجفي قدسي در ادامه به برگزاري دهمين گردهمايي اساتيد تفسير قرآن سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم، از سوي مجمع عالي تفسير قرآن اشاره كرد و گفت: اين همايش دوروزه با حضور 300 تن از اساتيد بزرگ حوزه، چهارشنبه 17 ارديبهشت ماه با سخنراني آيت‌الله جوادي آملي در دارالقران علامه طباطبايي(ره) و روز پنجشنبه 18 ارديبهشت با سخنراني آيت‌الله سبحاني، در مدرسه آيت‌الله العظمي گلپايگاني(ره) برگزار مي‌شود.
تجليل از مفسران برجسته
وي در پايان خاطرنشان كرد: در گردهمايي دوروزه اساتيد تفسير قرآن كريم از مفسران برجسته اين كتاب الهي تقدير و تجليل به عمل خواهد آمد.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

روزنامه جمهوری اسلامی

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری آریا

پایگاه خبری قم نا

شبکه قرآنی السراج

سایت افق حوزه


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما