آیت‌الله مکارم شیرازی: طلاب احیاکننده ثقلین هستند
دوشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازدید: ۲۷۱
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
آیت‌الله مکارم شیرازی: علم جاده بهشت و جهل مسیر جهنم است/طلاب احیاکننده ثقلین هستند به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی عصر امروز در جمع طلاب جامعة المصطفی العالمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم فرا رسیدن ماه رجب و سالروز میلاد امام باقر(ع) را مورد
آیت‌الله مکارم شیرازی:
علم جاده بهشت و جهل مسیر جهنم است/طلاب احیاکننده ثقلین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی عصر امروز در جمع طلاب جامعة المصطفی العالمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم فرا رسیدن ماه رجب و سالروز میلاد امام باقر(ع) را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: از جمله افتخارات این امام همام می‌توان به علوی بودن پدر و مادر بزرگوارشان اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه فیض الهی نامحدود است گفت: هر فرد به تناسب ظرفیت خود از این فیض بهره مند می‌شود و کسانی که خواستار استفاده بیشتر هستند باید ایمان و معرفتشان را افزایش دهند تا ابتدا ظرفیتشان بیشتر شود و پس از آن بتوانند از فیض ناب الهی بیشتر بهره‌مند شوند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: وسعت فکر دارای ابزارهایی است که علم از جمله آنهاست؛ خلوص نیت هم گنجایش وجودی انسان را افزایش می‌دهد و در نتیجه همه اینها بهره آدمی از فیض الهی هم بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه از روایات ما رسیده مردم به سه گروه تقسیم می‌شوند؛ عالمان ربانی که علاوه بر بهره‌مندی واسطه فیض به دیگران هم هستند و رسیدن به این درجه باید سرلوحه برنامه‌های همه انسان‌ها باشد؛ طلاب خارجی هم که در ایران تحصیل می‌کنند باید با هدف نورافشانی علمی و معنوی با جدیت دروس خود را بخوانند و آماده تبلیغ دین شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی متعلمان علی سبیل‌النجاة را دومین گروه انسان‌ها دانست و گفت: در مقابل گروه سومی هم هستند که هیچ هدف و تکیه‌گاه محکمی نداشته و به دنبال هر صدایی می‌روند و با هر بادی به لرزه می‌افتند زیرا هیچ اساس و بنیانی در کارشان نیست.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم صبر و استقامت در زندگی را مورد توجه قرار داد و افزود: استعدادهای خوبی در میان طلاب حوزوی دیده می‌شود که به دلیل نداشتن صبر به جایی نمی‌رسند اما برخی افراد هم هستند که با استقامت و پایمردی و با وجود اینکه هوش و استعداد متوسطی هم داشته‌اند به درجات بالایی دست یافته‌اند و عالمان و دانشمندان بیشتر از این گروه هستند.

وی ادامه داد: طلاب خارجی در واقع برای احیای ثقلین به تحصیل در ایران روی آورده‌اند و امروز هم که زحمت تحصیل بسیار کمتر از گذشته است باید از امکانات استفاده کرد و در مسیر اعتلای مکتب تشیع و احیای گفتمان اهل بیت(ع) گام برداشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: علم جاده بهشت و جهل جاده جهنم است و در این میان باید به وسیله جدیت در تحصیل، تقوای الهی و خالص کردن نیت‌ها، مسیر موفقیت را با سرعت بیشتری پیمود.

 

بازتاب این خبر در رسانه ها :

خبرگزاری فارس

خبرگزاری رسا

خبرگزاری حوزه

گزارشی دیگر از خبرگزاری حوزه

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه رسالت

روزنامه جوان

روزنامه اطلاعات


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما