آیت‌الله رسولی محلاتی: حفظ قرآن همراه با تدبر و تامل در آن باشد
پنجشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۴
بازدید: ۵۰۴
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
 عضو دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر ضرورت انس و تدبر در قرآن، گفت: قاریان قرآن باید از پرداختن به حواشی و حضور در جلساتی که در شأن قرآن نیست، پرهیز کنند آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی عضو ارشد دفتر مقام معظم رهبری طی سخنانی در آیین اختتامیه نهمین دوره مسابقات دارالقران امام

 عضو دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر ضرورت انس و تدبر در قرآن، گفت: قاریان قرآن باید از پرداختن به حواشی و حضور در جلساتی که در شأن قرآن نیست، پرهیز کنند

آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی عضو ارشد دفتر مقام معظم رهبری طی سخنانی در آیین اختتامیه نهمین دوره مسابقات دارالقران امام علی(ع)که جمعه نهم بهمن ماه برگزار شد، با بیان چند حدیث درباره اهمیت قرائت قرآن، گفت: در احادیث مختلف از ائمه(ع) بیان شده: قرآن را بخوانید و آن را حفظ کنید. آن دلی که قرآن را حفظ کند و در خود جای دهد، از عذاب جهنم در امان است و یا در حدیثی دیگر آمده، کسی که قرآن را حفظ کند، خدا او را به بهشت وارد می‌کند و می‌تواند 10 نفر از خاندانش را که واجب است به جهنم بروند، شفاعت کند. پس شما عزیزان سعی کنید همه کلام و سخنان‌تان ذکر قرآن و آیات الهی باشد.

وی افزود: قرآن درباره قرائت قرآن دستور خاصی دارد «فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ». خود خواندن قرآن همراه با توفیقات و برکاتی برای انسان در زندگی است.

آیت‌الله رسولی محلاتی با انتقاد از قرائت کم قرآن در مجالس ترحیم، گفت: برخی از افرادی که در مجالس فاتحه شرکت می‌کنند، چندان مذهبی نیستند و به خاطر صاحب عزا و دوستی و فامیلی در این مراسم حاضر می‌شوند. پس مجالس فاتحه فرصت بسیار خوبی است که بتوان آیات الهی را به این‌گونه افراد معرفی کرد، اما متأسفانه در این مجالس تلاوت قرآن به‌صورت کاملاً تشریفاتی و کوتاه است و بیش‌تر وقت جلسه را شعرخوانی مداحان پر می‌کند.

آیت‌الله رسولی محلاتی بیان روایات و مقاتل نامعتبر در مراسم ترحیم را یک آفت دانست و گفت: در مراسم فاتحه نه تنها قرآن کم خوانده می‌شود،‌ بلکه مداحان‌ به سراغ اشعاری می‌روند که روایات آن مدرک محکمی ندارد و حتی برخی از این روایات کذب است. متأسفانه این کارها روی افرادی که چندان مطالعه و تحقیق در کارهای مذهبی ندارند، اثر خوبی نمی‌گذارد.

وی با اشاره به توصیه امام علی(ع) به قرائت قرآن به‌جای شعرخوانی گفت: در هنگام عزیمت امیرالمومنین(ع) به جنگ صفین و ورود به شهر مدائن، شخصی با مشاهده آثار باستانی آن سرزمین شعری درباره بی‌وفایی دنیا خواند، امام علی(ع) خطاب به وی گفت: به‌جای خواندن این اشعار، آیات قرآن را برای مردم بخوان و خود امام شروع به خواندن آیات 25 تا 29 سوره «دخان» که درباره همین موضوع است، کرد و به این فرد گفت: اگر می‌خواهی در مورد بی‌وفایی دنیا برای مردم صحبت کنی، این آیات را بخوان.

آیت‌الله رسولی‌ محلاتی با درخواست از قاریان قرآن مبنی بر تلاوت مستمر آیات الهی، گفت: خود من وصیت کرده‌ام در مراسم ختمم، جز آیات قرآن هیچ چیزی خوانده نشود. از شما عزیزان هم درخواست می‌کنم از هر فرصتی برای شناساندن و معرفی آیات الهی به مردم، استفاده کنید، زیرا امام علی(ع) از پیامبر مکرم(ص) اسلام روایت می‌کند که بهترین اعمال در پیشگاه خداوند، قرائت قرآن است.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری ایکنا

گزارش تصویری نفحات

-----------------------

خبرگزاری فارس

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری ایرنا

----------------------

روزنامه اعتدال(ص1)

روزنامه اعتدال(pdf صفحه 1)

روزنامه اعتدال(ص3)

روزنامه اعتدال(pdf صفحه 3)

روزنامه رسالت

روزنامه رسالت (14 بهمن Pdf)

روزنامه رسالت (15 بهمن Pdf)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(pdf)

روزنامه جوان

هفته نامه افق حوزه(صفحه 2)

---------------------

سایت سازمان تبلیغات اسلامی

سایت جوان آنلاین

سایت صاحب خبر

سایت اخبارما

سایت عقیق

سایت واضح

سایت رودبارنیوز

سایت خبرفارسی

سایت شباب پرس

سایت دیوارنیوز

سایت فیدگاه

سایت تی نیوز

سایت جستجوگر گیگ

سایت شیعه نیوز

سایت تیتراخبار

 

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما