آيت‌الله العظمی سبحانی : هدایت قرآن جهان شمول است
یکشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازدید: ۲۸۳
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
آيت‌الله العظمی سبحانی : استفاده از حروف مقطعه در 29 سوره دلیلی بر جاودانگی قرآن است گروه فعاليت‌های قرآنی: بين حروف مقطعه و قرآن رابطه برقرار است و هدف از استفاده از اين حروف آن بوده كه قرآن معجزه جاودانه است و خداوند برای ارسال معجزه‌ای جاودانه به نام قرآن از حروف مقطعه نيز

آيت‌الله العظمی سبحانی :

استفاده از حروف مقطعه در 29 سوره دلیلی بر جاودانگی قرآن است

گروه فعاليت‌های قرآنی: بين حروف مقطعه و قرآن رابطه برقرار است و هدف از استفاده از اين حروف آن بوده كه قرآن معجزه جاودانه است و خداوند برای ارسال معجزه‌ای جاودانه به نام قرآن از حروف مقطعه نيز استفاده كرده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه قم، آيت‌الله العظمی جعفر سبحانی، از مراجع تقليد روز يكشنبه، 22 ارديبهشت‌ماه در همايش دانشجويی «بصيرت قرآنی» در دارالقرآن علامه طباطبايی گفت: علما درباره حروف مقطعه آرای مختلفی دارند اما در سوره‌های 29 گانه قرآن كه با حروف مقطعه آغاز می‌شوند پس از اين حروف سخن از قرآن و كتاب آمده است.

وی بيان كرد: بين حروف مقطعه و قرآن رابطه برقرار است و در بيش از 99 درصد پس از بيان اين حروف شاهد سخن از كتاب و قرآن هستيم؛ لذا هدف از استفاده از اين حروف آن بوده كه قرآن معجزه جاودانه است و خداوند برای ارسال معجزه‌ای جاودان به نام قرآن از حروف مقطعه نيز استفاده كرده است.

وی حروف مقطعه را خميرمايه قرآن ذكر كرد و افزود: قرآن امروز هم برای جهانيان بايد اتمام حجت باشد و اين چيزی است كه غرب و شرق، فلاسفه و مورخين به آن اذعان كرده‌اند.

مرجع تقليد شيعيان اظهار كرد: پيامبر اكرم(ص) معجزات ديگری به جز قرآن همچون شق القمر داشتند اما در ميان اين معجزات بر قرآن تكيه كردند، چرا كه آيين پيغمبر آئين جاودان است و آئين جاودان معجزه جاودانه‌ای چون قرآن می‌خواهد.

وی با اشاره به آيه شريفه « ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَیْبَ فِيهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ» گفت: لاريب فيه در اين آيه نسبی است و پيامبر(ص) ضمن بيان اين آيه فرمود: كه كافران اگر فكر كنند، می‌فهمند كه قرآن از طرف خدا است و پيامبر(ص) به كافران اظهار كرد كه اگر می‌توانيد يك آيه يا سوره‌ای از قرآن بياوريد اما كافران نتوانسته و عقب‌نشينی كردند، لذا خدا با اين بيان روشن «لاريب فيه» مشركان را از صحنه خارج می‌سازد.

وی ادامه داد: در اين آيه قرآن برای هدايت متقیان عنوان شده است و اين در حالی است كه همين قرآن برای هدايت عوام نيز هست و قرآن همواره هر دو را خطاب می‌كند اما گروه متقين هستند كه بيشتر استفاده می‌كنند.

وی در پایان تأكيد كرد: قرآن به يك معنا برای همه مردم است اما چون بهره‌گيری متقين از قرآن بيشتر است و خداوند در آيه فوق آنان را مورد اشاره قرار داده است.

 

بازتاب این خبر در رسانه ها :

خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)

گزارش دوم ایکنا

گزارش تصویری ایکنا

گزارش سوم ایکنا

خبرگزاری فارس

خبرگزاری رسا

گزارش تصویری رسا

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری ایسنا

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه رسالت

روزنامه جوان

روزنامه اطلاعات

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما