آغاز دوره آموزشی مهارت‌های بیان تفسیر در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)
دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
بازدید: ۳۹۵
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
دوره آموزشی مهارت‌های بیان تفسیر با حضور ۴۵ نفر از طلاب سطوح مختلف حوزه شنبه ۲۷ شهریور ماه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) آغاز شد. مرتضی نجفی‌قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در آغاز دوره مهارت‌های بیان تفسیر قرآن در سخنانی با تبریک سال‌روز میلاد با سعادت امام

دوره آموزشی مهارت‌های بیان تفسیر با حضور ۴۵ نفر از طلاب سطوح مختلف حوزه شنبه ۲۷ شهریور ماه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) آغاز شد.

مرتضی نجفی‌قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در آغاز دوره مهارت‌های بیان تفسیر قرآن در سخنانی با تبریک سال‌روز میلاد با سعادت امام هادی(ع) و قرائت روایتی از ایشان گفت: ایشان فرموده‌اند که دنیا بازاری است که عده‌ای از آن فایده می‌گیرند و عده‌ای نیز در آن زیان می‌بینند.
وی با اشاره به تلاش‌های امام هادی(ع) در هدایت و تربیت جامعه اسلامی در دوره‌ای که دوره حکومت حکام جور بود اظهار کرد: در این دوران گاهی مباحث علمی مانند بحث جبر و اختیار و قدیم یا حادث بودن قرآن منجر به نزاع میان طوایف علمی می‌شد اما امام هادی در چنین فضایی و با وجود خفقان حکومتی جامعه را از این نوع درگیری‌ها و اختلافات نجات دادند.
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با اشاره به آغاز این دوره افزود: ۴۵ نفر در دوره مذکور حضور دارند که از میان چندصد نفر از افراد واجد شرایط انتخاب شده‌اند و همگی پایه دهم حوزه را گذرانده و مشغول تحصیل در سطوح عالی و خارج حوزه و بعضا فارغ التحصیلان مراکز تخصصی حوزه هستند.
وی اظهار کرد: وقتی بنده لیست سوابق و اسامی شرکت‌کنندگان دوره را به آیت‌الله استادی، ریاست شورای عالی حوزه ارایه کردم، ایشان با ملاحظه سوابق تحصیلی و قابلیت‌های بزرگواران حاضر در جلسه، بسیار خوشحال شدند و فرمودند ترکیب بسیار خوبی است و اگر طلاب حاضر، دوره آموزشی را جدی بگیرند بسیاری از اساتید تفسیر نیز حاضرند در تدریس برای این افراد فرصت بگذارند.
نیاز به مرکز تربیت مفسر قرآن
نجفی قدسی با بیان اینکه در حوزه نیازمند مرکز تربیت مفسر قرآن هستیم گفت: البته مراکز تخصصی تفسیر در حوزه وجود دارد اما خروجی آن مفسر نیست و بیشتر علوم قرآنی را فرا می‌گیرند و امیدواریم با ارتقاء مراکز تخصصی تفسیر و تربیت اساتید تفسیر قرآن، مقدمات برگزاری دوره‌های تربیت مفسر قرآن فراهم شود.
وی با بیان اینکه این دوره مهارت‌های بیان تفسیر با همکاری ستاد تفسیر قرآن تحت اشراف حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در حال برگزاری است افزود: از میان صدها طلبه متقاضی سطوح مختلف حوزه، تعدادی از افراد توسط ستاد تفسیر برگزیده شدند که طی یک دوره یک ساله آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت و انشاء الله بنا داریم اگر افرادی مستعدی باشند دوره‌های تکمیلی و دانش‌افزایی طلاب حاضر ادامه یابد تا هر یک استاد برجسته ای در تفسیر قرآن بشوند و پاسخگوی نیازهای روز باشند.
نجفی قدسی با بیان اینکه اعزام استادان تفسیر در ماه رمضان در دو سال اخیر به استان‌ها موجی در سراسر کشور ایجاد کرده است، افزود: شما باید در کسوت مدرس و استاد برجسته تفسیر و مفسر قرآن بتوانید در آینده به کشور خدمت کنید از این رو دوره آموزشی را با حضور جدی خود تقویت کنید تا با  دلگرمی اساتید با کیفیت هر چه بهتر برگزار شود.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری برنا

خبرگزاری ایسنا

---------------

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(Pdf)

روزنامه مردم سالاری

روزنامه مردم سالاری(Pdf)

---------------------

سایت اتحادیه تشکلهای قرآنی کشور

سایت قطره

سایت خبرفارسی

سایت شیعه نیوز

سایت آکاایران

 

 

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما