آغاز بزرگترین رقابت قرآنی غیر دولتی درنهمین دوره مسابقات قرآنی دارالقرآن امام علی(ع)
سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴
بازدید: ۳۲۵
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
نهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) ، طی روزهای پنجم تا نهم بهمن ماه در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن برگزار می‌شود. در این مسابقات که در نوع خود بزرگترین رقابت قرآنی قاریان و حافظان کشور محسوب می شود، 310 نفر در رشته حفظ کل قرآن، 265 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 450 نفر

نهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) ، طی روزهای پنجم تا نهم بهمن ماه در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن برگزار می‌شود.
در این مسابقات که در نوع خود بزرگترین رقابت قرآنی قاریان و حافظان کشور محسوب می شود، 310 نفر در رشته حفظ کل قرآن، 265 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 450 نفر در رشته حفظ 10جزء، 440 نفر در رشته حفظ 5جزء، 250 نفر در رشته حفظ دوجزء، 360 نفر دررشته ترتیل خوانی و 525 نفر در رشته قرائت قرآن به رقابت می پردازند.
از مجموع 2600 نفر متقاضی شرکت در این مسابقات، حدود 1000 نفر از استانهای تهران و البرز و حدود 1600 نفر از دیگر استانهای کشور هستند.
این مسابقات در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای آن برگزار می شود که حدود 830 نفر در مقطع سنی زیر 16 سال و حدود 1800 نفر در مقطع سنی بزرگسالان شرکت دارند.
مسابقات در سه نوبت صبح (8:30 الی 12 ) و عصر( 14:30 الی 17:30 ) و شب (18 الی 21 ) برگزار می شودو شرکت کنندگان بایستی یکساعت قبل از نوبت خود حتما در محل مسابقه حضور داشته باشند .


* جوایزحدنصابها

مرتضی نجفی قدسی مسئول دارالقرآن امام علی(ع) گفت: در این دوره از مسابقات بنابر تاکید و سفارش موسس و مدیر عامل دارالقرآن امام علی (ع)، مبلغ یکصد هزار تومان به سطح کلیه جوایز قبلی اضافه شد، بنابراین کلیه حافظان کل قرآن کریم که حدنصاب 90 امتیاز را در صحت حفظ از یکصد امتیاز بیاورند، مبلغ ششصد هزار تومان به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد.

همچنین حافظان بیست جزء، ده جزء، پنج جزء و دو جزء در صورت اخذ حدنصاب 90 امتیاز از یکصد امتیاز در صحت حفظ، به ترتیب مبالغ چهارصدهزار تومان، سیصد هزار تومان، دویست هزار تومان و یکصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.

داوطلبان رشته‌های قرائت و ترتیل قرآن نیز در صورت اخذ حدنصاب 85 امتیاز از یکصد امتیاز به ترتیب مبالغ چهارصد هزار تومان و سیصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.

کلیه حافظان قران در همه رشته ها در صورتی که حد نصاب حسن حفظ آنها بین 85 تا 90 باشد نیز نصف جوایز اعلام شده فوق را دریافت می کنند . همچنین قاریان و مرتلان قرآن، که حد نصاب امتیاز آنها از 80 تا 85 باشد نیز نصف جوایز اعلام شده را دریافت می کنند.

 

* جوایزنفرات برترمسابقات
نفرات اول رشته حفظ کل مبلغ سه میلیون تومان، نفرات دوم مبلغ دو میلیون‌وپانصد هزار تومان و نفرات سوم مبلغ دو میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهندکرد.

در رشته حفظ 20 جزء قرآن نیز، نفرات اول مبلغ دو میلیون تومان، نفرات دوم یک و نیم میلیون تومان و نفرات سوم یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان دریافت خواهند کرد.
در رشته حفظ ده جزء نیز، نفرات نخست تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون و پانصد ،یک میلیون و دویست و پنجاه و یک میلیون تومان دریافت خواهند کرد.
در رشته حفظ پنج جزء نفرات اول تا سوم مبالغ هفتصدو پنجاه هزار ، پانصد هزار و چهارصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.
همچنین در رشته حفظ دو جزء نفرات اول تا سوم به ترتیب مبالغ چهارصد هزار ، سیصد هزار و دویست هزار تومان دریافت خواهند کرد.
دررشته قرائت قرآن کریم نیز نفرات اول تا سوم به ترتیب مبالغ دو میلیون ، یک میلیون وهفتصدو پنجاه هزار و یک میلیون وپانصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.
همچنین در رشته ترتیل‌خوانی هم نفرات برگزیده اول تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون ، هفتصدو پنجاه هزار و پانصد هزار تومان به عنوان جایزه دریافت می‌کنند.
نجفی قدسی خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات در روز جمعه نهم بهمن ماه در تهران در محل یادمان شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد و جوایز نفرات برتر و همچنین هدایای نقدی داوطلبان استانهای تهران و البرز، که حدنصاب لازم را در نمرات کسب کرده اند، در همان مراسم تقدیم خواهد شد.
کلیه داوطلبان شرکت کننده از استانهای تهران و البرز لازم است در مراسم اختتامیه که با صرف ناهار برگزار خواهد شد حضور داشته باشند و جوایز حد نصابی آنها فقط بصورت نقدی در همان جلسه تقدیم خواهد شد.

 

بازتاب خبر در رسانه ها:

 گزارش تصویری ایکنا

-------------------------
روزنامه اعتدال

------------------------

سایت خبری نفحات

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما