تاثر قاریان جهان اسلام از شهادت «محسن حاجی‌حسنی» قاری بین‌المللی قرآن در منا
شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴
بازدید: ۴۷۹
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
استاد و پیشکسوت قرآنی اظهار کرد: طی سه روزی که خبر درگذشت محسن حاجی‌حسنی منتشر شده است بسیاری از بزرگان قرائت قرآن این فقدان را تسلیت گفته و با ملت ایران همدردی کردند.عبدالرسول عبایی، استاد و پیشکسوت قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن تسلیت به مناسبت

استاد و پیشکسوت قرآنی اظهار کرد: طی سه روزی که خبر درگذشت محسن حاجی‌حسنی منتشر شده است بسیاری از بزرگان قرائت قرآن این فقدان را تسلیت گفته و با ملت ایران همدردی کردند.
عبدالرسول عبایی، استاد و پیشکسوت قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن تسلیت به مناسبت عروج محسن حاجی‌حسنی کارگر، قاری بین‌المللی قرآن و امین باوی عضو گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) اظهار کرد: حاج محسن حاجی‌حسنی کارگر، زمانی که در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی رتبه اول را کسب کرد، در میان تمامی مسئولان مسابقات مالزی و داوران این مسابقات شناخته شده و به دلیل تلاوت زیبایی که داشت، همه حاضران او را شناختند.
وی افزود: روز گذشته عبدالکریم، دبیر مسابقات قرآن مالزی، طی تماسی که با بنده داشت جویای اخبار حادثه منا و درگذشت محسن حاجی‌حسنی کارگر شد و زمانی که خبر درگذشت محسن جان را تایید کردم، بسیار متاثر شد و در پیامی فقدان این قاری بین‌المللی قرآن را تسلیت گفت.
عبایی ادامه داد: من به محسن گفتم؛ حالا که تازه در اول کار هستی باید زبان قرآن را در مرحله اول یاد بگیری؟ چرا که شما سفیر مکتب اهل بیت(ع) و امام صادق(ع) هستی و باید بتوانی با حضور در مجامع به خوبی صحبت کنی و همچنین علاوه بر اینکه از نظر عملی موفقیت‌های لازم را کسب کرده‌ای باید بتوانی از نظر علمی نیز خود را به سطح قابل قبولی برسانی.
وی یادآور شد: این جوان تازه داشت خود را آماده می‌کرد تا از نظر علمی و عملی یک قاری به تمام معنا باشد اما دست ننگین آل‌سعود این بلا را بر سرش آورد.
این استاد قرآنی اظهار کرد: دعا می‌کنیم که ان شاالله بقیه مفقودین حادثه منا صحیح و سالم برگردند؛ هرچند که فقدان محسن و امین باوی برای جامعه قرآنی بسیار سخت است با این حال امیدواریم به همت اساتید، قاریان و حافظان قرآن جوانان قرآنی دیگری مانند حاج‌محسن و حاج‌امین تربیت شوند.
وی عنوان کرد: هرچند که محسن عزیز را از دست دادیم اما ان شاالله صدها محسن جایگزین او شود و در آینده نزدیک شاهد حضور صدها جوان قرآنی همانند محسن باشیم
امام جماعت مرکز اسلامی زاگرب: محسن حاجی حسنی کارگر از قاریان بسیار خوب ایران بود
حافظ عزیز الیلی در دیدار با سفیر کشورمان در کرواسی با تاثر شدید از شهادت محسن حاجی حسنی کارگر گفت: وی از قاریان بسیار خوب ایران بود.
به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در کرواسی، حافظ عزیز الیلی، امام اصلی مرکز اسلامی زاگرب و عظیم رجبی، رئیس مجلس جامعه اسلامی این شهر در پی حادثه منا، با حضور در اقامتگاه سفیر ایران در کرواسی مراتب تسلیت خود و جامعه اسلامی کرواسی را در خصوص وفات جمعی از حاجیان ایرانی در سرزمین منا به ملت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.
وی با ارائه پیام کتبی تسلیت به سفیر ایران، از حادثه منا که در آن جمعی از مسلمانان از جمله حجاج ایرانی از دنیا رفتند، ابراز تاسف کرد.
الیلی که مسئول برنامه‌های قرآنی مجلس جامعه اسلامی زاگرب است، در این دیدار گفت: این عزیزان در حین انجام مناسک حج و در حرم امن الهی از دنیا رفتند.
وی ابراز امیدواری کرد که در آینده تدابیری اندیشیده شود تا شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.
حافظ عزیز الیلی با اشاره به آشنایی خود و دیگر قاریان کروات با شهید محسن حاجی حسنی کارگر، وی را از قاریان بسیار خوب ایران دانست و با جامعه قرآنی ایران که در سوگ عزیزان خود نشسته است، اظهار همدردی کرد.
بنا بر این گزارش، قرار است هفته آینده در مرکز اسلامی زاگرب مجلس ترحیم و قرائت قرآن و دعا برای شادی ارواح درگذشتگان حادثه منا برگزار شود.
همچنین رایزنی فرهنگی ایران در کرواسی در راستای اطلاع‌رسانی حادثه منا در جامعه این کشور، پیام مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کرد و امامان جماعت جامعه اسلامی کرواسی و فعالان قرآنی این کشور را در جریان حادثه قرار داد.
امسال مفتی کرواسی به همراه زائران کروات در مناسک حج حضور یافتند.
ابراز تاسف استاد فرج‌الله شاذلی از اساتید قرآنی مصر
استاد «فرج‌الله الشاذلی»، از قراء برجسته جهان اسلام با ابراز تاسف نسبت به وقوع فاجعه «منا»، شهادت محسن حاجی حسنی کارگر، قاری بین‌المللی کشورمان را تسلیت گفت.
«فرج‌الله الشاذلی»، قاری معروف مصری و استاد سرشناس قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، شهادت «محسن حاجی حسنی کارگر»، از قاریان بین‌المللی کشورمان را تسلیت گفت و از خداوند متعال برای قربانیان این حادثه رحمت الهی را مسئلت کرد.
وی در ادامه با ابراز تاسف نسبت به این حادثه دردناک، گفت: از خداوند متعال مسئلت می‌کنم که قربانیان این حادثه را قرین رحمت الهی قرار دهد و حج تمامی زائران مجروح را مورد قبول درگاه الهی قرار دهد.
فرج‌الله شاذلی در ادامه این گفت‌وگو با ابراز حزن و اندوه شدید نسبت به شهادت تعدادی از زائران ایرانی در این حادثه، قبولی شهادت همه آنان و دیگر قربانیان مسلمان را از خداوند مسئلت کرد.
این قاری برجسته مصری تصریح کرد: شهادت گوارای وجود این عزیزان باد، زیرا قربانیان این حادثه در حال اجرای مناسک حج الهی و اطاعت از دستورات خداوند به دیدار حق تعالی شتافتند، پس به حق می‌توان شهادت را گوارای وجودشان دانست.
فرج‌الله شاذلی در ادامه اظهار داشت: جهان اسلام و مسلمانان به هیچ وجه راضی به وقوع چنین اتفاقاتی برای همتایان مسلمان خود نیستند و از اینکه این اتفاق افتاده است ناراحت و عزادار هستند.
وی با شنیدن خبر شهادت «محسن حاج حسنی کارگر» و این که وی همان نفر نخست رشته قرائت پنجاه‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی است، بسیار متاثر شد و گفت: از خداوند مسئلت دارم تا وی را در رحمت وسیع خویش بپذیرد و این قاری ارزشمند را به عنوان شهید راه حق بپذیرد و با صالحین محشور بگرداند.
جامعه قرآنی عراق شهادت نخبگان قرآنی ایران را تسلیت گفت
مدیر موسسه قرآن «العراقیه»، به‌همراه هئیتی از بعثه حج عراق با حضور در بعثه حجاج ایران در مکه مکرمه، شهادت قاری و مبتهل ایرانی در حادثه منا را تسلیت گفتند.
«شیخ رافع العامری»، مدیر موسسه قرآن «العراقیه» در بغداد، به‌همراه هئیتی از بعثه حج عراق در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین «سید علی قاضی عسکر»، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، شهادت قاری و مبتهل ایرانی در حادثه منا را تسلیت گفتند.
رافع العامری که از قاریان برجسته عراق و جهان اسلام است، ضمن ابراز همدردی جامعه قرآنی عراق با جامعه قرآنی ایران و حزن و اندوه قرآنیان عراق نسبت به این فاجعه دردناک، درگذشت «محسن حاجی حسنی کارگر»، قاری بین‌المللی کشورمان و «امین باوی»، ابتهال‌خوان و عضو گروه تواشیح باقر‌العلوم خوزستان را تسلیت گفت.
همچنین، رافع العامری که شماری از معاونان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر و جمعی از مسئولان بعثه حج ایران به استقبال وی رفتند، حزن و اندوه جامعه قرآنی عراق نسبت به شهادت قاری و مبتهل جمهوری اسلامی ایران اعلام و تاکید کرد: جهان اسلام دوتن از قاریان و مبتهلان برجسته را از دست داد.
وی در پایان از خداوند متعال خواست که این نخبگان قرآنی با نبی مکرم اسلام و اهل بیت(ع) محشور شوند و قرآن شفیع آن‌ها باشد و برای بازماندگان و دوستداران آن‌ها صبر و آرامش مسئلت کرد.
تسلیت دارالقرآن آستان مقدس امام حسینی(ع)
گروه بین‌الملل: دارالقرآن آستان مقدس حسینی، دیروز، 5 مهرماه، باصدور بیانیه‌ای شهادت دو تن از نخبگان قرآنی ایران در حادثه دلخراش منا را تسلیت گفت.
بخش دارالقرآن الکریم آستان مقدس امام حسین(ع) باصدور بیانیه‌ای، شهادت قاری و مبتهل کشورمان در حادثه منا که بر اثر آن جمع زیادی از حجاج کشته و زخمی شدند، را تسلیت گفت.
دراین بیانیه آمده است: «دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی با ابراز اندوه فراوان شهادت «محسن حاجی حسنی کارگر»، قاری بین‌الملل ایران و «امین باوی»، مبتهل و عضو کاروان قرآنی ایران در مراسم حج تمتع امسال را تسلیت می‌گوید».
در این بیانیه آمده است: «این دو نخبه قرآنی جمهوری اسلامی ایران در سرزمین منا(آروزها) دعوت حق را لبیک گفتند».
دارالقرآن آستان مقدس حسینی در پایان برای این دو خادم قرآن از خداوند منان طلب مغرفت و برای خانوداه‌های آنها صبر و بردباری مسئلت کرد.
پیام تسلیت دکتر «احمد نعینع» در پی شهادت قاری و مبتهل ایرانی
دکتر احمد احمد نعینع قاری برجسته جهان اسلام با صدور پیامی درگذشت قاری و مبتهل کشورمان را به ملت ایران و جامعه قرآنی کشور تسلیت گفت.
انالله و اناالیه راجعون
سوگند به خداوند بزرگ که این مصیبت عظمی بر ما بسیار گران و سنگین است. مطمئناً این شهدای بزرگوار اکنون در محضر الهی و در جوار ملکوتی پیامبر اکرم(ص) رزق و روزی دریافت می‌کنند. این شهدا از فضلی که خداوند به آنها عطا نموده مغتنم و شادمان هستند.
وی در پایان این پیام تصریح کرد: برای این شهدای عزیز فردوس‌ برین و برای خانواده مکرم آنها صبر و برای ملت بزرگ ایران اسلامی و دوستان عزیزمان در جامعه قرآنی کشور جمهوری اسلامی ایران از صمیم قلب تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.
یادآور می‌شود، در پی حادثه منا و کشته شدن بیش از دو هزار زائر خانه خدا در همان روز پنج نفر از اعضای کاروان قرآنی مفقود شدند که تاکنون خبر عروج شهادت‌گونه دو تن از این افراد محسن حاجی حسنی کارگر و امین باوی تایید شده است.
پیام تسلیت «طاروطی» از قاریان مصری
استاد عبدالفتاح طاروطی که در پنجاه و هفتمین مسابقات قرآن مالزی(سال 94) یکی از داوران تلاوت محسن حاجی‌حسنی کارگر بود و امسال نیز در منا حضور داشته است، پیام تسلیتی را برای عروج این قاری بین‌المللی صادر کرد.
در پیام استاد طاروطی آمده است: «با اندوهی تام و حزنی تمام و ایمانی کامل به مشیت و قضاء الهی، تسلیت خود را به عموم مسلمانان، قرآنیان، قاریان مصری، جامعه قرآنی جمهوری اسلامی و سایر کشورهای اسلامی به جهت رحیل قاری قرآن دوست‌داشتنی و عزیزم محسن حاجی‌حسنی تقدیم نموده و آرزوی رحمتی قرآنی برای آن مغفورٌله دارم.
خون از قلبم جاری شد در حالی که بنده نیز از موسم حج ابراهیمی به سوی خانه‌ام بازمی‌گردم مطلع شدم که محسن حاجی حسنی دعوت حق را لبیک گفته است و این در حالی بود که فاصله‌ام با مکان آن حادثه خونین کمتر از 300 متر بود و نمی‌دانستم که محسن عزیز نیز میان شهداء است. پس به برکت قرآن او را باید به سوی بهشت رهسپار دانست.
ای خانواده شهداء؛
من نباید شما را عزادار بیابم بلکه کسب فضل و کرم الهی حقیقتی است که می‌بایست به شما بدلیل قرب الهی تبریک گفت.
چرا که شهدای قرآنیتان ندای الهی را لبیک گفته و خداوند نیز آنان را در حال احرام برای شهادت اختیار نمود.

 

بازتاب خبر در رسانه ها:

روزنامه جمهوری اسلامی


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما