از سوژه آفرینی در راستای عملیات روانی دشمن پرهیز کنیم

فعال و پیشکسوت عرصه رسانه با اشاره به هجمه های رسانه ای دشمن با ذکر مثال هایی از سوژه آفرینی عناصر نفوذی یا دوستان غافل و ناآگاه در راستای عملیات روانی دشمن سخن گفت.

دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۲
بازدید: ۱۸۱
بازتاب ها : ۱۱
دیدگاه ها : ۰

مرتضی نجفی قدسی، قرآن پژوه و فعال رسانه در نشست «الگوی معرفی دشمن به نسل جدید» که از برنامه های نخستین همایش بین المللی دشمن شناسی در خبرگزاری رسا و به مناسبت سالگرد درگذشت مرحوم استاد محمد حسین فرج نژاد با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و اندیشمندان انقلاب برگزار شد، به سابقه خود در 8 سال دفاع مقدس و چرایی ورود خود به عرصه رسانه پرداخت.

وی در ادامه با ترسیم فضای رسانه ها در دوران پس از جنگ تأکید کرد: صداوسیما و مطبوعات پر از نفوذی های شرقی و غربی بود که برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی در رسانه حضور یافته بودند؛ رسانه ها یک رسالت تبلیغی جهادگونه را انجام می دهند و چنین فضایی ایجاب می‌کرد که بنده وارد رسانه شوم.

نجفی قدسی مرحوم استاد فرج نژاد را در دشمن شناسی شخصیتی کم نظیر دانست و گفت: ناگزیر هستیم برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی از ابزارهای روز استفاده کنیم؛ مهم این است که در این فضاهای جدید رسانه ای اثرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه گاهی عناصر نفوذی دشمن یا نیروهای درونی غافل برای تهاجم و عملیات روانی دشمن سوژه آفرینی می کنند، اظهار داشت: چند سال قبل در بندر عباس گشت شهرداری به خانه زن بی سرپرست حمله می کند و خانه آن را تخریب می کند که فیلم آن هم منتشر شد و متأسفانه کارکنان شهرداری به گونه ای رفتار کردند که انگار خانه شمر را خراب می کنند؛ آنجا مقاله ای نوشتم با عنوان «از آه مظلوم بترسید» و تأکید کردم که مأمورین شهرداری نباید در جمهوری اسلامی چنین رفتاری داشته باشند زیرا هر رفتار آنها در جامعه انعکاس دارد.

وی تأکید کرد: گاهی آن مسؤول نفوذی دشمن است که مخصوصا سوژه ای را فراهم می آورد و در این اوضاع باید حواس خود را جمع کنیم؛ وقتی هجمه ها ایجاد شد باید بلافاصله خودمان در مرحله اول پاسخگو باشیم و اگر کسی هم خطا کرد ، بدون تعارف با او برخورد کرده و مسئولیت خطایش را به خودش برگردانیم تا دامن نظام را نگیرد و اعتبار جمهوری اسلامی مخدوش نشود .

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (4 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما