یک داور بین المللی مسابقات قرآنی: در حق بانوان قرآنی اجحاف می شود/ افراد قرآنی که به آن عمل نمی کنند بزرگترین ضربه را به اسلام می زنند
شنبه, ۱ دی ۱۳۹۷
بازدید: ۴۵۹
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
به گزارش ستاد خبری دارالقرآن امام علی(ع)؛ یک داور بین المللی در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، اظهارداشت: در حق بانوان قرآنی اجحاف می شود و باید امکانات مساوی برای بانوان و آقایان قرآنی در نظر گرفته شود. ایمان صحاف نائینی که از سال ۶۸ داور مسابقات قرآنی بوده و

به گزارش ستاد خبری دارالقرآن امام علی(ع)؛ یک داور بین المللی در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، اظهارداشت: در حق بانوان قرآنی اجحاف می شود و باید امکانات مساوی برای بانوان و آقایان قرآنی در نظر گرفته شود.

ایمان صحاف نائینی که از سال ۶۸ داور مسابقات قرآنی بوده و در قسمت لحن حفظ کل قرآن در این دوره از مسابقات به قضاوت می پردازد، با بیان اینکه امکانات حوزه قرآن برای خانم ها، نسبت به آقایان قابل قیاس نیست، افزود: در زمینه قرآنی به حق خانم ها اجحاف می شود و توقع ما این است که در زمینه فعالیت خانم ها با توجه به نقش مادران در تربیت فرزندان و آمار بیشتر حفاظ خانم در کشور، امکانات مساوی برای خانم ها و آقایان در نظر گیرند.

افراد قرآنی که به آن عمل نمی کنند بزرگترین ضربه را به اسلام می زنند

وی در مورد اهمیت عمل به قرآن گفت: فعالیت در حوزه قرآن خیلی خوب است اما عملکرد شخص قرآنی مهمتر است، زیرا افراد قرآنی اعم از پژوهشگر، قاری، معلم و حافظ قرآن و علما، روحانیون و کسانی که به قرآن منتسب هستند یا معروف و شناخته شده اند از دید مردم متفاوت هستند.

وی ادامه داد: اگر مردم مشاهده کنند که این افراد مسائل اخلاقی و رفتاری که در قرآن بیان شده را رعایت نمی کنند، ذهنیت آنان نسبت به اسلام و قرآن تغییر می کند و با اینکه مشکل از دین نیست، اما مردم می گویند اگر رفتار این افراد طبق قرآن است، پس ما سمت این دین و قرآن نمی رویم.

این مشکل هم اکنون در جامعه ما وجود دارد زیرا برخی از قرآن و اهل بیت(س) تنها ظاهر قضیه را دیده اند و متاسفانه رفتار آنان در مسائل اخلاقی و اجرای عدالت مشخص می شود این مسائل بزرگترین ضربه را به اسلام، دین و اهل بیت(س) وارد می کند.

دیگران که منتسب به این افراد نیستند ضربه آنچنانی به جریان دینی وارد نمی کنند زیرا فارغ از مسائل دینی هستند و کسی توقعی از آنان ندارد اما کسی که می گوید من در این راه هستم اما در عمل خلاف آن عمل می کند تاثیر بدی بر جامعه می گذارد.

فراکسیون قرآن مجلس در حوزه قرآن فعال تر عمل کند

مسئولان حوزه قرآن، بخصوص فراکسیون قرآن مجلس شورای اسلامی و سازمان فرهنگ وارشاد اسلامی باید اهتمام بیشتری به حوزه قرآن داشته باشند و فعال تر عمل کنند.

از دستاوردهای دانشمندان در راستای تصدیق قرآن استفاده شود

وی با اشاره به اینکه برخی اوقات شاهدیم دانشمندان کشورهای غیرمسلمان مواردی را کشف می کنند که ۱۴۰۰ سال پیش در قرآن بیان شده، گفت: آنان زحمت می کشند و تحقیق می کنند اما مسلمانان به دلیل اینکه این کتاب را پذیرفته اند، کم کاری کرده و تحقیقات زیادی در این خصوص نداشتند و آنان چون نپذیرفتند دنبال چرایی آن می گردند که از سویی خوب و در راستای اهداف ما است وباید از دستاوردها و نتایج تحقیقات آنان در اثبات و تصدیق قرآن و اسلام استفاده شود.

وی در مورد دلیل گرایش خود به قرآن هم گفت: ابتدا محیط مذهبی خانواده و پدرم که قاری قرآن هستند، سبب شد که از کودکی آموزش قرآن را فراگیرم و در ادامه تشویق اساتید و تشویق هایی که در مسابقات می شدم و علاقه خودم باعث شد به قرآن گرایش پیدا کنم و این مسیر را ادامه دهم.

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی قرآن آموزی رشد چشم گیری داشته است، گفت: ایران به نسبت سایر کشورهای اسلامی که سابقه بیشتری در آموزش قرآن دارند جایگاه خوبی دارد و از بسیاری از کشورها عقب نیست و در زمینه های قرآنی شامل قرائت، حفظ، تفسیر و تواشیح فعالیت های زیادی داشته و خیلی موفق بوده است.

 

بازتاب خبر در رسانه ها:

 

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما