کمبود استاد تفسیر در بسیاری از استان‌های کشور
جمعه, ۷ آبان ۱۳۹۵
بازدید: ۲۵۷
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه با اشاره به استقبال مردم از برنامه‌های تفسیر قرآن گفت: این استقبال نشان‌دهنده وجود خلاهای تفسیری و کمبود استاد تفسیرگو در استان‌های کشور است. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه شامگاه

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه با اشاره به استقبال مردم از برنامه‌های تفسیر قرآن گفت: این استقبال نشان‌دهنده وجود خلاهای تفسیری و کمبود استاد تفسیرگو در استان‌های کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه شامگاه پتجشنبه، ششم آبان ماه در گردهمایی ۶۰ استاد تفسیر اعزامی به استان‌های سراسر کشور در ماه رمضان در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: دوران امام سجاد شباهت‌های زیادی به دوره ما دارد زیرا به علت فتوحات صورت گرفته دروازه علوم به روی جامعه اسلامی باز شده بود و به همین دلیل شبهات زیادی مطرح بود و امام اولین کاری کردند این بود که در مسجد النبی کلاس‌های دینی برگزار کردند تا مردم با آموزه‌های دینی بیشتر آشنا شوند.
وی اظهار کرد: الان در دوره ما نیز نیاز به بسط فرهنگ شیعه در قالب آموزه‌های قرآنی کاملا احساس می‌شود زیرا همان طور که در دوره امام سجاد(ع) فرهنگ‌های بیگانه وارد مرز و بوم اسلام شده بود امروز نیز به علت تسلط استکبار بر رسانه‌های جمعی و فضای مجازی و غیرمجازی نیاز به انس و الفت بیشتری با قرآن احساس می‌شود.
واعظ موسوی با اشاره به اعزام ۶۰ استاد تفسیر حوزه در ماه رمضان به سراسر کشور بیان کرد: مباحث قرآنی که توسط استادان اعزامی در ماه رمضان بیان شد با استقبال بی سابقه از سوی مردم به خصوص جوانان و تحصیل‌کردگان روبرو شد و امیدواریم این نوع کارها ادامه یابد و توسعه پیدا کند.
وی با بیان اینکه امسال در استان فارس به مباحث تفسیری پرداخته است تصریح کرد: بنده دو برنامه ثابت در روز در این استان داشتم و یکی از برنامه‌های موفق ما هم علاوه بر این دو برنامه، جلسات تفسیری برای دبیران آموزش و پرورش بود که هر کدام از آنان کلاس‌هایی را اداره می‌کنند و دانش‌آموزان زیادی تحت آموزش آنان قرار دارند؛ در این دوره ۶۰ ساعت تفسیر سوره مبارکه معارج را بیان کردیم که با اقبال روبرو شد و این اقبال نشان می‌دهد که خلا این مباحث تفسیری در استان‌ها وجود دارد.
این استاد تفسیر حوزه بیان کرد: اگر ما به قرآن عمل کنیم هم ظواهر شرعیه جامعه متاثر می‌شود و هم جامعه ما قرآنی خواهد شد و جامعه از خطرات وساوس شیطانی مصون خواهد ماند و قرآن به بهترین وجه می‌تواند هم ظاهر و هم باطن و درون ما را اصلاح کند.

 

بازتاب خبر در رسانه ها:

گزارش تصویری حوزه

گزارش تصویری ایکنا

----------------------

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری رسا1

خبرگزاری رسا2

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری برنا

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری تسنیم

------------------------

روزنامه اعتدال

روزنامه اعتدال(Pdf)

روزنامه اعتدال (ص4)

روزنامه اعتدال (ص4)(Pdf)

روزنامه رسالت

روزنامه رسالت(Pdf)

هفته نامه افق حوزه

-----------------------
سایت قم نیوز

سایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه

سایت خبری هنا

سایت کوکونیوز

سایت دبلیوخبر

سایت خبرچه

سایت قطره

سایت هرلحظه

سایت تی نیوز

 

 

 

 

 

 

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما