نوای دلنشین و خوش الحان«محسن حاجی حسنی کارگر» قاری بین المللی کشور بر اثر بی کفایتی آل سعود خاموش شد
پنجشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۴
بازدید: ۳۷۷
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
  محسن حاجی‌حسنی نفر اول مسابقات بین‌المللی امسال قرآن مالزی و امین باوی عضو گروه تواشیح باقرالعلوم که همراه با کاروان نور به حج تمتع اعزام شده بودند، در فاجعه منا به دیدار حق شتافتند. محسن حاجی حسنی نفر اول مسابقات بین المللی قرآن مالزی در سال جاری که همراه با کاروان نور به

 

محسن حاجی‌حسنی نفر اول مسابقات بین‌المللی امسال قرآن مالزی و امین باوی عضو گروه تواشیح باقرالعلوم که همراه با کاروان نور به حج تمتع اعزام شده بودند، در فاجعه منا به دیدار حق شتافتند.

محسن حاجی حسنی نفر اول مسابقات بین المللی قرآن مالزی در سال جاری که همراه با کاروان نور به حج تمتع اعزام شده بود در فاجعه منا به رحمت خدا رفت.

تا لحظاتی وی جزء مفقودان بود، اما مصطفی حاجی حسنی کارگر برادر و استاد وی، خبر فوت این قاری بین‌المللی را تایید کرد.

حاجی حسنی متولد 1367 مشهد مقدس است که در اولین حضورش در مسابقات با کسب مقام دوم کشور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی به مسابقات مالزی اعزام و به مقام اول مالزی رسید. این قاری بین‌المللی طبق رسم همه ساله به دلیل کسب عنوان نخست بین‌المللی به حج تمتع اعزام شد.

این قاری بین المللی که  در سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با کسب مقام دوم جواز حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی را از ان خود کرد توانست تا رتبه نخست پنجاه‌‌و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشور مالزی را برای جمهوری اسلامی به ارمغان بیاورد.

خبر درگذشت محسن حاجی حسنی کارگر موجب شد تا بسیاری از شیفتگان این قاری نیکو صفت و خوش اخلاق جامه سیاه به تن کرده و با حضور در منزل پدرش با شنیدن اصوات دلنشین قرآن و به جای مانده از وی اشک ماتم بریزنند.

«محسن حاجی‌حسنی کارگر» نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی بوده که رتبه نخست این رقابت‌ها را کسب و جایزه خود را از پادشاه مالزی دریافت کرد. به دلیل برخی مسائل حاشیه‌ای و ناداوری‌ها در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی از سال 1385 تا امسال هیچ کدام از نمایندگان کشورمان با وجود تلاوتی فاخر به‌عنوان نفر اول این رقابت‌ها معرفی نشدند و پس از 9 سال «محسن حاجی‌حسنی کارگر» قاری مشهدی موفق به کسب رتبه نخست شد.

پس از کسب این مقام او خدمت رهبر انقلاب می‌رود. حاجی‌حسنی گفته بود: «هر بار که خدمت مقام معظم رهبری می‌رسیدم، زبانم قفل می‌شد تا از ایشان درخواست هدیه‌ای کنم؛ تا این که از سوی حضرت آقا این هدیه زیبا به واسطه آقای سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن به من رسید».

این انگشتر در مراسم تجلیل از محسن حاجی‌حسنی که اواخر تیر در مسجد کرامت مشهد برگزار شده بود به واسطه قائم مقام شورای عالی قرآن به او هدیه شده بود.

 کمی قبل از اذان صبح؛ روز عید؛ برخی از حجاج در مسیر خوابیده اند تا هنگام آغاز مراسم، در صف های ابتدایی باشند.

قاری بین المللی ایران، محسن حاجی حسنی کارگر، در حال لبیک گفتن است و به سوی جایگاه پیش می رود، آن قدر زیبا می خواند که یک حاجی مصری در کنارش، مبهوت صدا و لحن او، گوشی را روشن می کند و اجازه می خواهد که فیلم بگیرد.

تنها چند ساعت بعد، ورق به گونه ای دیگر رقم می خورد، محسن ۲۶ ساله، زیر دست و پا خفه می شود!! پیکرش را ساعت ها بعد از زیر دست و پا بیرون می کشند.
چه غریبانه، لبیک آخرش را گفت و چه زیبا رفت.

 آن حاجی مصری ، پس از شنیدن خبر به کاروان ایرانیان می آید و این تصویر را در اختیار سرپرست حجاج ایرانی قرار می دهد.

فیلم لبیک این قاری عزیز(کلیک نمایید)

 دارالقرآن علامه طباطبایی ضایعه درگذشت این قاری عزیز را به رهبرانقلاب، امت اسلامی و مخصوصا به خانواده گرامی ایشان تسلیت عرض می نماید

 روحش شاد.

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما