نهضت حفظ قرآن در مدارس ایجاد می‌شود
پنجشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۳
بازدید: ۲۷۴
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه با تاکید بر لزوم تربیت نسل های جدید توسط حافظان قرآن کریم، گفت: هر حافظ قرآنی باید ده شاگرد خصوصی برای تعلیم حفظ این کتاب الهی داشته باشد.  به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی مقنی شامگاه چهارشنبه دوم مهر ماه

مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه با تاکید بر لزوم تربیت نسل های جدید توسط حافظان قرآن کریم، گفت: هر حافظ قرآنی باید ده شاگرد خصوصی برای تعلیم حفظ این کتاب الهی داشته باشد. 

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی مقنی شامگاه چهارشنبه دوم مهر ماه در نخستین نشست مجمع طلاب حافظ قرآن کریم در سال تحصیلی جدید که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با تقدیر از اقدامات آیت الله مقتدایی در نهادینه کردن ساختارهای قرآنی، اظهار داشت: از شورای عالی حوزه های علمیه استدعا داریم، بیش از گذشته از فعالیت های قرآنی حمایت داشته باشند.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم، ابراز داشت: حوزه نسبت به این مسئله اهتمام بیشتری داشته باشد.

مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به برگزاری جلساتی در شورای توسعه فرهنگی قرآنی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تربیت حافظان قرآن کریم، اظهار داشت: در این جلسات از حوزه های علمیه انتظار تربیت حافظان قرآنی بیشتری می رود.

حجت الاسلام مقنی با اشاره  بر لزوم تربیت نسل های جدید توسط حافظان قرآن کریم، تصریح کرد: هر حافظ قرآنی باید ده شاگرد خصوصی برای تعلیم حفظ این کتاب الهی داشته باشد.

وی با بیان این که حافظان قرآن کریم نسبت به تربیت نسل ها وظایف و رسالت سنگینی دارند، ابراز داشت: باید به صورت شبکه ای نسبت به تربیت حافظان قرآن کریم اهتمام داشته باشیم.

مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به این که بعضی از شهرستان ها از کمبود اساتید حفظ قرآن رنج می برند، اظهار داشت: اساتید و طلاب حافظی که آمادگی حضور در شهرستان ها برای تربیت حافظان قرآنی را دارند می توانند به ما اعلام کنند تا زمینه حضور اعزام آن ها را فراهم کنیم.

حجت الاسلام مقنی افزود: استاد محمدحسین طباطبایی حدود ده هزار شاگرد مستقیم و غیرمستیم دارد و اساتید دیگر نیز بدین شکل به تربیت حافظان قرآن کریم اهتمام دارند.

وی در پایان با تقدیر از مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی که زمینه برگزاری برنامه های قرآنی و جلسات مجمع طلاب حافظ قرآن کریم را فراهم کرده است، گفت: دارالقرآن علامه طباطبایی برای برگزاری برنامه های قرآنی در این بیت نورانی و شریف اعلام آمادگی کرده است.

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری حوزه 2

گزارش تصویری خبرگزاری حوزه

خبرگزاری مهر

شفقنا

خبرگزاری ایلنا

گزارش تصویری ایکنا

ادیان نیوز

روزنامه رسالت

روزنامه جوان

هفته نامه افق حوزه

روزنامه جمهوری اسلامی


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما