مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی : نیاز امروز جامعه، تدوین سبک زندگی از منظر قرآن است
شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
بازدید: ۳۳۴
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی اظهار کرد: نیاز امروز جامعه در تدوین سبک زندگی از منظر قرآن است. مرتضی نجفی قدسی، رئیس دارالقرآن کریم علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: دارالقرآن کریم علامه طباطبایی یکی از مراکز

مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی اظهار کرد: نیاز امروز جامعه در تدوین سبک زندگی از منظر قرآن است.

مرتضی نجفی قدسی، رئیس دارالقرآن کریم علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: دارالقرآن کریم علامه طباطبایی یکی از مراکز فعال در عرصه قرآنی در حوزه علمیه قم و در حقیقت شعبه‌ایی از دارالقرآن بزرگ امام علی(علیه‌السلام) است.
وی اعلام کرد: دارالقرآن امام علی(علیه السلام) یکی از بزرگترین موسسات قرآنی کشور است که در 60 شهر شعبه دارد و جلسات و محافل قرآنی، به ویژه بزرگترین مسابقات قرآنی غیردولتی کشور توسط این دارالقرآن برپا می‌شود.
رئیس دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه تا دو سال پیش بیشتر فعالیت‌های این دارالقرآن در بحث حفظ، قرائت و آموزش‌های اولیه عمومی قرآن بود، افزود: از حدود دو سال پیش بیت آیت الله علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان خریداری شده و کانون برگزاری محافل تفسیر قرآن کریم شده است.
وی اذعان داشت: بیت علامه طباطبایی شامل آیه «فِی بُیُوتٍ اَذِنَ اللَّهُ اَن تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ والاصالی» بوده و حقیقتاً آکنده از معنویت وجودی ایشان است.
نجفی قدسی اضافه کرد: با وجود اینکه 33 سال از رجعت ایشان می‌گذرد اما هرکس که وارد این بیت می‌شود تحت تاثیر این فضای معنوی قرار می‌گیرد.
وی اعلام کرد: طی دو سالی که بیت شریف علامه احیا شده مجالس و همایش‌های تفسیری متعددی با حضور همه مفسران عالی حوزه، مجتهدان مسلم حوزه، مراجع عالیقدر مانند حضرات آیات عظام: مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، جوادی آملی و نوری همدانی برگزار شده و مدرسین عالی مقام حوزه در آن آمد و شد داشته‌اند و در این بیت سخنرانی کرده‌اند و این بیت مکانی پرتلالو برای فعالیت های قرآنی بویژه در عرصه قرآن کریم شده است.
رئیس دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به راه‌اندازی مجمع طلاب حافظ قرآن در بیت علامه طباطبایی، اظهار کرد: 300 طبله عضو این مجمع بوده و برگزاری جلسات ارتقاء حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن را برای طلاب پیش‌بینی شده است.
وی یادآور شد: اضافه بر این فعالیت‌ها، همایش‌هایی با حضور مفسران عالی مقام حوزه و کسانی که در سطح حوزه به درس تفسیر اهتمام دارند برگزار می‌شود.
نجفی قدسی خاطرنشان کرد: بزرگان به بیت علامه طباطبایی توجه دارند و در دو سال از گذشت راه‌اندازی این مکان خوشبختانه مجالس پررونق قرآنی به ویژه با صبغه تفسیر قرآن برگزار شده است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی تدریس تفسیر قرآن در بیت علامه طباطبایی، اظهار کرد: در این جلسات سبک زندگی از منظر قرآن توسط استاد حوزه و دانشگاه جناب حجت‌الاسلام دکتر محمدعلی رضایی اصفهانی که صاحب تالیفات متعدد هستند، برای طلاب و حفاظ قرآنی تبیین می‌شود.
رئیس دارالقرآن علامه طباطبایی اعلام کرد: درس تفسیر المیزان هم به زودی با حضور آیت‌الله استادی از علمای حوزه به طور هفتگی و بعد انشالله دایمی برپا خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیت علامه طباطبایی مورد توجه آحاد مردم نیز هست، گفت: با توجه به اینکه تمام کتب علامه در بیت ایشان جمع‎آوری شده است، طلاب و دانشجویان بسیاری از دانشگاهها و حوزه‌های شهرستان‌ها برای بازدید از بیت می‌آیند.
نجفی قدسی اضافه کرد: از آنجائی که علامه طباطبایی صاحب فنون مختلف و از نظر ریاضیات، نجوم، فقه، فلسفه و عرفان در نقطه اوج بوده، برهمین اساس در کتابخانه ایشان کتب مختلفی وجود دارد که توسط خود ایشان فهرست نویسی شده است.
وی تاکید کرد: هنگامی که دانشجویان و طلاب به صورت جمعی در بیت علامه طباطبایی حضور می‌یابند، سعی می‌کنیم از فرصت استفاده کنیم تا برای آنها صحبتی شود تا با شخصیت علامه طباطبایی و آثار ایشان بهتر آشنا شوند.
رئیس دارالقرآن علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: تجربه بازسازی بیت علامه مورد اقبال بسیاری از بزرگان از جمله رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و معظم له، آیت الله رسولی محلاتی را به نمایندگی از خود برای تاسیس این دارالقرآن فرستادند و فرمودند: این دوستان چه کار خوبی کردند که بیت علامه طباطبایی را دارالقرآن کردند.
وی اظهار کرد: فعالیت‌های دارالقرآن امام علی(علیه السلام) عمدتا برای تبیین معارف دینی و اشاعه فرهنگ قرآنی صورت می‌گیرد.
نجفی قدسی در خصوص برگزاری سومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین در گیلان اظهار کرد: شیوه‌های نوین آموزشی در معارف اسلامی مهم است و ما همیشه در صدد هستیم چه در عرصه تفسیر و چه در عرصه آموزش‌های قرآنی و دینی سعی کنیم از اساتید فن و کتب مورد علاقه و مناسب با سن و نیاز آنها با رعایت همه جوانب و نگاه کارشناسانه استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه نیاز امروز جامعه در تدوین سبک زندگی از منظر قرآن است، گفت: مردم ما بدانند باید سبک زندگی را از آموزه‌های قرآنی و نه آموزه‌های غربی و آموزه‌های به اصطلاح ابداعی بگیرند.
رئیس دارالقرآن کریم علامه طباطبایی تصریح کرد: قرآن، کتاب زندگی ماست پس ما باید با آموزه‌های قرآنی آشنا شویم و به آیاتی که نقش کاربردی در زندگی انسان دارد و می‌تواند محیط و جامعه را بسازد، نگاه جدی داشته و مردم آشنایی عمیق پیدا کنند.
نجفی قدسی اظهار کرد: تنها راهی که جامعه متخلق به فرهنگ قرآن شود این است که جامعه را با دستورات و مفاهیم قرآن آشنا کنیم.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

روزنامه جمهوری اسلامی

خبرگزاری شبستان


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما