مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی مطرح کرد؛ روایتی از قرائت قرآن دائمی رهبر انقلاب برای علامه طباطبایی
شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۵
بازدید: ۴۴۶
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: محضر حضرت آیت الله مصباح یزدی رفتم که ایشان نقل کردند که رهبر معظم انقلاب فرمودند شبی نیست که سوره انا فتحنا را برای علامه و برادرشان نخوانم و بخوابم یعنی رهبر انقلاب هر شب به یاد علامه هستند و برای ایشان قرآن می خوانند. مرتضی نجفی قدسی مدیر

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: محضر حضرت آیت الله مصباح یزدی رفتم که ایشان نقل کردند که رهبر معظم انقلاب فرمودند شبی نیست که سوره انا فتحنا را برای علامه و برادرشان نخوانم و بخوابم یعنی رهبر انقلاب هر شب به یاد علامه هستند و برای ایشان قرآن می خوانند.

مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی جمعه شب (21 آبان ماه) در نشست اساتید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که به مناسبت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در دارالقرآن علامه برگزار شد با اشاره به شخصیت علامه طباطبایی به سخنی از حضرت آیت الله جوادی آملی درباره شخصیت ایشان استناد کرد و گفت: علامه با شناختی که از اهل بیت(ع) داشت شیوه ایشان را پیشه خود ساخت.

وی افزود: سیره علمی و عملی علامه طباطبایی مبین این علاقه وافر است به طوری که ایشان روایات را فقط تلاوت نمی کرد بلکه گویا آن ها را زیارت می کرد، آنگاه وقتی آیه را مشاهده می کرد برای تفسیر آن با یک چشم به آیه می نگریست و با چشمی دیگر روایات را در نظر می گرفت.

نجفی قدسی اظهار داشت: با این شیوه اگر چندین احتمال در آیه وجود داشت احتمالی را بر می گزید که روایات آن را تأیید می کردند؛ علامه طباطبایی در این بیت که هم اکنون تبدیل به دارالقرآن شده است 13 سال زندگی کردند و حضرت آیت الله سبحانی فرمودند این بیت از مصادیق بارز آیه « فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللّه ُ أَن تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ» است.

وی ادامه داد: چنین مکانی به واسطه این که علامه طباطبایی سال ها در آن عبادت کرده و با خداوند متعال راز و نیاز داشته دارای قداست است، علامه طباطبایی اهل الله بوده است، مرحوم استاد پرورش از شهید آیت الله قدوسی برای بنده نقل کردند که همسر علامه خیلی دوست داشته کربلا مشرف شود اما برای علامه مقدور نبوده است، وقتی علامه با اصرار ایشان مواجه می شوند اتاقی را در منزل معین می کنند و به همسر خود می فرمایند که هر وقت خواستی امام حسین(ع) را زیارت کنی در این اتاق بنشین، زیارت عاشورا بخوان که ضریح مطهر را خواهی دید، ایشان هر وقت زیارت عاشورا می خوانده خود را در کنار ضریح مطهر مشاهد می کرد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی ابراز داشت: چند شب پیش که برای هماهنگی جلسه محضر حضرت آیت الله مصباح یزدی رفتم نکته بسیار ارزشمندی فرمودند که نشان از عظمت علامه دارد، ایشان نقل کردند که رهبر معظم انقلاب فرمودند شبی نیست که سوره انا فتحنا را برای علامه و برادرشان نخوانم و بخوابم یعنی رهبر انقلاب هر شب به یاد علامه هستند و برای ایشان قرآن می خوانند.

وی عنوان کرد: علامه طباطبایی مایه افتخار حوزه های علمیه است، الحمدلله شاگردان مبرز ایشان شاخه های بزرگی از این شجره طیبه هستند که عالم تشیع به نور آن ها منور است.


بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری حوزه

گزارش تصویری شفقنا

گزارش تصویری رسا

گزارش تصویری شبستان

---------------------

خبرگزاری رسا

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری ایکنا

---------------------

روزنامه اعتدال

روزنامه اعتدال(Pdf)

روزنامه رسالت

روزنامه رسالت(Pdf)

هفته نامه افق حوزه

هفته نامه افق حوزه(Pdf)

روزنامه 19دی

روزنامه 19دی(Pdf)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(Pdf)

روزنامه تجارت

روزنامه مردم سالاری

روزنامه مردم سالاری(Pdf)

روزنامه انگلیسی ایران نیوز(ص4)(Pdf)

روزنامه جوان

روزنامه جوان(Pdf)

روزنامه شاخه سبز(صفحه آخر)(Pdf)

روزنامه رویش ملت(صفحه آخر)(Pdf)

--------------------

سایت بتا نیوز

سایت مانیتور نیوز

سایت صاحب خبر

سایت لینک جو

سایت خبروان

 سایت جوان آنلاین

سایت تی نیوز

 سایت قم فردا

سایت آکاایران

سایت لینک جو

سایت زمونه

سایت شیعه شفقنا

سایت موریکس

سایت صدای قزوین

سایت خبرفارسی

سایت تبریز ایکنا

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما