مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی تاکید کرد: لزوم راه‌اندازی مرکز تربیت مفسر قرآن در حوزه‌های علمیه
چهارشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۵
بازدید: ۴۵۲
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی، لزوم راه‌اندازی مرکز تربیت مفسر قرآن در حوزه‌های علمیه را مورد تأکید قرار داد. مرتضی نجفی‌قدسی شامگاه چهارشنبه دوم تیر ماه در ضیافت افطار مفسران قرآن و اعاظم حوزه که با حضور آیت‌الله العظمی سبحانی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی، لزوم راه‌اندازی مرکز تربیت مفسر قرآن در حوزه‌های علمیه را مورد تأکید قرار داد.

مرتضی نجفی‌قدسی شامگاه چهارشنبه دوم تیر ماه در ضیافت افطار مفسران قرآن و اعاظم حوزه که با حضور آیت‌الله العظمی سبحانی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به خدمات مرحوم محمدرضا فریدونی به عنوان خادم قرآن و اهل‌بیت اظهار کرد: ایشان خدمت فراوانی به قرآن داشتند و با استناد آیات قرآن با وهابیت مقابله می‌کرد و در این زمینه بسیار ثابت‌قدم بود.

وی با اشاره به تلاش مرحوم فریدونی برای فراگیری علوم قرآنی برای اثبات مساله ولایت تصریح کرد: ایشان در استفاده از آیات قرآن و در مواجهه با مباحث منحرفین وهابیت و مباحث استعماری بسیار قوی بود و دوره‌های خوبی را برای علما و فضلا برگزار می‌کرد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به فوت مرحوم محمدرضا فریدونی در رمضان سال 93 خاطرنشان کرد: ایشان رمضان دو سال قبل از دنیا رفتند اما خدمات ایشان باقی است و همواره فضلا از ایشان یاد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مرحوم فریدونی ذوب در ولایت بود، افزود: مرحوم فریدونی سال‌ها در محضر علما بود و به نحوی خود را در این رشته قوی کرد که در هر مباحثه‌ای در خصوص حقانیت شیعه پیروز مباحث بود.

نجفی‌قدسی در ادامه سخنان خود با اشاره به اعزام اساتید تفسیر به شهرهای کشور در ماه رمضان گفت: امسال دارالقرآن علامه طباطبایی با همکاری مجمع عالی تفسیر قرآن حوزه و سازمان تبلیغات اسلامی بیش از 60 نفر از اساتید عالی تفسیر را به 30 استان کشور اعزام کردیم.

وی گفت: سال گذشته 30 نفر از اساتید اعزام شدند و امسال با توجه به استقبال مردم این آمار دو برابر شد به طوری در مراکز استان یک نفر و در شهرهای بزرگ نیز یک نفر مشغول به آموزش مباحث تفسیر قرآن هستند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه آیت‌الله سبحانی نخستین کسی بودند که برای راه‌اندازی دارالقرآن علامه طباطبایی این مجموعه را حمایت کردند، افزود: با توجه به استقبال مشتاقان قرآن کریم در برخی موارد حتی این فضای فعلی گنجایش فعالیت ندارد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه دارالقرآن علامه طباطبایی اظهار کرد: در صدد توسعه مرکز هستیم و امیدواریم با همکاری مسؤولان شهر بنایی که در کنار مرکز فعلی با مساحت هزار و 200 مترمربع خریداری شده برای توسعه مرکز بازسازی و تجهیز شود.

نجفی‌قدسی اضافه کرد: هدف این است که پس از طی مراحل قانونی، مرکز تربیت مفسر قرآن در حوزه راه‌اندازی شود که در حال حاضر این مرکز وجود ندارد که سعی داریم این امکان را محقق کنیم.

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری حوزه

گزارش تصویری ایلنا

گزارش تصویری ابنا

گزارش تصویری رسا

گزارش تصویری ایکنا

--------------------

خبرگزاری فارس

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری رسا

خبرگزاری برنا

-----------------------

روزنامه رسالت

روزنامه رسالت (Pdf)

روزنامه اعتدال صفحه اول

روزنامه اعتدال صفحه اول(Pdf)

روزنامه اعتدال صفحه 11

روزنامه اعتدال صفحه 11(Pdf)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(pdf)

-----------------------

سایت الف

سایت قم نیوز

سایت صاحب خبر

سایت قم پرس

سایت قم نا

سایت مانیتورشفقنا

سایت قطره

سایت صدای قزوین

سایت تی نیوز

سایت خبر وان

سایت دز نیوز

سایت بتا نیوز

سایت وان نیوز

سایت پرسیار

 

 

 

 

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما