عضو خبرگان رهبری؛ پیشوایان دینی بیش از توجه به تبلیغ زبانی و بیانی به تبلیغ عملی تشویق می کردند
جمعه, ۲۵ دی ۱۳۹۴
بازدید: ۳۸۶
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
پیشوایان دینی بیش از توجه به تبلیغ زبانی و بیانی به تبلیغ عملی تشویق می کردند و تاثیرات شگرف تبلیغ عملی حاکی از اهمیت این مساله است. حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی شامگاه چهارشنبه 23 دی ماه، در اولین همایش انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه

پیشوایان دینی بیش از توجه به تبلیغ زبانی و بیانی به تبلیغ عملی تشویق می کردند و تاثیرات شگرف تبلیغ عملی حاکی از اهمیت این مساله است.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی شامگاه چهارشنبه 23 دی ماه، در اولین همایش انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت بهره گیری از تکنولوژی ارتباطات در امر تبلیغ گفت: امروز دشمن بیش از هر زمان دیگری به عنصر تبلیغ در کار خود توجه می کند و از ابزار روز در این زمینه استفاده می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین  واعظ موسوی با بیان اینکه تبلیغ سنتی از مسائل دیرپای حوزه های علمیه است، گفت: امروز به آن هم نیاز داریم و درحالیکه برخی معتقدند با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزار جدید تبلیغ، نیازی به تبلیغ سنتی نیست اما باید گفت ضمن بهره گیری از فضای مجازی و حقیقی و ابزار به روز، ما را از تبلیغ سنتی بی نیاز نمی کند، اما برای این کار از افراد زبده و آموزش دیدگان حوزه بهره گرفت.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه تصریح کرد: پیشوایان دینی بیش از توجه به تبلیغ زبانی و بیانی به تبلیغ عملی تشویق می کردند و تاثیرات شگرف تبلیغ عملی حاکی از اهمیت این مساله است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: باید توجه داشت امروز در دانشگاه ما علم ارتباطات پایه های دینی و اسلامی ندارد و برگرفته از آیات دینی و روایات وارده از اهل بیت(ع) نیست و این مسئولیت ما را به عنوان فرهیختگان دینی بسیار سنگین می کند.

وی ادامه داد: معتقد هستم  در برخی گستره ها باید آستین ها را بالا زد و کمر همت بست و همگام با شکل گیری این انجمن وارد عرصه های علمی و عملی در زمینه ارتباطات از جمله مولفه های رسانه دینی، روشهای اسلامی اقناع و تاثیر، اصول و چارچوب خبرنویسی از دیدگاه اسلامی، کم و کیف استفاده از موسیقی در هنر، کم و کیف حضور بانوان در رسانه از نظر اخلاق اسلامی شود.

استاد حوزه با تاکید بر بهره گیری حلقه های مختلف علمی گفت: این انجمن بنا دارد با استمداد از شما طلاب و فضلا با تشکیل کارگروههای مختلف و کمیته های متعدد بتواند راهکارهای لازم را بیندیشد و سامان دهی تحت مدیریت حوزه علمیه ، کارها را پیش ببرد.

حجت الاسلام واعظ موسوی بیان داشت: این انجمن قصد دارد به عنوان حلقه واسط بین حوزه علمیه و موسسات و نهادهای فرهنگی و تبلیغی عمل کند.

حجت الاسلام  والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به ضرورت و اهمیت تبلیغ به عنوان یکی از وظایف ذاتی دانش آموختگان حوزه های علمیه گفت: حوزه ها از دیرباز عهده دار مسائل اخلاقی و معنوی جوامع اجتماعی بوده و هستند و مردم مسائل مورد نیاز دینی و مذهبی خود را از حوزویان دریافت می کنند.

استاد حوزه با اشاره به ضرورت و اهمیت تاسیس انجمن ارتباطات و تبلیغ بیان داشت: جمعی با توجه به نیاز مبرم اقدام به درخواست تاسیس چنین انجمنی کردند و یکسال قبل این امر به تصویب رسید و بهمن ماه سال گذشته انتخابات هیات رئیسه انجام شد و عملا این انجمن شروع به کار کرد.

وی گفت: این انجمن ۲۸ جلسه هیات مدیره ، ۱۳ مورد مشارکت در برگزاری همایشهای مختلف، ۵ مورد برگزاری نشست نقد کتاب، ۴ مورد دیدار با بزرگان در عرصه های مختلف، ۳ مورد طرح پژوهشی کلان و یک مورد برگزاری کارگاه و ۴ مورد استفاده از فضاهای مجازی در طی ۱۱ ماه گذشته داشته ایم.

 

باتزتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری خبرگزاری حوزه

گزارش تصویری خبرگزاری ایکنا

گزارش تصویری خبرگزاری رسا

گزارش تصویری خبرگزاری ایسنا

گزارش تصویری خبرگزاری شبستان

گزارش تصویری خبرگزاری ایلنا

گزارش تصویری خبرگزاری تسنیم

گزارش تصویری خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

-------------------------

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری رسا

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری برنا

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری مهر

خبرگزاری خبرآنلاین

-------------------------

روزنامه اعتدال

روزنامه اعتدال(pdf)

روزنامه رسالت

روزنامه رسالت (pdf)

روزنامه تجارت (pdf)

روزنامه جوان

هفته نامه افق حوزه(صفحه 12)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی (Pdf)

روزنامه ایران نیوز انگلیسی(صفحه 4 pdf)

روزنامه اطلاعات


-------------------------

سایت دبیرخانه انجمن های علمی حوزه

سایت آیت الله واعظ موسوی

 

 

 

 

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما