صندوق حمایت از حافظان قرآن در کشور تشکیل شود
یکشنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازدید: ۳۳۸
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا شهیدی پور حافظ و قاری برجسته و پیشکسوت قرآن کریم دوشنبه دوم اردیبهشت ماه  در نخستین مجمع طلاب حافظ قرآن که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، تاکید کرد: حوزه باید اهتمام بیشتری به مباحث قرآنی داشته باشد و تا زمانی که

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا شهیدی پور حافظ و قاری برجسته و پیشکسوت قرآن کریم دوشنبه دوم اردیبهشت ماه  در نخستین مجمع طلاب حافظ قرآن که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، تاکید کرد: حوزه باید اهتمام بیشتری به مباحث قرآنی داشته باشد و تا زمانی که حوزه قرآنی نشود جامعه نیز قرآنی نخواهد شد.

وی وجود طلاب حافظ قرآن کریم در حوزه را مهم خواند و تصریح کرد: بحث قرائت، حفظ و تدبر در قرآن مقدمه ترویج فرهنگ قرآنی در حوزه و جامعه است و حافظان قرآن پرچمداران این عرصه به شمار می آیند.

این قاری و حافظ برجسته قرآن کریم یادآورشد: حافظ قرآن باید با مفاهیم و معانی قرآن آشنا و ملتزم به آن باشد تا بتواند مروج قرآن کریم باشد.

وی بیان داشت: با وجود تعداد زیاد حافظان قرآن کریم، لازم است که حمایت بیشتری از آنان صورت گیرد، حافظان قرآن ارزش والایی دارند و طلاب حافظ باید در بخش علوم حوزوی همچون فقه و اصول نیز پیشتاز باشند.

حجت الاسلام شهیدی پور با تاکید بر این که حافظ قرآن باید از نظر ترتیل و قرائت نیز در سطح خوبی باشد، بیان داشت:  حافظان قرآن کریم در این جهت باید از استاد پرهیزکار الگو بگیرند.

عضو هیات علمی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور الثقلین بیان داشت: حوزه باید مفهوم گرایی و معنا ومحوری را در حفظ قرآن ترویج کند، حافظان قرآن باید در عرصه ترویج و انسان دادن جامعه به قرآن همراه با تدبر پیشگام باشند.

حجت الاسلام شهیدی پور تشویق حافظان قرآن را وظیفه ای همگانی ذکر و تصریح کرد: یکی از راه های تشویق تشکل های قرآنی است که باید مورد حمایت مادی و معنوی جدی قرار گیرند و باید صندوق حمایت از حافظان قرآن تشکیل و تاسیس شود.

وی یادآورشد: انتظاری که جامعه از یک حافظ قرآن دارد از دیگر اقشار و اصناف ندارد و آنها باید بیش از دیگران مراقب رفتار و گفتار خود باشند چراکه الگوی جامعه به شمار می آیند./

 

بازتاب این خبر در رسانه ها :

بازتاب تصویری خبر (ایکنا)

خبرگزاری حوزه

روزنامه رسالت

روزنامه جمهوری اسلامی

خبر شبکه معارف

تی نیوز

سایت قطره


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما