رونمایی از سایت اینترنتی دارالقران علامه طباطبایی(رض)
دوشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۱
بازدید: ۳۶۴
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
سایت اینترنتی دارالقرآن حضرت علامه طباطبایی (رض)  صبح جمعه 4 اسفند ماه با حضور مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی جعفر سبحانی و همچنین حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران رونمایی گردید . در این برنامه ابتدا مرتضی نجفی قدسی مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی (ره)

سایت اینترنتی دارالقرآن حضرت علامه طباطبایی (رض)  صبح جمعه 4 اسفند ماه با حضور مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی جعفر سبحانی و همچنین حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران رونمایی گردید .

در این برنامه ابتدا مرتضی نجفی قدسی مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) گزارشی از مراحل راه اندازی و تکمیل این سایت اینترنتی را ارائه کرد و گفت : در این سایت انشاالله کلیه آثار علمی حضرت علامه طباطبایی(رض)  ارائه خواهد شد که البته در مرحله اول تفسیر شریف المیزان و کتابهای اصول فلسفه و روش رئالیسم برای کاربران قابل استفاده و دریافت است و در آینده مابقی آثار عرضه خواهد شد .

درج زندگینامه حضرت علامه طباطبایی (ره) و گالری تصاویر ایشان ، همچنین انعکاس اخبار دارالقرآن ، فایلهای صوتی و تصویری قاریان و حافظان قرآن و ....  از دیگر بخشهای این سایت قرآنی است .

حضرت آیت الله العظمی سبحانی در مراسم رونمایی از سایت اینترنتی دارالقرآن علامه طباطبایی(رض) با ابراز خرسندی فرمودند :

جای بسیار خوشوقتی است ، خانه ای که در آن اکثر مجلدات المیزان نوشته شده است بار دگر به دارالقرآن تبدیل شد ، یعنی با درگذشت ایشان این صدای قرآنی در آن خانه ادامه یافت و انشاالله این قدمی که برداشته شده آثار خوب و سازنده ای خواهد داشت، هم مفسر تربیت کنید هم قاری و هم محقق ، افزون بر آن همین سایتی است که به نام دارالقرآن مفسر کبیر حضرت آقای طباطبایی افتتاح شده است .

ایشان افزودند : اصولا اینترنت یک انقلابی در عالم معرفت و شناخت پدید آورده است و البته نمیتوان این را هم پایان تحولهای علمی دانست و همینطور که در روایات داریم ، که در ظهور آن حضرت راهها نزدیک میشود ، صداها نزدیک میشود ، برادری که در شرق است با برادری که در غرب است سخن میگوید و الان اینها تا حدی محقق شده ، اکنون که در حقیقت یک چنین وسیله ای در اختیار بشر است هر طایفه ای می کوشد که از این بهره گیری کند ، ما هم باید از همین وسیله استفاده کنیم  ، اگر فرض کنید طوایف دیگر در باره عقاید خود و کتاب خود فعالیت می کنند ما هم باید در کنار آنها و یا در مقابل آنها فعالیت کنیم .

حضرت آیت الله العظمی سبحانی در ادامه فرمودند :

از این که تفسیر المیزان و دیگر آثار علامه طباطبایی را در این سایت قرار داده اید ، خدمت بزرگی به جامعه قرآنی کرده اید ، چون خیلی از نقاط است که تفسیر نرفته است ، شما بخش آفریقا را ببینید یا کشورهای دور ، یا فقیرند و یا راه دور است و اینها دسترسی به  "الغدیر"  و یا دسترسی به " المیزان"  ندارند ، این نوع کتابها وقتی در سایت قرار می گیرد ، کانّه به هر خانه ای شما یک دوره المیزان را اهدا کرده اید اگر واقعا صد دوره یا هزار دوره تفسیرالمیزان خریده بودید و به این علمای بلاد اهدا کرده بودید که دسترسی به این کتاب ندارند ، عملا این کار را شما انجام داده اید ، که در حقیقت آنها بهره میگیرند و شما ثواب می برید.

مرحوم علامه هبه الدین شهرستانی ، که از علمای قرن چهاردهم بود و در دورانی در عراق وزیر فرهنگ بود ، یکی از علمای زبده شیعه بود ، یک جمله ای دارد ، که در آن مجله اش به نام المرشد در آن زمان نوشته است : کسانی که به اصطلاح ناشر کتابها و علوم هستند  فانوس بدستانی هستند که راه را برای رهروان روشن می کنند ، فرض کنیم بیابان تاریکی است می خواهیم برویم ، برقی در آنجا نیست ، سابقا از فانوس استفاده می کردند ، فانوس بدست راه را برای رهروان روشن می کند ، شما در حقیقت چراغ بدستانی هستید ، بلکه از چراغ بالاتر ، شما هم نورافکن هایی هستید که راه را برای آنها روشن می کنید ، هر کسی از کتاب های علامه و آثار او و از آثار دیگران بهره ببرد ، شما هم در ثواب آنها شریکید انشاالله .

حضرت آیت الله العظمی سبحانی افزودند :

این سایت به مرحمت و لطف الهی کاملتر خواهد شد  و آثار دیگر هم در اینجا قرار میگیرد و بخشی نیاز دارد که مردم سوالات قرآنی خود را به آنجا بفرستند و افراد پاسخ را از همین طریق برای آنها بدهند ، البته در قم هستند کسانی که احکام را جواب می دهند و یا کسانی که تاریخ را جواب می دهند ولی بحثهای قرآنی و مسایل قرآنی خودش که خیلی مهم است ، باید یک مرکزی باشد که بتواند سوالهای مردم ، مشکلات مردم را هم برطرف کند ، البته این یکی از گوشه هایی است که باید کار شود  انشاالله .

ایشان در پایان اظهار امیدواری فرمودند ، البته کارهای دیگر ، ازجمله  تربیت قاری قرآن ، صوت قرآن ، حفظ قرآن ، و هم چنین تفسیر قرآن و تحقیق علوم باید در برنامه های این دارالقرآن که به نام حضرت علامه طباطبایی است ، باشد .

همچنین حجت الاسلام و المسلمین شیخ کاظم صدیقی از امامان جمعه تهران در رونمایی از سایت اینترنتی دارالقرآن حضرت علامه طباطبایی اظهار داشت :

در روایات داریم که " العلماء باقون و ما بقی الدهر"  ، این کارهای شما تجلی حیات علامه طباطبایی است ، یکی از راههای  استمرار حیات علمی و معنوی ، عرفانی ایشان تشکیل همین دارالقرآن و راه اندازی این سایت قرآنی است .

وی افزود : این مرکز بحمدالله مرکز نشر اثار ایشان خواهد بود ، علامه طباطبایی با قرآن زندگی کرد ، با قرآن محشور شد و این خانه اش هم محل نشر قرآن ، تعلیم قرآن و تربیت قرآنی خواهد بود و خدا به شما این توفیق را داد که در به ظهور رساندن این حیات و اعلان استمرار حیات علامه طباطبایی بحمدالله سهیم هستید .

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تاکید کرد : در کنار شاگردان برجسته و علمای بزرگوار که در بلاد ، آثار علامه اند ، این کانون هم مزید بر انها شد و برای شماها یک ذخیره اخرویست و این کار برای شما جزء مفاخر خواهد بود .

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد : امیدوارم که خداوند همه ما را با علامه طباطبایی محشور کند و انشاالله مردم هم از این کانون بتوانند استفاده کنند و این سایت هم یک وسیله جدیدی است برای تشنگان حقایق و معارف دینی که بتوانند از سفره ای که بدست علامه طباطبایی برای دین گسترده شده و برای اهل بیت عصمت و طهارت ، مردم انشاالله از این چشمه بنوشند و سیراب بشوند انشاالله .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد ، خداوند انشاالله حوزه های علمیه را در مسیر علامه طباطبایی قرار بدهد و به همه طلاب خصوصا طلاب جوان توفیق عنایت کند که مسیر اخلاقی علامه ، مسیر عرفانی علامه ، مسیر قرآنی علامه ، مسیر علمی و فقاهتی علامه طباطبایی را انشاالله طی کنند و به قله ای که علامه طباطبایی رسیده آنها هم برسند ، انشاالله .

لازم به ذکر است سایت اینترنتی دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) برای کاربران به آدرس  www.dqat.ir    قابل دریافت است .

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما