دبیر همایش اساتید تفسیر قرآن: اتاق فکر تفسیر قرآن تشکیل شده است
پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۲
بازدید: ۳۰۹
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
دبیر همایش اساتید تفسیر قرآن: اتاق فکر تفسیر قرآن تشکیل شده است دبیر نهمین همایش اساتید تفسیر قرآن سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم از تشکیل اتاق فکر تفسیر ترتیبی، تفسیر موضوعی و علوم قرآن با حضور اساتید و فضلای تفسیر قرآن در مجمع عالی تفسیر خبر داد.    به گزارش خبرگزاری حوزه،

دبیر همایش اساتید تفسیر قرآن: اتاق فکر تفسیر قرآن تشکیل شده است

دبیر نهمین همایش اساتید تفسیر قرآن سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم از تشکیل اتاق فکر تفسیر ترتیبی، تفسیر موضوعی و علوم قرآن با حضور اساتید و فضلای تفسیر قرآن در مجمع عالی تفسیر خبر داد. 

 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن معلمی در نهمین همایش اساتید تفسیر قرآن سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که چهارشنبه (13آذر)، در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد، با ارایه گزارشی از فعالیت‌های مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم اظهار داشت: این مجمع  با عنوان مدرسه عالی تفسیر از سال88 در راستای گسترش درس تفسیر قرآن تشکیل شد که بعدها با عنوان مجمع عالی، محل حضور اساتید  تفسیر قرآن قرار گرفت.

 وی درباره اهداف تشکیل مجمع عالی تفسیر گفت: از جمله مهمترین اهداف تشکیل مجمع را می‌توان سامان‌دهی تمامی اساتید قرآن به سمت تفسیر قرآن، تربیت اساتید تفسیر، پژوهش‌های لازم در عرصه تفسیر و عرضه معارف قرآن به سراسر جهان اشاره نمود.

 دبیرنهمین همایش اساتید تفسیر قرآن با اشاره به تنظیم اساس‌نامه مجمع عالی تفسیر و ارایه آن به مراجع تقلید اظهار داشت: این اساس‌نامه خدمت مراجع تقلید ارایه شد که حمایت‌های این بزرگواران مشوق اساتید گردید.

 وی با اشاره به تنظیم درسنامه  تفسیر از سوی مجمع  اظهار داشت: این درسنامه با 233 استاد تفسیر در دستور کار قرار گرفت که همواره بر تعداد اساتید افزوده می‌شود.

 وی همچنین تشکیل اتاق فکر تفسیر ترتیبی، تفسیر موضوعی و علوم قرآن با حضور اساتید و فضلای تفسیر قرآن را از دیگر اهداف برشمرد و اظهار داشت: این اساتید در این 3 اتاق فکر حضور یافته  و عرصه‌های مختلف قرآنی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 وی در پایان با اشاره به برنامه تشکیل پرونده برای اساتید تفسیر بیان داشت: تاکنون 180 نفر از اساتید تشکیل پرونده داده‌‌اند، دیگر اساتید نیز می‌توان با مراجعه به مدرسه آیت‌الله العظمی گلپایگانی

تشکیل پرونده دهند.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

روزنامه رسالت

روزنامه اطلاعات

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما