حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی: خدا جمعیتی که علیه شیعه برخاسته‌اند را ریشه‌کن می‌کند
چهارشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۵
بازدید: ۴۱۵
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
یکی از مراجع تقلید گفت: هر جمعیتی که علیه شیعه برخاسته‌اند، خدا آن‌ها را قلع و قمع و ریشه‌کن خواهد کرد. آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی شامگاه چهارشنبه دوم تیر ماه در ضیافت افطار با مفسران قرآن و اعاظم حوزه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه فتنه در قرآن در

یکی از مراجع تقلید گفت: هر جمعیتی که علیه شیعه برخاسته‌اند، خدا آن‌ها را قلع و قمع و ریشه‌کن خواهد کرد.

آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی شامگاه چهارشنبه دوم تیر ماه در ضیافت افطار با مفسران قرآن و اعاظم حوزه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه فتنه در قرآن در دو معنا به کار رفته است، اظهار کرد: گاهی معنای فتنه انقلاب کور و بی هدف است که گاهی به نام شورش عنوان می‌شود.

این مرجع تقلید اضافه کرد: از یکی از ائمه سؤال می‌شود که معنای فتنه چیست که ایشان هر نوع برهم زدن وضعی که دارای هدفی مشخص نباشد و به دنبال بی نظمی باشند را فتنه دانسته‌اند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در خصوص فتنه در زمان پیامبر اسلام، تصریح کرد: معنای دوم فتنه در قرآن امتحان است و در حقیقت فتنه یا شورش‌های بی هدف یا امتحان معنا می‌گیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در حدیثی از فتنه به عنوان انقلاب هدفمند یاد شده است، افزود: امام صادق(ع) در روایتی به نوعی فتنه اشاره می‌کنند که به معنای انقلاب هدفمند و صحیح است.

وی افزود: در واقع این حدیث می‌تواند در انقلاب ما نیز صدق کند چراکه فاسقین از بین رفتند و اهل حق پیروز جنگ علیه فاسد شدند.

آیت‌الله سبحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین گفت: این روزها خبر ناگواری را شنیده‌ایم در خصوص بحرین که رهبر شیعیان این کشور آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را سلب تابعیت کردند، این کار این افراد نه با قانون الهی منطبق است نه با قانون بین‌المللی، کسانی که سال‌ها در منطقه‌ای زندگی کرده‌اند حق طبیعی برای زندگی در آنجا دارند و کسی نمی‌تواند حق زندگی را از آن‌ها سلب کند.

وی با تأکید بر اینکه امیدوارم انقلاب بحرینی‌ها مصداق بارز حدیث امام صادق(ع) در خصوص فتنه باشد، افزود: هر جمعیتی که علیه شیعه برخاسته‌اند خدا آن‌ها را قلع و قمع و ریشه‌کن خواهد کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به شعری از یک شاعر تونسی در خصوص انقلاب و طلب حق از ظالم، تصریح کرد: اگر ملتی می‌خواهند حق خود را از ظالم بگیرد اراده خدا نیز با آن‌ها همراه می‌شود.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری حوزه

گزارش تصویری ایلنا

گزارش تصویری ابنا

گزارش تصویری رسا

گزارش تصویری ایکنا

--------------------

خبرگزاری فارس

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری رسا

خبرگزاری تسنیم 1

خبرگزاری تسنیم 2

------------------------

روزنامه رسالت

روزنامه رسالت(Pdf)

روزنامه اعتدال صفحه اول

روزنامه اعتدال صفحه اول(Pdf)

روزنامه اعتدال صفحه 11

روزنامه اعتدال صفحه 11(Pdf)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(pdf)

-----------------------

سایت الف

سایت قم نیوز

سایت صاحب خبر

سایت قم نا

سایت قم پرس

سایت قم فردا

سایت شیعه شفقنا

سایت قطره

سایت تی نیوز

سایت خبر وان

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما