تحصیل 500 طلبه غیر ایرانی در مدرسه عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه قم
سه شنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازدید: ۳۷۵
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
مدیر مدرسه عالی قرآن وحدیث جامعة المصطفی از تحصیل 500 طلبه غیرایرانی در این مدرسه خبر داد. به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‎الاسلام والمسلمین دکتر رضایی اصفهانی، مدیر مدرسه عالی قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص)، شامگاه روز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه  در گردهمایی طلاب این مدرسه در

مدیر مدرسه عالی قرآن وحدیث جامعة المصطفی از تحصیل 500 طلبه غیرایرانی در این مدرسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‎الاسلام والمسلمین دکتر رضایی اصفهانی، مدیر مدرسه عالی قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص)، شامگاه روز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه  در گردهمایی طلاب این مدرسه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) و در محضر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، گفت: مدرسه عالی قرآن و حدیث از سال 1378 به عنوان یکی از مدارس وابسته به جامعة‎المصطفی(ص) با 30 طلبه کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: این مدرسه در بدنه جامعة المصطفی شکل گرفت و هدف از آن دستیبابی به اهداف قرآنی و کلامی این جامعه در پرروش نخبگان قرآنی و حدیثی غیر ایرانی با هدف گذاری بین المللی است که پرورش یافتگان این مدرسه بتوانند در کشورهای خود دست به فعالیت های فاخر قرآنی بزنند.

مدیر مدرسه عالی قرآن و حدیث عنوان کرد: طلاب این مدرسه بسیار با استعداد و با انرژی هستند و از هر فرصتی برای تولید علم و ترجمه آثار نفیس علمی به ویژه در حوزه قرآنی و کلام به زبان مبدا و مادری خویش استفاده می کنند.

وی افزود: این مدرسه هم اکنون 500 طلبه را تحت پوشش دارد که این طلاب در گروه های علمی مختلف مشغول به فعالیت هستند؛ همچنین 500 نفر نیز به عنوان طلبه و دانش‌پذیر مجازی در این مدرسه تحصیل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضایی اصفهانی با ذکر این مطلب که تدریس مجازی در این مدرسه به شکل جدی دنبال می‎‏شود، یادآورشد: هر کدام از طلاب باید 2واحد خود را به شکل مجازی بگذرانند تا با شکل دقیق کار در این فضا آشنا شوند.

مدیر مدرسه عالی قرآن و حدیث ادامه داد: در این مدرسه چند گروه علمی به فعالیت مشغول هستند که در هر یک از این گروه‎ها یکی از نخبگان قرآنی و کلامی در این جامعه به فعالیت مشغول است؛ این گروه‎ها شامل گروه تفسیر، حدیث، قرائات، قرآن و علوم و مجازی است.

وی، علامه طباطبایی را یکی از استثنائات عصر حاضر نام برد و گفت: یکی از کارهایی که همیشه انجام می شود برشمردن فعالیت های این علامه بزرگ عالم اسلام است، ولی از این ها مهمتر آن است که چگونه علامه به این مراتب و مقامات عالیه رسید؟

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضایی اصفهانی تصریح کرد: برشمردن ویژگی های شخصیتی مرحوم علامه کمک شایانی به نهادینه کردن خلقیات الهی و آداب کسب علم و فضیلت دارد؛ خلوص و تواضع یکی از مهمترین خصایصی است که همگان درباره مرحوم علامه ذکر کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش پیگیر و روحیه خستگی ناپذیری ایشان از جمله روحیاتی است که توانست ایشان را بر همه مشکلاتی که به آن دچار می شدند غالب سازد؛ ایشان در چند مقطع در شرایط بسیار بدی از نظر زندگی و امرار معاش قرار داشتند ولی با هر زحمتی که بود کوشش علمی خود را نیز کم نکردند.

مدیر مدرسه عالی قرآن و حدیث در پایان قناعت را یکی دیگر از خصوصیات بارز مرحوم علامه طباطبایی(ره)عنوان کرد که موجب تعالی روح و روح بزرگ و بی نیاز ایشان بود.

این گزارش حاکیست در پایان این مراسم شماری از اساتید تفسیر مدرسه عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه مورد تقدیر و تجلیل حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی قرار گرفتند .

 

بازتاب این خبر در رسانه ها :

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری رسا

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایکنا

گزارشی دیگر از ایکنا

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه رسالت

روزنامه جوان

روزنامه اطلاعات

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
نقدی بر اظهارات نماینده اصفهان/ ترکیه ای که من دیدم!

 ​در پی اظهارات یکى از نمایندگان اصفهان که هر مردی در ترکیه به طور متوسط با ۱۵ زن رابطه جنسی دارد! مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی با انتقاد از چنین اظهارات سخیف و نادرستی تأکید کرد این گزاره غلط و خلاف واقع است و طرح چنین سخنانی بسا موجب شکاف بین دو ملت بزرگ ایران و ترکیه خواهد شد! 

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما