تجلیل از دانشجویان برتر طرح قرآنی قدس
یکشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازدید: ۳۲۳
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
با حضور آیت الله سبحانی صورت گرفت تجلیل از دانشجویان برتر طرح قرآنی قدس به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش دانشجویی بصیرت قرآنی امروز با حضور برخی از دانشجویان دانشگاه های قم در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد. در ابتدای این همایش حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، رئیس

با حضور آیت الله سبحانی صورت گرفت

تجلیل از دانشجویان برتر طرح قرآنی قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش دانشجویی بصیرت قرآنی امروز با حضور برخی از دانشجویان دانشگاه های قم در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به نظر فلسفه در مورد انسان خاطرنشان کرد: غذای جسم از نوع مادیات هستند و شنیده و گفتارها هم غذای روح هستند؛ چنانچه سخنان الهی به گوش انسان برسند عقل و خرد او افزایش می‌یابند.

وی ادامه داد: همان طور که یک فرد بیمار میلی به غذا ندارد انسان‌های بیماردل و آشفته ذهن هم از گوش فرا دادن به قرآن و نصایح آن سر باز می‌زنند.

در ادامه آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید و مفسران بزرگ قرآن کریم سخنرانی کرد و با بیان اینکه اسلام دین آخر و جاودانه است خاطرنشان کرد: در میان همه معجزاتی که حضرت محمد(ص) داشت قرآن از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است زیرا با توجه به جاودانه بودن اسلام باید معجزه‌ای جاوید هم وجود داشته باشد؛ قرآن کریم این خصوصیت را دارد و جاودان است.

وی با بیان اینکه معارف قرآن جهان شمول بوده و برای همه انسان‌ها هدایت هستند گفت: با این حال تنها افراد متقی و با ایمان بهره کافی و لازم را می‌برند و دیگران نمی‌توانند آنچه از معارف این کتاب به آنها عرضه می‌شود به طور کامل درک کنند.

در پایان این همایش نیز با اهدای لوح و جوایزی از برگزیدگان جشنواره قرآنی طرح قدس (کلاس‌های آشنایی با قرآن) تجلیل شد.

 

بازتاب این خبر در رسانه ها :

خبرگزاری فارس

گزارش اول خبرگزاری ایکنا

گزارش دوم خبرگزاری ایکنا

گزارش سوم خبرگزاری ایکنا

گزارش تصویری ایکنا

خبرگزاری رسا

گزارش تصویری  رسا

خبرگزاری حوزه

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه رسالت

روزنامه جوان

روزنامه اطلاعات


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما