آیت الله مقتدایی: تحول با حفظ سنت ها مطالبه رهبری و مراجع از حوزه است
یکشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازدید: ۳۲۴
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
آیت الله مقتدایی: تحول با حفظ سنت ها مطالبه رهبری و مراجع از حوزه است به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه عصر شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه 92 در جمع شماری از طلاب حوزه علمیه تهران در دارالقرآن علامه طباطبایی، با اشاره به حدیث نبوی،

آیت الله مقتدایی:
تحول با حفظ سنت ها مطالبه رهبری و مراجع از حوزه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه عصر شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه 92 در جمع شماری از طلاب حوزه علمیه تهران در دارالقرآن علامه طباطبایی، با اشاره به حدیث نبوی، طالبان علم را دارای جایگاه برجسته و محبوب ذات اقدس اله دانست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طلبگی را شغلی مقدس دانست و تصریح کرد: هدف برنامه های حوزه های علمیه با قدمت بیش از هزار ساله ادامه داشته و نتیجه و خروجی آن نیز شیخ طوسی ها، علامه حلی ها، کاشف الغطا و شیخ انصاری ها و بزرگانی همچون مرحوم امام بوده است. 

وی با بیان این که روش ما حفظ برنامه های سنتی حوزه است، تصریح کرد: نظر و تاکید مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بر حفظ سنت های اصیل حوزه است، البته باید از برنامه های مفید سایر نظام های علمی نیز در کنار سنت ها بهره گرفت تا بتوان زودتر به اهداف و چشم اندازها رسید.

آیت الله مقتدایی تحول در حوزه را امری مبارک دانست و با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این باره، خاطرنشان کرد: ایشان به اندازه ای راجع به تحول در حوزه تاکید دارند که فرمودند اگر حوزه ای در آن تحول نباشد محکوم به مرگ است. 

وی با بیان این که روند تحول در حوزه پیش گرفته شده و اقدامات خوبی شروع شده است، تصریح کرد: امیدواریم با تدابیری که اندیشیده می شود شاهد تحول بسیار خوبی در بخش های مختلف حوزه باشیم. 

آیت الله مقتدایی در ادامه سخنان خود توجه طلاب به علوم تفسیری و قرآنی را عامل برکت و تاثیرگذاری فعالیت های آنان دانست و خطاب به طلاب تاکید کرد: در این مسیر از مرحوم علامه الگو بگیرید، ایشان طالب مستمر علوم و قرآن بود. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: حضرت علامه طباطبایی همواره مشغول فعالیت های علمی و قرآنی بود؛ ایشان مجسمه تقوا و علم به شمار می آمدند و بین این دو به خوبی جمع کرده بود.

آیت الله مقتدایی تواضع را از دیگر ویژگی های مرحوم علامه طباطبایی دانست و با بیان خاطراتی از آن مفسر برجسته قرآن کریم، گفت: ایشان با وجود جایگاه برجسته علمی و موقعیتی که داشتند هیچ گونه خدمتکاری نداشتند و کارهای منزل را با کمال خضوع خودشان انجام می دادند و زندگی بسیار ساده ای داشتند. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تفسیر المیزان علامه طباطبایی را بهترین تفسیر موجود دانست و یادآورشد: ایشان مسلط به علوم اهل بیت(ع) بودند و چنین تفسیری کمتر داریم. 

آیت الله مقتدایی همچنین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت وجود درس اخلاق در حوزه های علمیه، گفت: تنها درس برای طلاب کافی نیست، طلاب باید مهذب و خودساخته باشند و به الگوهای اخلاقی بزرگ توجه کنند و از سیره و منش آنان درس بگیرند./

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری رسا

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری ایکنا

بازتاب تصویری ایکنا

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه رسالت

هفته نامه افق حوزه

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما