آیت الله رسولی محلاتی: قرآن، مملو از لطایف و حقایق الهی است
شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۴
بازدید: ۳۰۳
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
عضو ارشد دفتر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، با تأکید بر چهار اصل استوار در قرآن به لطایف و حقایق این کتاب آسمانی اشاراتی کرد. آیت‌الله‌ سیدهاشم‌ رسولی‌‌محلاتی، عضو ارشد دفتر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مراسم اختتامیه نهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام

عضو ارشد دفتر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، با تأکید بر چهار اصل استوار در قرآن به لطایف و حقایق این کتاب آسمانی اشاراتی کرد.

آیت‌الله‌ سیدهاشم‌ رسولی‌‌محلاتی، عضو ارشد دفتر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مراسم اختتامیه نهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) که عصرروز جمعه ششم آذرماه، در بخش بانوان در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) برگزارشد، با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی با اشاره به حدیثی پیرامون قرآن کریم از امام حسین(ع)، گفت: «کتاب الله(عزوجل)علی أربعة أشیاء، علی العبارة و الاشارة و اللطایف والحقایق. فالعبارة للعوام والاشارة للخواص و اللطائف للأولیاء و الحقایق للأنبیاء».

وی ادامه داد: در این حدیث شریف در ابتدا امام حسین(ع) به کتاب الله(عزوجل) اشاره کرده است که این کتاب آسمانی می‌تواند شامل همه کتب‌های آسمانی باشد، اما قرآن یکی از برترین این کتب‌های آسمانی است، که خداوند به ما مسلمانان توفیق داده که بدون دستبرد شیاطین این کتاب مقدس را در اختیار داشته باشیم و به انس با قرآن مبادرت ورزیم.

آیت‌الله‌ رسولی‌‌محلاتی در معنای حدیث ذکر شده از سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: کتاب خدا بر چهار چیز استوار است: عبارات و رمزها(اشاره‌ها) و لطایف و حقایق. عبارات که همان کلمات و آیات هستند، برای توده مردم ارزشمند هستند و اشاره و رموز، از آنِ خواص و بندگانِ ویژه است. لطایف آن برای اولیا است و حقایق آن برای پیامبران و انبیا است که حتی جبرئیل که مأمور پیام خداوند به پیامبر اکرم(ص) بود، از این رموز آگاه نبود و این رموز میان بنده محمد رسول الله(ص) و معبود بود.

وی در ادامه سخنان خود یادی از امام خمینی(ره) کرد و افزود: امام راحل، انسانی منظم در همه برنامه‌های خود بودند و بارها در محضر ایشان، شاهد بوده‌ایم که روزانه در ساعت مشخص و با تعداد سوره‌های معلوم، همواره به قرائت قرآن کریم می‌پرداختند و حتی در ساعات پایانی عمر خود در بستر بیماری، تلاوت قرآن کریم را همواره در برنامه داشتند که این خود به‌عنوان الگو و اهمیت قرائت قرآن کریم در هر وضعی است، زیرا قرآن جلادهنده دل‌های زنگ گرفته است، امیدواریم که با تربیت و ترویج فرهنگ قرآن در بین جامعه، دل‌هایی معنوی داشته باشیم.

 

بازتاب خبر در رسانه ها:

گزارش تصویری ایکنا

--------------------------------

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

خبرگزاری رسا

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری ایکنا (اسامی برگزیدگان)

خبرگزاری ایکنا (گزارش فیلم)

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری مهر

خبرگزاری آریا

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری شبستان

---------------------

روزنامه اعتدال (صفحه 1)

روزنامه اعتدال (صفحه 4)

روزنامه رسالت

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جوان

روزنامه جهان اقتصاد (صفحه 9)

روزنامه مردم سالاری(Pdf)

روزنامه مردم سالاری(متن)

روزنامه صبح اقتصاد(صفحه 4)

هفته نامه افق حوزه(صفحه 3)

---------------------

 مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه)

سایت سازمان تبلیغات اسلامی

سایت خبری صاحب خبر

 سایت خبری آکاایران

 سایت خبری خبرچه

سایت خبری خبرفارسی

سایت خبری آفتاب

سایت خبری پژواک

سایت خبری قطره

سایت خبری اکسین

سایت خبری چهارراه

سایت خبری واضح

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما