آیت الله العظمی جوادی آملی : قرآن از هر تضاد و اختلافی مصون است
پنجشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
بازدید: ۴۷۰
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
اگر کسی به قرآن کریم اقتدا می کند باید نفوذناپذیر باشد و هیچ گروه و قومی نتوانند در وی نفوذ کنند تا حرف آن ها را به جامعه انتقال دهد.  به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله جوادی آملی شامگاه چهارشنبه هفدهم اردیبهشت در مراسم افتتاحیه دهمین گردهمایی اساتید تفسیر قرآن کریم با تقدیر و

اگر کسی به قرآن کریم اقتدا می کند باید نفوذناپذیر باشد و هیچ گروه و قومی نتوانند در وی نفوذ کنند تا حرف آن ها را به جامعه انتقال دهد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله جوادی آملی شامگاه چهارشنبه هفدهم اردیبهشت در مراسم افتتاحیه دهمین گردهمایی اساتید تفسیر قرآن کریم با تقدیر و تجلیل از شخصیت علامه طباطبایی، اظهار داشتند: از استاد عظیم خود حضرت آیت الله علامه طباطبایی بهره های بسیاری بردیم و ایشان همواره حق بزرگی بر ما دارند.

ایشان با بیان اینکه به پرچم داران تفسیر قرآن کریم در حوزه ائمه عصمت و طهارت(ع) بشارت داده شده است که شما جماعتی تشکیل داده اید که امام این جماعت قرآن کریم است، تصریح کردند: یکی از نشانه های پرهیزکاران این است که رهبری قرآن را می پذیرند و همواره به این کتاب اقتدا می کنند.

این استاد حوزه با بیان اینکه مفسران قرآن کریم این کتاب الهی را امام جماعت خود قرار داده اند، ابراز داشتند: قرآن خود را معرفی کرده است و پیروان و مامومان این کتاب عظیم باید مطیع باشند.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه به کسی اقتدا کنید که به وی وثوق دارید، اظهار داشتند: کسی در برابر قرآن نباید حرف بزند و خود این کتاب الهی سخنگو است و مفسران فقط باید صحبت قرآن را ابلاغ کنند.

حضرت آیت الله جوادی آملی قرآن کریم را مصون از اشتباه و دارای صدق نور عنوان کردند و گفتند: قرآن حق است و دو عنصر محقق علمی و متحقق عملی را پرورش می دهد و مفسری که این دو ویژگی را نداشته باشد، به قرآن اقتدا نکرده است.

معظم له تصریح کردند: مفسران قرآن کریم باید از گوهر ذات صادق برخودار باشند و آن قدر باید محققانه بیندیشند که از کذب خبر منزه باشند.

ایشان با بیان اینکه قرآن کریم از هر اختلاف و تضادی مصون می باشد و از آن به عنوان عزیز یاد شده که به مفهوم سرزمین سخت و محکم نفوذناپذیر است، ابراز داشتند: اگر کسی به قرآن کریم اقتدا می کند باید نفوذناپذیر باشد و هیچ گروه و قومی نتوانند در وی نفوذ کنند تا حرف آن ها را به جامعه انتقال دهد.

مفسر برجسته قرآن کریم تصریح کردند: مفسری که حرف و نظرش تحت تاثیر القائات تغییر نکند شاگرد قرآن است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه قرآن کریم به هیچ عنوان راضی نیست جوامع با یکدگیر اختلاف داشته باشند، ابراز داشتند: قرآن کریم در مورد موضوع ذبح شدن فرزند ابراهیم به صراحت نمی گوید کدام از فرزندان وی ذبیح شدند تا بین یهود و مسلمان اختلاف ایجاد نشود.

ایشان با اشاره به اینکه کتابی نمی تواند جهانی باشد غیر از اینکه جهانی اندیشیده شده باشد، اظهار داشتند: قرآن کتابی جهانی و وحدت آفرین است و با وجود اینکه در طول بیش از 20 سال در شرایط مختلف های جنگ، صلح، فقر و ... نازل شد اما هیچ اختلاف و تضادی ندارد.

معظم له تفسیر کردن قرآن را در گروی تدبیر در این کتاب عظیم عنوان کردند و افزودند:  همچنین اگر در قلب افراد بخل و کینه باشد، نمی توانند اهل تدبیر شوند و به همین دلیل از نعمت تفسیر نیز بهره مند نمی شوند.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان اینکه قرآن مردان الهی را به ابدیت دعوت می کند، ابراز داشتند: مردان الهی کسانی هستند که از بازیگری فاصله می گیرند و بازی نیز نمی تواند آن ها را سرگرم کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه در درون هر جامعه و هر زمانی افرادی هستند که خداوند با آن ها مناجات می کند، تصریح کردند: گوشی که غیبت و تهمت شنیده و چشمی که در معرض گناه قرار گرفته خواب می ماند و به بی راهه می رود.

معظم له در پایان با تاکید بر بهره برداری معنوی از فضایل و رحمت های ماه رجب، ابراز داشتند: این ماه فرصت خوبی برای ذخیره کردن معرفت ها و فضایل است و انسان را آماده کسب فیوض ماه شعبان و رمضان می کند.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری حوزه

گزارش تصویری حوزه

خبرگزاری فارس

گزارش تصویری فارس

قم نیوز

قم نیوز 2

قم نیوز 3

قم نیوز 4

گزارش تصویری قم نیوز

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری تسنیم 2

خبرگزاری تسنیم 3

خبرگزاری رسا

خبرگزاری رسا 2

گزارش تصویری رسا

'گزارش فیلمی رسا

شفقنا

گزارش تصویری شفقنا

خبرگزاری ایلنا

گزارش تصویری ایلنا

گزارش تصویری ایلنا 2

خبرگزاری دانشجو

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری ایکنا

گزارش تصویری ایکنا

خبرگزاری مهر

گزارش تصویری ابنا

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری ایسنا قم

خبرگزاری نسیم

خبرگزاری برنا

روزنامه اعتدال

پایگاه خبری قم پرس

پایگاه خبری آفتاب

پایگاه خبری قم فردا

پایگاه خبری فراسخن

پایگاه خبری آنلاین 110

پایگاه خبری نشست اساتید

سایت افق حوزه

روزنامه رسالت

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه اطلاعات

روزنامه 19 دی

روزنامه مردم سالاری


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما