در سوگ پرپر شدن زائران حاج قاسم

در پی حادثه هولناک کرمان و به شهادت رسیدن دهها نفر از مردم مظلوم کشورمان، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی نوشت: دشمنان در کمین هستند، حفظ امنیت وظیفه ای همگانی است.

یکشنبه, ۱۷ دی ۱۴۰۲
بازدید: ۹۰
بازتاب ها : ۲۹
دیدگاه ها : ۰

صهیونیست‌ها و داعشی ها کینه حاج قاسم را به دل دارند چرا که نگذاشت آنها به اهداف پلید خود برسند و منطقه را مورد تاخت و تاز خود قرار بدهند، حاج قاسم پناه مردم مظلوم سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و یمن بود و سعی کرد تا با قوت خود به آنها نیرو ببخشد و در مبارزه با ظالمان و ستمگران یاریشان کند.

در پی حادثه هولناک کرمان و به شهادت رسیدن ده‌ها نفر از مردم مظلوم کشورمان، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی سوگمندانه چنین نوشته است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«قَالَ إِنَّمَا أَشْکُو بَثِّی وَحُزْنِی إِلَی اللَّهِ» (گفت من شکایت از پریشانی و غم و اندوه جانکاه دلم را فقط به خدا می سپرم). یوسف آیه‌ی ۸۶

در چهارمین سالگرد شهید بزرگوار و با اخلاص و محبوب مردم ایران و ملت‌های مظلوم منطقه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی (رض) فاجعه‌ای در شهر کرمان و در حاشیه‌ی مراسم بزرگداشت ایشان رخ داد که دل‌ها را از مُهجه قلب سوزاند، مخصوصاً زنان و کودکان و خانواده‌هایی که به عشق حاج قاسم با چه شور و شوقی به خیابان آمده بودند تا در مراسم سالگرد شرکت کنند و نظاره گر مراسم باشند، ناگهان در اثر انفجارهایی پرپر شدند و بی جان بر زمین افتادند و خونشان جای جای خیابان را قرمزگون کرد.

شاید اگر این حمله به یک پایگاه نظامی شده بود، دل‌ها را اینچنین نمی‌سوزاند، بچه‌های پاک و معصومی که در کنار مادرانشان و خواهران و برادران و پدرانشان قدم می‌زدند از کجا می‌دانستند که هدف چه جنایتکارانی هستند که اینچنین خونریزی‌های وحشتناک را برای خود جایز می‌شمرند.

آمریکا و صهیونیست پدید آورندگان داعش
لعنت و نفرین خدا بر پدید آورندگان داعش که همان آمریکای جنایتکار و صهیونیسم خونخوار هستند، اگر می‌بینید روزانه صدها نفر از مردم بی گناه و بی پناه و آواره و مظلوم فلسطین از زن و کودک و کوچک و بزرگ در اثر بمباران‌های وحشیانه اسرائیل جان می‌سپارند، بیانگر نهایت سفاکی صهیونیست‌هاست که استادان داعش هستند.

صهیونیست‌ها و داعشی ها کینه‌ی حاج قاسم را به دل دارند چرا که نگذاشت آنها به اهداف پلید خود برسند و منطقه را مورد تاخت و تاز خود قرار بدهند. حاج قاسم پناه مردم مظلوم سوریه، لبنان، عراق و فلسطین و یمن بود و سعی کرد تا با قوت خود به آنها نیرو ببخشد و آنها را در مبارزه با دشمنان ستمگر مجهز و حمایت کند.

حاج قاسم نمادی از قدرت و شجاعت بود که به یاری مظلومان شتافت و نگذاشت سیطره جنایتکاران دوام یابد و نقشه‌های آنها بر آب شد و مکر و حیله‌ی آنها نگرفت و ملت‌ها بیدار شدند و در مقابل ظالمان و لشکر جنایتکار او ایستادند و اگر حاج قاسم نبود معلوم نبود چی می‌شد و چه بلاهای عظیمی بر سر مردم مسلمان می‌آمد، او به مصاف خطر رفت تا جلوی خطرهای عظیم را بگیرد.

خدا را شاکریم که قاطبه ی ملت ما از هر مذهبی و از هر قومی و از هر گرایشی همگی قدر حاج قاسم را می‌دانند و تشییع جنازه‌های میلیونی او در شهرهای مختلف بیانگر عشق و مودّت عمیق مردم ایران و عراق با او بود گر چه برخی کوردلان گاهی نغمه‌ای سر می‌دهند که انسان از بازگو کردن آن هم شرم و حیا دارد!

حاج قاسم اسوه مبارزان و مجاهدان جهان
امّا حقیقتاً باید گفت که حاج قاسم نه تنها نماد قهرمانی ملت ایران بلکه اسوه‌ی مبارزان و مجاهدان ملت‌های مظلوم و ستمدیده منطقه است و راه روش او سرمشق حرکت و جهاد آنان است.

بنده هنوز از این حادثه سهمگین و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم در کرمان در بهت و حیرتم و امیدوارم خدای متعال عنایت فرماید و به حق خون‌های پاکی که معصومانه بر زمین ریخته شد، هر چه زودتر کید و مکر دشمنان خنثی شده و عوامل این جنایت بزرگ و آمران و پشتیبانان آنها به سزای اعمال خود برسند. این حادثه آنقدر تأثرش بالاست که باید شکایت به خدا برد و اندوه و غم خود را با او در میان بگذاریم (قَالَ إِنَّمَا أَشْکُو بَثِّی وَحُزْنِی إِلَی اللَّهِ)

ملت ایران همگی در این حادثه عزادار شدند و قلوب همه متأثر شد و همگان این جنایت را محکوم کردند و دل‌ها به هم نزدیک شد و امیدوارم خدای متعال عنایت فرماید باز به خاطر این شهیدان تازه به حاج قاسم پیوسته، وحدت ملت ما را مستحکم‌تر بفرماید و نقشه‌های تفرقه‌افکنان را نقش بر آب نماید.

لزوم هوشیاری برای حفظ امنیت
همگی باید هشیار باشیم، دشمنان در کمین هستند، حفظ امنیت وظیفه‌ای همگانی است، همه باید احساس مسؤولیت کنند، البته قوای امنیتی و انتظامی به طریق اولی باید متوجه خطرات باشند و همیشه آمادگی خود را در دفاع از مردم ایران حفظ کرده و تا می‌توانند خطرات را قبل از وقوع دفع نمایند.

دشمنان هم بدانند تمام جنایاتی که انجام می‌دهند علاوه بر محاسبه و مجازات الهی در حافظه ملت‌ها هم ثبت و ضبط است و قطعاً انتقام لازم را به وقتش خواهند گرفت.

خدا را شاکریم رهبر حکیم و خردمندی داریم که بسیار عاقلانه و با تدبیر و سنجیده عمل می‌کند و بارها کشور را از مهالک بزرگی نجات داده است و در سیاست ورزی کم نظیر است و با هوش و ذکاوت، دست دشمنان را می‌خواند و نقشه‌های آنان را ناکام می‌گذارد و به موقع و بجا اعلام مواضع می‌نماید، گرچه همواره مورد هجمه دشمنان است و در صدد تخریب چهره‌ی او هستند امّا او با ایمان و توکلی که بر خدا دارد و تا مادامی که ملت ایران پیوند خود را حفظ نمایند از همه خطرات عبور خواهند کرد.

در پایان از درگاه الهی برای خانواده‌های معظم شهدای کرمان قوت قلب و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل مسئلت دارم.

 

مرتضی نجفی قدسی


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما