وحدت‌افزايي ملت‌هاي ايران و عراق ، اولين پيامد شهادت سرداران رشيد اسلام قاسم سليماني و ابومهدي المهندس
جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۸
بازدید: ۴۶۹
بازتاب ها : ۲۲
دیدگاه ها : ۰

قطعاً مهمترین پیامدی که شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان و عجین شدن خون آنها با یکدیگر دارد، وحدت بیش از پیش ملت‌های ایران و عراق خواهد بود و نقشه‌های تفرقه‌افکنانه آمریکا و اسرائیل و دولت‌های عربی همپیمان آنها را خنثی خواهد کرد.

قطعاً مهمترین پیامدی که شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان و عجین شدن خون آنها با یکدیگر دارد، وحدت بیش از پیش ملت‌های ایران و عراق خواهد بود و نقشه‌های تفرقه‌افکنانه آمریکا و اسرائیل و دولت‌های عربی همپیمان آنها را خنثی خواهد کرد.

در پی شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد «قاسم سلیمانی»، «مرتضی نجفی قدسی» خادم قرآنی و فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت :

بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا‌الله عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضي‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلاً» (احزاب، آيه 23)
از مؤمنان مرداني هستند که آنچه را با خدا بر سر آن پيمان بستند با صداقت به عهد و پيمان وفا کردند، پس برخي از آنها بر پيمان خويش استوار مانده و به شهادت رسيدند و برخي ديگر هم در انتظار شهادت و لقاي الهي هستند و هيچ تغييري در عهد و پيمان خود نداشتند.
«ديشب ارواح طيبه شهيدان، روح مطهر حاج قاسم سليماني را در آغوش گرفتند.» (از پيام رهبر معظم انقلاب).
صبح جمعه سيزدهم دي‌ماه ناگهان خبر شهادت سردار رشيد اسلام حاج قاسم سليماني و همچنين برادر مجاهد ابومهدي المهندس فرمانده دلاور بسيج مردمي عراق (الحشدالشعبي) به‌سرعت در فضاي رسانه‌اي پيچيد و همگان را در بُهت و حيرت اين جنايت فرو برد.
خبر بسيار تأسف‌آوري بود، اما از آن طرف ارواح طيبه شهيدان والا مقام در نيمه‌هاي شب جمعه در انتظار ملاقات روح مطهر مجاهد عظيم‌الشأن سردار حاج قاسم سليماني و همراهانش بودند. (طوبي لهم و حسن مآب)
شرح دلاوري‌هاي حاج قاسم سليماني در سال‌هاي دفاع مقدس و فرماندهي لشکر کرماني‌ها و همچنين مبارزات بي‌امان وي با گروه‌هاي تروريستي مانند داعش و النصره در سوريه و عراق فصل بسيار مهمي از مجاهدت‌هاي وي را تشکيل مي‌دهد که مجموعه آنها کتاب‌هاي قطوري خواهد شد.
او از خوشنام‌ترين چهره‌هاي محبوبي بود که در دل ملت بزرگ ايران و همچنين در نزد ملت‌هاي مظلوم منطقه مخصوصاً سوريه، لبنان، عراق و يمن و عموم مجاهدان و رزمندگان مقاومت فلسطين بسيار اميدبخش و اثرگذار بود و همواره موجب قوت قلب آنها مي‌شد.
امام اميرالمؤمنين علي‌(ع) هنگامي که خبر شهادت مالک اشتر را شنيدند بر بالاي منبر رفتند و پس از گفتن کلمه استرجاع (انا لله و انا اليه راجعون) فرمودند: الا انَّ مالِکَ بنَ الحارِثِ قَد قَضى نَحبَهُ، واوفى بِعَهدِهِ، ولَقِي رَبَّهُ، فَرَحِمَ‌الله مالِکاً ! لَو کانَ جَبَلاً لَکانَ فِنداً ولَو کانَ حَجَراً لَکانَ صَلداً. للهِِ مالِکٌ! وما مالِکٌ! وهَل قامَتِ النِّساءُ عَن مِثلِ مالِک! وهَل مَوجودٌ کَمالِک!
يعني بدانيد که مالک بن حارث روزگار خود را به پايان برد و به پيمان خويش وفا نمود و به ديدار پروردگارش شتافت. خدا مالک را بيامرزد، اگر کوه مي‌بود قله‌اي دست‌نيافتني و دور و بلند مي‌نمود! و اگر سنگ بود، صخره‌اي سخت مي‌نمود! مالک براي خدا بود، مالک چه کسي بود؟! آيا ممکن است زنان مانند مالک را بزايند؟! و آيا در روزگار ما کسي مانند مالک هست؟!
جايگاه رفيع سردار بزرگ اسلام شهيد قاسم سليماني نيز به نظر مي‌رسد در نزد رهبري معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مدظله‌العالي) به مثابه جايگاه بلند مالک اشتر در نزد اميرالمؤمنين(ع) بوده است و رشادت‌ها و مجاهدت‌هاي طولاني وي در مواجهه با دشمنان ملت ايران مخصوصاً کمک به ملت‌هاي مظلوم منطقه در مبارزه با عناصر آمريکايي و رژيم صهيونيستي و گروه‌هاي دست‌نشانده مرتجعين عرب و وهابيون خون‌آشام بيانگر شجاعت‌هاي او در عرصه جهاد بود که همواره لرزه بر اندام دشمنان مي‌انداخت.
وجود حاج‌قاسم سليماني و برادر مجاهد ابومهدي المهندس در مبارزات با داعش در عراق و سوريه بسيار مهم و اثرگذار بود تا جايي که منجر به آزادسازي مناطق تحت اشغال داعش شد ولي آمريکاي جنايتکار در طول اين مبارزات بارها علاوه بر حمايت‌هاي لجستيکي و تسليحاتي از داعش، هرگاه در جبهه‌اي پيروزي مجاهدان اسلامي را قريب‌الوقوع مي‌ديد، سعي مي‌کرد با بمباران مواضع نيروهاي حشدالشعبي شکست داعش را به تأخير بيندازد و هم‌اکنون نيز بارها با حمله به پايگاه‌هاي حشدالشعبي در عراق و مبارزان حزب‌الله در سوريه سعي کرده است تا انتقام شکست داعش را از آنها بگيرد.
نقشة آمريکا و رژيم صهيونيستي و همپيمانان منطقه‌اي آنها اين بود که خونخوارترين و جلادترين افراد را به نام دولت اسلامي شام و عراق (داعش) در سوريه و عراق حاکم کنند و با اشغال بسياري از سرزمينهاي سوريه و عراق دست به کشتارهاي وحشيانه‌اي زدند و رعب و وحشت زيادي در ملت‌ها ايجاد کردند ولي به همت مجاهداني چون سردار قاسم سليماني‌ها و ابومهدي المهندس‌ها ملت‌هاي مظلوم عراق و سوريه از چنگال خون‌آشامان داعشي پرورده آمريکا نجات پيدا کردند امّا آمريکا دست از توطئه برنداشت و در يکسال گذشته با اختلاف‌افکني در بين دولت و ملت عراق سعي کرد تا مجاهدان و مبارزان حشدالشعبي را در انزوا قرار دهد که خوشبختانه با بيداري ملت عراق و تدابیر حضرت آیت‌الله سیستانی نتوانست به اهداف خود برسد.
قطعاً مهمترين پيامدي که شهادت سردار سليماني و ابومهدي المهندس و همراهانشان و عجين شدن خون آنها با يکديگر دارد، وحدت بيش از پيش ملت‌هاي ايران و عراق خواهد بود و نقشه‌هاي تفرقه‌افکنانه آمريکا و اسرائيل و دولتهاي عربي همپيمان آنها را خنثي خواهد کرد و بيداري ملت‌ها را در پي خواهد داشت و محور مقاومت هم نه‌تنها تضعيف نشده بلکه با قوت بيشتري و با عزم راسخ‌تري به راه خود ادامه خواهد داد.
اميدواريم ملت بزرگ عراق دوران سخت مبارزه با داعش که تا نزديکي دروازه‌هاي بغداد پيش رفته بود و از صحراي عرعر در بيست کيلومتري نجف قرار گرفته بود و با خمپاره‌هايشان اطراف کربلا را نيز هدف قرار مي‌دادند و در پي تسخير و تخريب حرم‌هاي اهل‌بيت(ع) بودند را از ياد نبرند و با همبستگي‌ ملي و حمايت از حشدالشعبي و مرجعيت اعلي در نجف بتوانند بر توطئه‌هاي دشمنان ملت عراق فائق آيند.
آنچه مسلم است جمهوري اسلامي و ملت بزرگ ايران همواره حامي و پشتيبان ملت بزرگ عراق در مواجهه با دشمنان مشترک بوده است و امنيت عراق را همانند امنيت خود مي‌داند و ناامني در اين کشور را به هيچ‌وجه برنمي‌تابد و وجود کشور عراق بزرگ و متحد و قدرتمند را در کنار خود مغتنم مي‌داند تا با توجه به مشترکات بسيار زيادي که بين دو ملت ايران و عراق هست و عشق حسيني و مراقد مطهر ائمه اطهار(ع) هم سبب تعميق اين ارتباط شده است، انشاءالله روز بروز شاهد پيشرفت همکاري‌هاي دو کشور در همة عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و امنيتي باشيم.


مرتضي نجفي قدسي
13/10/98


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
ساختن حوزه‌هاي لاکچري چرا؟!

در پي حرف و حديث‌هاي مربوط به حوزه علميه لاکچري اُزگل و حواشي آن، مرتضي نجفي قدسي در يادداشتي ضمن بيان اين مطالب، چنين نوشته است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما