مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی: چهره‌های شاخص تبلیغ دین تجلیل می‌شوند
سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۸
بازدید: ۴۷۱
بازتاب ها : ۱۴
دیدگاه ها : ۰

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: پنج شنبه 30 آبان ماه طی مراسمی از چهره‌های شاخص تبلیغ دین با حضور آیت الله نوری‌همدانی تجلیل می‌شود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: پنج شنبه 30 آبان ماه طی مراسمی از چهره‌های شاخص تبلیغ دین با حضور آیت الله نوری‌همدانی تجلیل می‌شود.

مرتضی نجفی قدسی، از برگزاری مراسمی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(رض) در روزهای 29 و 30  آبان ماه خبر داد و اظهار کرد: در برنامه روز چهارشنبه 29 آبان ماه که با حضور اساتید سطوح عالی و خارج حوزه با محوریت انجمن اصول فقه حوزه برگزار می‌شود حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی به سخنرانی می‌پردازند.

وی برنامه روز 30 آبان ماه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این برنامه پنجشنبه شب با محوریت انجمن تبلیغ حوزه و با حضور حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی برگزار خواهد شد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه در برنامه روز پنجشنبه از چهره‌های برجسته عرصه تبلیغ دین تجلیل می‌شود، گفت: آیت الله سید رسول‌هاشم محلاتی به دلیل تألیفات متعدد در علوم اسلامی و تاریخ اسلام و همچنین تصحیح کتب حدیثی، حجت الاسلام پورمحمدی امام جمعه مراغه و آیت الله میرباقری عضو مجلس خبرگان به واسطه سوابق بسیاری که در عرصه تبلیغات دینی داشته‌اند، از جمله چهره‌های شاخصی هستند که مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی همچنین از حجت الاسلام سیدهادی خسروشاهی نیز به عنوان چهره ای شناخته شده در عرصه بین الملل یاد کرد و گفت: ایشان در طول سال‌های متمادی در سمینارهای مختلف دینی فعالیت شایسته‌ای داشته‌ و نسبت به جمع آوری آثار مکتوب علامه طباطبایی اقدام کرده است و نقش موثری در احیای آثار این عالم ربانی دارد که به همین واسطه از ایشان نیز تجلیل می‌شود.

نجفی قدسی با بیان اینکه یکی از چهره‌هایی که قرار بود به عنوان چهره شاخص معرفی و تجلیل شود مرحوم حجت الاسلام صالحی‌خوانساری از منبری های معروف بود، گفت: با توجه به اینکه ایشان فوت کردند از خانواده این چهره شاخص تجلیل می‌‌شود.

وی با اشاره به سیر صعودی در زمینه معرفت شناسی نسبت به آثار علامه طباطبایی افزود: علامه طباطبایی بیشتر در بعد تفسیر به ویژه در باب تفسیر المیزان مطرح شده است اما در نظر داریم علامه را در علوم دیگر نیز نمایان سازیم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به برگزاری همایش برداشت‌های اصولی علامه در تفسیر المیزان و ارائه مقالاتی در این زمینه، افزود: در نظر داریم برای شناخت دیدگاههای اصولی علامه طباطبایی، شرح ایشان بر کفایه الاصول آخوند خراسانی را همراه با اضافاتی که ایشان در حاشیه کتاب "نهایه الدرایه" مرحوم حاج شیخ محمد حسین اصفهانی(کمپانی) مرقوم داشته اند، چاپ مجدد کرده تا مبانی ایشان در علم اصول برای استفاده علاقه مندان فراهم شود.


بازتاب تصویری (3 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (9 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (5 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
ساختن حوزه‌هاي لاکچري چرا؟!

در پي حرف و حديث‌هاي مربوط به حوزه علميه لاکچري اُزگل و حواشي آن، مرتضي نجفي قدسي در يادداشتي ضمن بيان اين مطالب، چنين نوشته است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما